ایرلاین‌های پیشرو در پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1399 - تاریخ بروز رسانی : ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
ایرلاین‌های پیشرو در پروتکل‌های بهداشتی

در دوران شیوع کرونا تمامی ایرلاین ها و خطوط هوایی کشور موظف به اجرای پروتکل‌های بهداشتی، به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت مسافرین و خدمه پرواز هستند. این پروتکل‌ها به صورت دستور العمل نحوه اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا در اختیار تمامی ایرلاین ها قرار گرفته است. تمامی شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند بعد از هر پرواز و قبل از مسافر گیری هواپیما را به صورت کامل ضدعفونی کنند.در این میان تعدادی از این خطوط هوایی اقدامات بیشتر و پیشرفته‌تری را علاوه بر پروتکل‌های بهداشتی اعلامی به منظور حفظ سلامت مسافرین در دستور کار خود قرار داده‌اند.

اقدامات ایرلاین ایران ایر (هما)

ایران ایر در تمامی پروازهای خود بسته اقلام بهداشتی در اختیار مسافرین قرار می‌دهد. این بسته شامل  یک جفت دستکش، یک عدد ماسک و دستمال معطر آنتی باکتریال است. این بسته های بهداشتی در تمامی پروازهای داخلی و بین‌المللی که از فرودگاه‌های مهرآباد و حضرت امام خمینی(ره) و سایر ایستگاه‌های پروازی عملیاتی “هما” انجام می‌شود، به مسافران این پروازها به صورت رایگان ارائه می‌شود.

همچنین این ایرلاین از ابتدای شیوع ویروس کرونا، تمامی ناوگان فعال خود را علاوه بر تهران، در سایر ایستگاه‌ها نیز قبل و بعد از هر پرواز به صورت مستمر ضدعفونی می‌کند.

استفاده از اشعه UV  توسط ایرلاین ایران ایرتور

ایران ایر تور علاوه بر ضدعفونی کردن هواپیما با محلول ضدعفونی، استفاده از اشعه UV  را نیز در دستور کار خود قرار داده است. ضدعفونی کردن هواپیما با استفاده از اشعه UV  برای اولین بار در ایران، توسط ایرلاین ایران ایرتور انجام می‌گیرد.

با استفاده از دستگاه اشعه  UV تمامی سطوح صندلی ها، میزهای غذاخوری و سایر سطوح کابین مسافرین قبل از پرواز ضدعفونی می‌شود.

اقدامات ایرلاین سپهران

  • ضدعفونی کردن کانترها قبل از پذیرش مسافرین
  • ضدفونی کردن هواپیما قبل از ورود مسافرین
  • بررسی سلامت مسافرین قبل از سوار شدن به هواپیما، دمای بدن تمامی مسافرین قبل از ورود به هواپیما توسط دستگاه تب سنج پزشکی اندازه گیری می‌شود.
  • ارائه بسته بهداشتی به مسافرین پس از پذیرش شامل ماسک، دستکش و پد الکل
  • ضدعفونی کردن دست تمامی مسافرین قبل از نشستن بر روسی صندلی

اقدامات ایرلاین آسمان

عملیات ضدعفونی و ویروس زدایی تمامی قسمت های شرکت هواپیمایی آسمان شامل بخش های عملیات پرواز، فنی، کارگو و کیترینگ  بصورت مداوم و طبق برنامه‌ای منظم انجام می شود. عملیات ضد عفونی و ویروس زدایی با نظارت و هماهنگی کارگروه ERPصورت می پذیرد.

اقدامات ایرلاین کیش ایر

  • ضدعفونی کردن هواپیما بعد از هر پرواز و قبل از سوار شدن مسافران
  • ضدعفونی کردن بخش های عملیات پرواز، فنی، کارگو و کیترینگ
  • بررسی سلامت مسافرین قبل از سوار شدن به هواپیما، دمای بدن تمامی مسافرین قبل از ورود به هواپیما توسط دستگاه تب سنج پزشکی اندازه گیری می‌شود.
  • ارائه ماسک به مسافرین

 

چگونگی خرید بلیط هواپیما از ایرلاین های پیشرو در رعایت پروتکل‌های بهداشتی

پس از انتخاب شهر مبدا و مقصد در صفحه اصلی وبسایت اسنپ تریپ نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. در صفحه نتایج جستجو فیلتر « پروتکل‌های بهداشتی +» را انتخاب کنید تا تنها بلیط پروازهای این ایرلاین‌ها به شما نمایش داده شود.

ایرلاین پیشرو در پروتکلهای بهداشتی

پروازهای ایرلان‌های پیشنهادی با نماد پروتکل‌های بهداشتی مشخص شده اند.

برای خرید بلیط هواپیما از اسنپ تریپ کلیک کنید.

نکته قابل توجه برای مسافرین:

باید در نظر داشته باشید که چنانچه مسافری علاپم بیماری کووید ۱۹ یعنی درجه حرارت بدن بالای ۳۸ درجه سانتیگراد، سرفه و عطسه مداوم، تنگی نفس، ظاهر بیمار و بدحال را از خود بروز دهد به هیچ عنوان پذیرش نخواهد شد. پس چنانچه بیمار هستید و یا مشکوک به بیماری کرونا هستید به هیچ عنوان سفر نکنید و در خانه بمانید.

دسته:اخبارپرواز

مطالب مرتبط :

حضور اسنپ‌تریپ در نمایشگاه «عصر امید»

حضور اسنپ‌تریپ در نمایشگاه «عصر امید»

17 خرداد 1401
رونمایی از گزارش عملکرد گروه اسنپ در سال ۱۴۰۰

رونمایی از گزارش عملکرد گروه اسنپ در سال ۱۴۰۰

3 خرداد 1401

۲ نظر

  • پاسخ امیر یزدانی ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ از ۱۵:۲۷

    در خصوص ایران ایر متاسفانه اصلا اینطور که نوشتید نیست، پروازی داشتم از تهران به دزفول در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۳۰ ساعت ۲۰:۲۵ شماره پرواز IR3417، متاسفانه با اینکه بیش از دو سوم از هواپیمای ATR72خالی بود، مسافرها رو در ۵ ردیف فشرده نشاندند و در جواب اعتراض یکی از مسافران که میگفت پس فاصله اجتماعی چی میشه؟ آقای مهماندار پاسخ داد: خانم، هنوز رعایت فاصله اجتماعی به صنعت هواپیمایی کشور نرسیده….بعد هم در اعتراض دیگران، تنظیم وزن مسافران و بارهای مسافران رو بهانه کردند که چون نکته بظاهر فنی ست، کسی چیزی نگوید.
    از ارائه دستکش و ماسک هم خبری نبود، موقع پیاده شدن همان بسته حاوی آبمیوه های آشغال همیشگی رو پیشکش کردند.
    اما در تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۵ ساعت ۹:۰۵پروازی از تهران به بندر عباس داشتم با شرکت آتا و هواپیمای بویینگMD، بسیار خوشحال شدم از رعایت فاصله اجتماعی در ارائه صندلی ها به مسافران (در ردیفهای دوتایی، یکنفر و در ردیفهای سه تایی دونفر) و در ابتدای ورود هم به هر نفر ماسک و یک جفت دستکش نایلونی و یک عدد پد الکلی در بسته بندی ارایه شد که بسیار سپاسگزارم از این احساس مسوولیت و دقت در اجرای قوانین و پروتکلهای بهداشتی.

  • پاسخ مهدیه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ از ۲۱:۲۳

    با سلام مطلبتون به شدت دروغه من دو پرواز با ایران ایر تور داشتم حتی برای ماسک به مسافری که نزده تذکر هم نمیدادن فقط یک ماسک میدن خود مهماندار وسط اسمون ماسکو زد زیر چونش😂 اشعه یووی و ضد عفونی کجا بود

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد