زیباترین جاهای اردبیل که نباید از آن‌ها غافل بمانید!

تاریخ انتشار : 27 خرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
زیباترین جاهای اردبیل که نباید از آن‌ها غافل بمانید!

بهار و تابستان فصل رفتن به اردبیل است. شهری که متوسط دمایش در تابستان به ۱۹ درجه می‌رسد و این یعنی برای فرار از گرما میتوان به آن پناه برد. اردبیل، جدا از هوای خنک و بهاری‌اش در دل روزهای گرم تابستان، سرزمین دشت‌های سرسبز، دریاچه‌ها و آبهای گرم و گردنه حیران هم هست و علاوه بر این عسل و آش دوغش هم بسیار محبوب است. اما در سفر به اردبیل، شهری با قدمتی ۴۰ هزار ساله باید کجاها را دید و جاهای دیدنی اردبیل کجاست؟ 

دریاچه شورابیل

جاهای دیدنی اردبیل

دریاچه شورابیل، از جاهای دیدنی اردبیل

شورابیل، تنها دریاچه داخل شهری ایران است و چه بین مسافران اردبیل و چه خود اردبیلی‌ها طرفدار زیاد دارد. این طرفداری هم بی‌دلیل نیست.

قدیم‌ها به خاطر گل و لای کف دریاچه آبش جنبه درمانی داشت و مردم از آب آن برای التیام درد دست و پایشان استفاده می‌کردند، اما با افزوده شدن آب شیرین به آن خاصیت درمانی‌اش هم کاسته شد. علاوه بر زیبایی خود دریاچه، دورتادور آن هم امکانات تفریحی‌ای برای سرگرم شدن گردشگران در سنین مختلف وجود دارد. از پیست دو و میدانی و پیست دوچرخه‌سواری گرفته تا باغ وحش، شهربازی روباز و سربسته، هتل و رستورانی در کنار دریاچه.

آدرس: خیابان دانشگاه

اگر در تابستان قصد سفر به اردبیل، این ناحیه خوش آب و هوا را دارید می‌توانید با مراجعه به سایت اسنپ تریپ، بلیط هواپیمای خود را بخرید.

آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی

جاهای دیدنی اردبیل

آرامگاه شیخ صفی الدین، از جاهای دیدنی اردبیل

اگر دلتان بخواهد مجموعه‌ای کم‌نظیر از گچبری، خوشنویسی و کاشیکاری را در یک بنا ببینید، باید راهی آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی شوید،جایی که به فضای روحانی‌اش معروف است.

شیخ صفی الدین، جد پادشاهان صفوی بوده و آرامگاهش شامل مقبره پادشاهان، مشایخ و بزرگان صفوی است. باید بدانید وقتی در آرامگاه شیخ صفی قدم می‌زنید با یکی از ۱۰ اثر باستانی و ارزشمند ایران مواجه‌اید.

اینجا جایی است که زمانی منزل و خانقاه شیخ صفی الدین محسوب می‌شده و بنا به وصیت شیخ، او را در همین مکان دفن کردند و روی قبرش ساختمانی ساختند که خاندانش حالا در آن مدفونند. از اطراف شیخ صفی  می‌توان صنایع‌دستی و حلوای سیاه معروف اردبیل را خرید.

آدرس: بلوار مدرس، خیابان شخ صفی الدین اردبیلی ، میدان عالی قاپو

سفر به روستای انار اردبیل، لمس آغوش طبیعت!

خانه رضازاده

جاهای دیدنی اردبیل

خانه رضازاده، از جاهای دیدنی اردبیل

یکی از زیباترین جاهای اردبیل خانه رضازاده است،خانه‌ای اعیانی که از یادگارهای دوره قاجار محسوب می‌شود. این خانه که جزو آثار ملی است در دو طبقه و پلانی نعلی شکل ساخته شده. سردر ورودی خانه در مقابل میدان کوچکی قرار گرفته،به وسیله ھشتی‌ای به محوطه حیاط  وصل می‌شود و یکی از قشنگترین سردرهاست.

آدرس: محله اوچدکان

بازار اردبیل

جاهای دیدنی اردبیل

بازار اردبیل، از جاهای دیدنی اردبیل

در سفر به هر شهری دیدن بازار در اولیت است. به خصوص که بازار تاریخی اردبیل یکی از جاهای سرزنده شهر است و سوغات اردبیل را که شامل عسل، حلوای سیاه، آبنبات، تخمه آفتابگردان و شیرینی‌های محلی است می‌توان از آن خرید.

بازار اردبیل، سراهای مختلفی دارد که هرکدام مختص به پیشه‌ای خاص است. سرای چاقوسازان، کفاشان، مسگران، زرگران و پارچه فروشان از جمله این سراهاست. مهمترین بخش این بازار، قیصریه است.

آدرس: خیابان امام خمینی

پل هفت چشمه

جاهای دیدنی اردبیل

پل هفت چشمه، از جاهای دیدنی اردبیل

وقتی به دیدار بالیقو چای می‌روید، روی رودخانه، پل هفت چشمه واقع شده که نام‌های زیادی دارد. ججین، داشکسن(سنگ بر) و یدی گوزلی و کورپی قرمزی از اسم‌های این پل هستند. پلی که ستارخان سردار ملی بعد از فرار از زندان نارین قلعه اردبیل، خود را به آن رساند و به یارانش که با اسب منتظرش بودند محلق شد تا راهی نجف شوند و فتوای مشروطه را از مجتهدان بگیرند. پل هفت چشمه از یادگارهای دوره صفوی است.

آدرس: میدان پانزده خرداد ابتدای خیابان ساحلی، روی رودخانه با لیقلو چای

اگر تابستان امسال قصد سفر به اردبیل را دارید، نگران هتل و اقامتگاه خود نباشید! چرا که می‌توانید از لیست هتل‌های اردبیل، هتل موردنظر خود را با بهترین قیمت رزرو کنید.

لیست هتل‌های اردبیل به همراه قیمت را اینجا ببینید

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

سفر به روستای انار اردبیل، لمس آغوش طبیعت!

سفر به روستای انار اردبیل، لمس آغوش طبیعت!

26 اردیبهشت 1402
هرآنچه درباره بازار اردبیل و مراکز خرید این شهر باید بدانید

هرآنچه درباره بازار اردبیل و مراکز خرید این شهر باید بدانید

22 تیر 1398

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد