در کردان کرج کجا را ببینیم؟

تاریخ انتشار : 11 آذر 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
در کردان کرج کجا را ببینیم؟

کردان را به ویلاها و تالارهای عروسی‌اش می‌شناسند. جایی که آخر هفته‌ها مشتاقان خاص خود را دارد، چون هم مثل شمال است و هم نزدیک تهران. لازم نیست در کردان حتما ویلا داشته باشیم، جاهای دیدنی کردان زیاد است و خیلی‌ها برای فرار از دود و دم، کردان کرج را برای چند ساعتی انتخاب می‌کنند و راهی این جای خوش آب و هوا می‌شوند.

کردان کجاست؟

کردان کرج

کردان، روستایی ییلاقی در اطراف کرج و از توابع شهر کوهسار است که به خاطر رودی به همین نام، به کردان معروف شده. از نظر جغرافیایی کوهسار و برغان شمال کردان هستند و جنوب آن به اتوبان کرج و قزوین می‌رسد. این روستا  ۶۵ کیلومتری غرب تهران قرار دارد و از کرج هم فقط ۲۵ کیلومتر دور است. یعنی وقتی به کرج برسیم باید در آزادراه به سمت قزوین حرکت کنیم تا در سمت راست‌مان به تابلو کردان برسیم.

جاهای دیدنی کردان

رود کردان

رود کردان از ارتفاعات کهار پایین می‌ریزد،  این رودخانه از شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد عبور کرده و در اطراف روستای نجم‌آباد وارد رودخانه ی شور می‌‌شود. کردان کرج بخشی از مسافران خودش را مدیون این رود شده و بی‌دلیل هم نیست که نام خود را از این رود گرفته باشد.

رود کردان

برج مقبره

وقتی از اهالی روستا درباره جاهای دیدنی کردان بپرسیم، اول به یاد مقبره می‌افتند که یک کیلومتر از روستا فاصله دارد. این برج آجری، شکل مدوری دارد که به گفته باستانشناسان عمرش به دوره سلجوقیان برمی‌گردد. سقف مقبره به شکل یک کلاه‌خود است و روی دیوار آن سوراخ‌هایی وجود دارد که احتمالا برای چرخش هوا و دفع رطوبت بوده.

هنوز مشخص نیست که اینجا مقبره کسی بوده یا استفاده نظامی از آن شده، اما آن چیزی که به جذابیتش اضافه کرده طبیعت زیبای اطراف مقبره است که انگار ما را به فیلم‌های قدیمی روستایی می‌برد. با این حال بعضی از مردم با اطمینان از اینکه اینجا مقبره امام‌زاده حسین است، برای زیارت به آن می‌روند. مقبره در مسیر رودخانه قرار دارد و می‌توان برنامه دیدن از آن را هم در ادامه تماشای رود قرار داد.

برج مقبره

کوه‌نوردی

کردان از شرق به کوه‌های طالقان می‌رسد. همان‌طور که گفتیم رود کردان از قله کهار به پایین می‌آید. این رود طبیعت زیبایی درست کرد. کهار ۴ هزار و ۵۰ متر ارتفاع دارد و یک گروه کوهنوردی معروف به اسم سنگ‌سو سال‌هاست که در این دامنه ارتفاعات کردان را زیر پا گذاشته‌اند.

پرواز در کردان

سایت پروازی کردان

اولین سایت پروازی البرز در کردان کرج تاسیس شده. برای همین خیلی از اهالی برای تجربه شیرین پرواز به کردان می‌آیند و سوار پاراگلایدر می‌شوند. این موسسه آموزش عملی پاراگلایدر هم به مشتریانش ارائه می‌کند. برای رفتن به این مجموعه باید حتما درر روز آفتابی  به کردان کرج سفر کنیم. در غیر این صورت در هوای بارانی، با وزش باد، برفی، رعد و برق یا احتمال آن اجازه پرواز نخواهیم داشت.

دهکده‌های تفریحی

مجتمع ورزشی ایثار

همانطور که گفتیم قرار نیست همه برای دیدن کردان در آن ویلا داشته باشند. مجتمع ورزشی ایثار ظرفیت اسکان افراد زیادی را دارد. این مجتمع فضای مناسبی برای گذران یک آخر هفته خوب می‌سازد.

این مجتمع استخر، زمین فوتبال و سالن ورزشی هم برای ورزش‌های گروهی ایجاد کرده. همچنین دهکده‌های تفریحی مشابه دیگری هم در کردان کرج پیدا می‌شود. علاوه بر این دهکده‌ها، ویلاهای زیادی هم برای اجازه اینترنتی و حضوری وجود دارد.

کمپ در کردان

کمپ کردن در کردان

اگرچه کردان، حالا به جایی برای ثروتمندان تهرانی و ساخت ویلا در آن تبدیل شده، اما هنوز هم می‌توان بدون ویلا به این روستا رفت و در آن کمپ کرد. یکی از جاهای دیدنی کردان طبیعت و کوچه‌باغ‌های آن است. باید این نکته را به یاد داشته باشیم که به خاطر عبور رودخانه، این روستا پر از مزرعه و زمین‌های زراعتی شخصی‌ست.

حین کمپ کردن باید مطمئن شویم که زمین در مالکیت فرد حقیقی نباشد. آن وقت می‌توانیم چادر را برپا کنیم و به آن پناه ببریم. در کردان مغازه‌های زیادی پیدا می‌شود که با خرید از آنها به اقتصاد مردم آن هم می‌شود کمک کرد.

بیشتر بخوانید: زیباترین جاهای دیدنی کرج کجاست؟

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

رستوران کاسا

بهترین رستوران‌های کرج کدامند؟

2 دی 1397
جاهای دیدنی کرج

زیباترین جاهای دیدنی کرج کجاست؟

11 آذر 1396

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد