راهنمای گردشگری تهران: نوروز را چطور در تهران بگذرانیم؟

تاریخ انتشار : 10 اسفند 1395 - تاریخ بروز رسانی : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
راهنمای گردشگری تهران: نوروز را چطور در تهران بگذرانیم؟

حال و هوای تهران در نوروز متفاوت‌تر از شهرهای دیگر است. آن‌همه دود و دم و شلوغی و ترافیک با آمدن عید از شهر رخت برمی‌بندد. و جایش را آرامش و خلوتی پر می‌کند. بیشتری‌ها رفته‌اند مسافرت و در نتیجه رفتن از یک سوی شهر به سوی دیگر با جان به لب شدن همراه نیست. تهران، جاهای زیادی برای گشتن دارد. چه مسافر پایتخت باشید و چه بخواهید در تهران بمانید، شاید با خواندن راهنمای گردشگری تهران دستتان برای انتخاب و گشت و گذار در تهران بازتر شود.

در تهران کجاها را ببینیم؟

تهران شهر کاخ‌ها، پارک‌ها و خیابان‌های تاریخی است. جدا از کاخ‌های شمال تهران مثل کاخ سعدآباد، کاخ نیاوران و کاخ گلستان که محبوبیت زیادی دارند، تهران جاهای زیاد دیگری برای گشت و گذار دارد.

بازار تجریش

بازار تجریش در شمال تهران یکی از دیدنی‌ترین بازارهای تهران است. بوی سبزی ، میوه و ترشی و شلوغی و سرزندگی بازار حال آدم را جا می‌آورد. از بازار تجریش می‌توانید انواع ادویه، خشکبار، ترشی، لباس و پارچه و طلا و نقره را بخرید.

پارک ساعی و لاله

پارک ساعی در خیابان ولیعصر تهران که در دیگری نیز در خیابان وزرا دارد، یکی از قشنگ‌ترین پارک‌های تهران است. پارک ساعی که برای پیاده روی و ورزش مناسب است، باغ وحشی با انواع و اقسام پرندگان نیز دارد. بعد از راه رفتن در پارک و زیر درختان تنومندش نیز می‌توان خود را به خیابان زیبای ولیعصر سپرد. پارک لاله در بلوار کشاورز واقع شده. این پارک با درختان اقاقیا، چنار و کاج سربه فلک کشیده‌اش، فضای وسیعی برای پیاده روی و تفریح دارد. یکی از زیباترین قسمت‌های پارک، باغ ژاپنی آن است که به سبک باغ‌های ژاپن دارای برکه کوچکی نیز هست. موزه هنرهای معاصر تهران، موزه فرش تهران و بلوار زیبای کشاورز که هم برای پیاده روی مناسب است و هم دوچرخه سواری، در جوار پارک قرارگرفته‌اند و چی از این بهتر.

بهترین هتل‌های ۵ ستاره تهران

پل طبیعت

یکی از نمادهای جدید تهران، پل طبیعت است. پل طبیعت که در سال ۱۳۹۳ افتتاح شده یکی دو سالی است که به یکی از مکان‌های گردشگری تهران تبدیل شده. می‌توان روی پل با خیال راحت و بدون مزاحمت هیچ خودرویی، راه رفت و رفت و آمد ماشین ها را از آن بالا تماشا کرد و عکس های یادگاری زیادی هم گرفت. در مسیرتان رستوران و کافی شاپ های زیادی نیز هست، دو فود کورت راه چوبی و راه سبز، انواع و اقسام غذاها را، از غذاهای خانگی و ایرانی بگیر تا ایتالیایی و مکزیکی سرو می‌کنند.

پل طبیعت به دو پارک آب و آتش و پارک طالقانی نیز راه دارد. برای رفتن به پل طبیعت یا می‌توان از مترو استفاده کرد، در ایستگاه شهید حقانی پیاده شد و راه پارک طالقانی را در پیش گرفت و یا از بزرگراه شهید حقانی غرب وارد خروجی ایستگاه مترو شد و ماشین را در پارکینگ همانجا گذاشت.

باغ ایرانی

باغ ایرانی، یکی از جاهای دیدنی تهران است که هم در روز بسیار قشنگ است و هم در شب. باغی پر از گل های رنگارنگ رز و نسترن که در هر فصلی از سال دیدنی است. محله ده ونک را که کمی بالا بروید به باغی پر از گل و دل انگیز برمی خورید که زیبایی رویاگونه‌ ای دارد. در حقیقت اینجا گوشه‌ای به جا مانده از تهران قدیم است که بازسازی اش کرده‌اند و مکان دنجی برای دقایقی خلوت کردن از آن ساخته اند. باغ ایرانی در خیابان شیخ بهایی شمالی ،۲۰ متری پیروزان ، کوچه شهید صابری واقع شده.

دریاچه چیتگر

اگر دلتان می‌خواهد قدری از تهران فاصله بگیرید و در جایی به دور از دود و دم و درکنار دریاچه‌ای زیبا به تماشای مرغان دریایی بنشینید، به دریاچه چیتگر بروید. دریاچه چیتگر بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور است و امکانات تفریحی زیادی دارد. جدا از قایق سواری در دریاچه، دوچرخه سواری اطراف آن و تفریحات جدیدتری مثل سافاری وحشت، پیست پرش در آسمان، چرخ و فلک، ماشین برقی، سینما هرم هیجان نیز دارد. رستوران‌ها و کافه های زیادی هم اطرافش قرار گرفته و می‌توان دلی از عزا درآورد یا غذا را از خانه برد و زیر آلاچیق های کنار دریاچه خورد. دریاچه مصنوعی چیتگر در شمال پارک جنگلی چیتگر واقع شده و جنوب دریاچه به آزاد راه تهران-کرج، شمال آن به بزرگراه همت و شرق آن به بزرگراه آزادگان می‌رسد.

معرفی هتل‌های خیابان ولیعصر تهران

بام تهران

اگر می‌خواهید تهران را از بالا و منطقه‌ای خوش آب و هوا ببینید باید راه بام تهران را درپیش بگیرید. بام تهران منطقه‌ای خوش آب و هوا در منطقه ولنجک و نرسیده به توچال است. که به خصوص برای پیاده روی و آدم‌های تنهایی که می‌خواهند با خودشان و شهر خلوت کنند مناسب است.

سینما چارسو

اگر می‌خواهید سینما بروید، سینما چهارسو انتخاب مناسبی است. سینما چهارسو در خیابان حافظ، سر جمهوری، با داشتن چندین سالن نمایش، فود کورت و مرکز خرید موبایل در چند طبقه یکی از بهترین سینماهای پایتخت است.

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی تهران در شب

در کدام خیابان‌های تهران قدم بزنیم؟

خیابان ولیعصر، با چنارهای بلندش که بر خیابان سایه افکنده، طولانی‌ترین خیابان درختی تهران و خاورمیانه است. خیابانی پر از رستوران، کافه، مرکز خرید، کفش و کیف و لباس فروشی در حوالی میدان ولیعصر و موزه و سینماست. دو پارک دیدنی ساعی و ملت در این خیابان قرار گرفته‌اند. و از قدیم  پیاده‌روی در آن صفای دیگری داشته است. این خبابان از میدان راه آهن تا میدان تجریش ادامه دارد.

خیابان سی تیر که به خیابان ادیان معروف است یکی دیگر از خیابان‌های به جا مانده از دل تاریخ است. مدرسه و آتشکده زرتشتی «فیروز بهرام»، کلیسای ارامنه «حضرت مریم»، کلیسای دویست ساله «حضرت پطرس» و «کنیسه» حییم یهودیان در این خیابان قرار گرفته‌اند. رستوران معروف گل رضائیه که کباب تابه‌ای های خوشمزه‌ای دارد در این خیابان است و کافه‌های قدیمی و مشهوری هم دارد. خانه قوام السلطنه و مدرسه های تاریخی زیادی هم در دل این خیابان از گذشته به جا مانده‌اند.

گشت و گذار در خیابان‌هایی چون خیابان بهار و خیابان میرزای شیرازی را هم از دست ندهید. این خیابان‌ها از سرزنده‌ترین خیابان‌های تهرانند.

معرفی چند هتل در تهران با قیمت مناسب

در کجای تهران خرید کنیم؟

اگر دنبال خرید اجناس برند هستید، مرکز خرید ارگ در میدان تجریش، تیراژه ۲ در کنار مترو شهید مدنی، پالادیوم در خیابان زعفرانیه و  روشا در چهارراه فرمانیه بهترین‌جاست. اگر می‌خواهید لوازم خانگی با قیمت مناسب بخرید خیابان جمهوری و چهارراه امین حضور انتخاب مناسبی می‌تواند باشد. برای خرید سیسمونی، لباس نوزاد و کودک می‌توان به خیابان بهار تهران در خیابان طالقانی یا خیابان سنایی در کریم خان زند رفت. برای خرید موبایل و لوازم جانبی باید راه بازار موبایل‌های سر جمهوری را در پیش گرفت.

بیشتر بخوانید: بهترین مراکز خرید تهران و معروف‌ترین راسته‌های شهر، کدامند؟

در تهران کجا غذا بخوریم؟

تهران رستوران‌های زیادی دارد و تقریبا در هر خیابان بسته به اصلی و فرعی بودن آن چندین رستوران و ساندویچی وجود دارد.

اگر در تهران خواستید کباب خوب بخورید، در بازار تهران کبابی مسلم و شرف الاسلامی کباب‌های لذیذی دارند. رستوران اصیل مسلم در سبزه میدان، علاوه بر کباب کوبیده‌های خوب، ته چین فرداعلایی هم دارد. هر غذا نیز برای دونفر کافی است چون رستوران مسلم کم نمی‌گذارد. اگر خواستید انتخاب دیگری به جز رستوران مسلم داشته باشید، رستوران نوید در خیابان سهروردی (آپادانا) یا کبابی ریحون در بلوار آفریقا و خیابان کاج آبادی بروید.

بیشتر بخوانید: بهترین کباب تهران را کجا بخوریم؟

اگر در تهران خواستید دیزی بخورید یا دیزی سرای آذری در میدان راه آهن را انتخاب کنید. یا به دیزی سرای تیلیلت در سعدی شمالی، روبروی منوچهری، کوچه مصباح بروید که انواع و اقسام دیزی را دارد.

اگر خواستید ساندویچ و فست فود بخورید، خیابان نیلوفر می‌تواند انتخاب خوبی باشد. خیابان نیلوفر ساندویچی های زیادی دارد. فری کثیف یکی از آنهاست که سال‌های سال است که ساندویچ می‌پیچد و دست مشتری می‌دهد. ساندویچ‌هایی زیادی که سس زیاد وجه مشترک همه آنهاست. سیب زمینی سرخ‌ کرده‌های فری کثیف هم بسیار معروف است. در خیابان نیلوفر واقع در آپادانا، انتخاب دیگر ساندویچ یگانه است. ساندویچ یگانه کباب چوبی‌ها و چیزبرگرهای خیلی خوشمزه‌ای دارد.

رستوران بلامونیکا در خیابان وزرا را هم از دست ندهید. رستورانی شیک با منویی از انواع غذاهای دریایی، پیتزا و پاستا. که هرچند رستوران شیکی است ولی قیمت‌ها بسیار معقول است.

همه‌چیز درباره هتل پارسیان آزادی تهران

دسته:سفرنامه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد