عتیق اسرارآمیز

تاریخ انتشار : 2 شهریور 1395 - تاریخ بروز رسانی : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
عتیق اسرارآمیز

شهر اصفهان پر است از هتل‌های سنتی و تاریخی. اما یکی از زیباترین و بی‌مانندترین هتل‌های این شهر،هتل سنتی عتیق است که در قلب شهر واقع شده. قدمت ۲۰۰ ساله این هتل اصفهان و سبک و سیاق معماری قاجاری که در جای جای آن خودنمایی می‌کند، حال و هوای هتل عتیق را متفاوت از دیگر هتل‌ها و اقامتگاه‌های شهر می‌کند و آن را به مانند موزه‌ای درمی‌آورد.

معماری هتل عتیق

درست است که هتل عتیق نام هتل را یدک می‌کشد، اما در واقع خانه‌ای تاریخی است. ورودی طاقدار، تراس‌ با پله‌بندی، وجود اندرونی و بیرونی، کاشت بوته‌های گل در پای درختان، حوض مصفا، پنجره‌های رنگی مشبک و معماری حجاب‌دار به طوریکه جلوی دید افرادی را که در بیرونی هستند به اندرونی را می‌گیرد، همه از ویژگی‌های هتل عتیق است. و همین معماری شگرف آن را تبدیل به مکانی بی‌رقیب می‌کند.

وجود سه شاه نشین، سه سرداب، ۲۰ اتاق در گرداگرد حیاط، که شامل اندرونی و بیرونی است، زیبایی هتل سنتی عتیق را دوچندان کرده. تالار اندرونی خانه مزین به تزئینات مقرنس و نقاشی‌های شیر و گچبری است. نگاه کردن به این زیبایی‌ها باعث می‌شود فکر کنیم قدم در دل تاریخ گذاشته‌ و به زمان‌های دور سفر کرده‌ایم. دیوارهای دور حیاط کاشی‌های فیروزه‌ای دارد. و آنچه هتل عتیق را خواستنی‌تر می‌کند، بهارخواب آن است که شب‌نشینی در آن لذت دیگری دارد.

هتل عتیق حیاط بسیار باصفایی هم دارد. حیاطی که وجود دو آب‌نما و گلکاری‌های اطراف آن و درخت انجیر و جای‌گیری سرداب در بین آن، خنکای مطبوعی را به وجود می‌آورد. می‌توان روی تخت‌های حیاط لم داد و در آن همه زیبایی غرق شد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به اصفهان؛ شهری که باید به آن برگشت!

امکانات هتل عتیق

هتل در سال ۱۳۸۲ به عنوان یکی از آثار ملی ثبت شده است. وجود ۲ رستوران سرپوشیده منقش به نقاشی‌های دوره قاجار و رستوران سر باز در قسمت بهارخواب از دیگر ویژگی‌های هتل عتیق است که لذت غذاخوردن در آن فراموش نمی‌شود. همین که آن بالا نشسته‌اید و غذا می‌خورید دید مناسبی هم به حیاط با صفای هتل دارید. از اینها گذشته چایخانه آن با سردابی با سقف گنبدی و مقرنس کاری با آجر هم هست که نوشیدن چای در این مکان را تبدیل به خاطره‌ای ماندگار می‌کند.

جاذبه‌های نزدیک

از هتل عتیق با شش دقیقه پیاده‌روی می‌توان به میدان زیبای نقش‌جهان ‌رسید. از عمارت عالی‌قاپو، بازار بزرگ قیصریه و مسجد امام و شیخ لطف‌الله دیدن کرد و پانزده دقیقه بعد در کنار سی‌وسه پل و رودخانه زاینده‌رود بود و هر وقت هوس استراحت و آرامش مستولی شد. به هتل عتیق اصفهان بازگشت و زیر سایه درختانش یا در اتاق‌های دنج آن خستگی در کرد.

رزرو هتل‌های اصفهان با قیمت مناسب از اسنپ تریپ

دسته:هتل

مطالب مرتبط :

خوشمزه‌ترین سوغات اصفهان که حتما باید امتحانشان کنید!

خوشمزه‌ترین سوغات اصفهان که حتما باید امتحانشان کنید!

24 خرداد 1402
از کلیسای وانک تا موزه تاریخ طبیعت؛ معرفی خاص‌ترین موزه‌های اصفهان

از کلیسای وانک تا موزه تاریخ طبیعت؛ معرفی خاص‌ترین موزه‌های اصفهان

18 دی 1401

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد