همه چیز درباره هتل مارلیک تهران

تاریخ انتشار : 17 دی 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
هتل مارلیک تهران

در تهران هتل‌های زیادی وجود دارد، اما هتل‌های مرکز شهر به خاطر دسترسی آسانشان به نقاط مختلف از اقبال بیشتری برای جلب مشتری برخوردارند و هتل مارلیک تهران یکی از آن‌هاست. این هتل تهران عمر زیادی دارد و یادگاری است از گذشته‌های دور.

دسترسی‌ها هتل مارلیک

راهرو هتل مارلیک

نمای هتل مارلیک

هتل سه ستاره مارلیک تهران در سال ۱۳۴۲ باز شده و دوران خوشی را طی کرده تا به زمان ما رسیده است. هتل، در سال ۱۳۸۹ برای انجام بازسازی حدود دو سه سالی بسته بود تا اینکه در سال ۱۳۹۲ دوباره از صدای مهمانان پر شد.

هتل مارلیک در خیابان مفتح جنوبی تهران قرار دارد، یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های تهران. خیابان مفتح که یک سرش به میدان هفت تیر متصل است و یک سرش به خیابان انقلاب می‌رسد، دو ایستگاه مترو را در نزدیکی‌اش دارد. یکی ایستگاه مترو طالقانی که چند قدم بیشتر با هتل مارلیک فاصله ندارد. و دیگر، ایستگاه دروازه دولت و کمی که بروید به ایستگاه مترو میدان فردوسی یا مترو میدان هفت تیر هم می‌رسید. اتوبوس‌های بی‌آرتی هم که به سمت میدان آزادی یا بالعکس به طرف ترمینال جنوب می‌روند با هتل مارلیک ۵ دقیقه فاصله دارند.

بیشتر اداره‌های دولتی و وزارتخانه‌های مهم مثل آموزش و پرورش و وزارت نفت در حوالی هتل قرار دارند و همان اتوبوس های بی آرتی شما را به میدان انقلاب می‌رسانند، نبض تپنده فرهنگی و دانشگاهی تهران. جایی که کتابفروشی‌های زیادی در اطرافش قرار دارند. رفتن به بازار تهران هم با مترو ایستگاه دروازه دولت ۱۵ دقیقه طول میکشد.

بیشتر بخوانید: هتل‌های مرکز شهر تهران

اتاق‌های هتل مارلیک

اتاق هتل مارلیک

اتاق‌های هتل مارلیک

هتل مارلیک در ۵ طبقه، ۸۴ اتاق یک تخته، دو تخته، سه تخته و سوئیت دارد. که پس از بازسازی‌ سال ۱۳۸۹، شکل و شمایل نو و تازه‌ای پیدا کرده‌اند. رنگ دیوارها عوض شده. و تخت‌های نو، جای قدیمی‌ها را گرفته و حالا بالای هرکدام‌شان یک کاغذ دیواری به شکل تابلویی نقاشی نصب کرده‌اند. البته این شکل و شمایل جدید در بخش‌های دیگر هتل هم به چشم می‌خورد. و اولین بار که وارد هتل می‌شوید تصویر کاخ مانند و پر زرق و برقش به یادتان می‌ماند.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

سرگرمی و تفریح در هتل مارلیک

استخر هتل مارلیک

استخر هتل مارلیک

سرگرمی و تفریح؛ یکی از چیزهایی است که خیلی‌ها دلشان می‌خواهد هتل‌شان داشته باشد. در هتل مارلیک یک مجموعه ورزشی هست که استخر، سونا، جکوزی، اتاق مه، اتاق ماساژ، حمام سنتی و اتاق سیگار برای استفاده زن‌ها و مردها دارد. از خود هتل هم که بیرون بیایید مجموعه ورزشی شهید شیرودی در ۱۰ دقیقه‌ای‌ واقع شده. خانه هنرمندان که هم گالری‌های هنری دارد و هم کافه و رستوران. و معمولا در ماه یک نمایش در تماشاخانه ایرانشهر آن برگزار می‌شود، ۱۵ دقیقه پیاده با هتل فاصله دارد. گشتی در مانتوفروشی‌های میدان هفت تیر یا رفتن به خیابان کریم خان و نشستن در یکی از کافه‌هایش یا چرخیدن در کتابفروشی‌های واقع در این خیابان، مثل چشمه و ثالث هم می‌تواند یکی از تفریح‌ها باشد.

هتل مارلیک تهران رستوران و سالن غذاخوری هم دارد که غذاهای ایرانی و فرنگی در آن سرو می‌شود. بعضی وقت‌ها در تالار و رستورانش مراسم‌ عقد و عروسی برگزار می‌شود. و برخی سالن همایشش را که مجهز به سیستم های صوتی و تصویری است برای برگزاری همایش‌هایشان انتخاب می‌کنند. اما اگر نخواهید در خود هتل هم غذا بخورید، رستوران ها و ساندویچی‌های زیادی اطراف هتل هست. رستوران هتل قناری در خیابان سمیه، رستوران هتل فردیس در خیابان ایرانشهر و رستوران خوش بین یا حسن رشتی در خیابان سعدی که غذاهای شمالی دارد، از انتخاب‌ها برای خوردن یک وعده غذای خوبند.

بیشتر بخوانید: رستوران‌های خوب تهران با قیمت مناسب

رستوران هتل مارلیک

رستوران هتل مارلیک

قوانین هتل مارلیک تهران

۱۷ سال است که اداره اماکن نیروی انتظامی، ممنوعیت اقامت زنان تنها و مجرد در هتل‌ها را برداشته است. اما با این حال هنوز برخی مراکز اقامتی، مهمانسراها و هتل‌ها اجازه اقامت زنان مجرد را به صورت سلیقه‌‎ای نمی‌دهند که هتل مارلیک هم یکی از آن‌هاست. و این موضوع یکی از معایبش محسوب می‌شود. در قوانین هتل نوشته شده از پذیرش زنان تنها و صیغه نامه معذور است و باید از اداره اماکن نامه داشته باشید.

اما سایر قوانین هتل از این قرار است: مهمانان بعد از ساعت ۱۴ اتاق‌شان را می‌توانند تحویل گیرند و قبل از ساعت ۱۲ اتاقشان را تحویل بدهند. هزینه اقامت کودکان تا ۳ سال رایگان است. و برای کودکان بین ۳ تا ۸ سال، در صورت عدم استفاده از سرویس اضافه، هزینه اقامت نیم‌بهاست.

برای اطلاع از قیمت اتاق های هتل مارلیک تهران اینجا را ببینید.

می‌توانید با دیدن صفحه هتل‌های ۳ستاره تهران هتل‌های سه ستاره دیگر در تهران را هم ببینید و رزرو کنید.

دسته:هتل

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد