جاذبه‌های گردشگری بندر انزلی؛ بهشت اروپایی ایران

تاریخ انتشار : 8 مرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۸ آبان ۱۴۰۰
جاذبه‌های گردشگری بندر انزلی؛ بهشت اروپایی ایران

یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران هرچند که به آن رسیدگی نمی‌شود و به حال خود رها شده، بندر انزلی است. بندر انزلی در فاصله ۴۰ کیلومتری از رشت واقع شده و به خاطر میزان باراندگی‌اش به شهر باران ایران و به خاطر حال و هوای بندری شهر، به بهشت اروپایی ایران معروف است. ما در اینجا از جاذبه‌های گردشگری انزلی نوشته‌ایم.

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

کجاها را ببینیم؟

تالاب بندر انزلی

یکی از تماشایی ترین قسمت‌های بندانزلی تالاب آن است. این تالاب که پناهگاه پرندگان مهاجر است، بیش از ۱۰۰ گونه پرنده، ۵۰ نوع ماهی و موجودات گیاهی نادر را در خودش جای داده. نیلوفرهای آبی این تالاب که در آخر تیرماه به نهایت زیبایی خود می‌رسند و قایق سواری در این تالاب از جذابیت‌ها وصف ناپذیر آن است. وسعت این تالاب در زمستان و بهار به بیشترین حد خود می‌رسد و در تابستان و پاییز از حجمش کم می‌شود. در محدوده تالاب انزلی، پناهگاه حیات وحش سرخانکل نیز یکی از قشنگ‌ترین‌هاست.

بلوار ساحلی

بلوار ساحلی قدس بندر انزلی که به بوستان ساحلی انزلی یا بلوار ساحلی بندر انزلی هم معروف است، یکی از جاذبه‌های گردشگری انزلی محسوب می‌شود. بلوار ساحلی از قدمت بالایی برخوردار است و اولین پارک به سبک اروپایی و نوین در ایران محسوب می‌شود. می‌توان در بلوار ساحلی نشست و به رفت و آمد کشتی‌ها و پرواز مرغان دریایی بر فراز آن و مردمی که برایشان خوراکی و نان می‌ریزند، ساعت‌ها نگاه کرد و خسته نشد.

در کنار بلوار ساحلی و در کنار بنای شهرداری، نباید دیدن بنای حافظیه که به دلیل شباهتش با حافظیه به این نام خوانده می‌شود را از دست داد. این بنا مربوط به سال ۱۳۱۱ است و حالا هر از گاهی در کنارش نمایشگاه های کوچک نقاشی و صنایع دستی برگزار می‌شود.

موزه نظامی انزلی

موزه نظامی انزلی یا کاخ میان پشته یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بندرانزلی است. موزه نظامی انزلی با اینکه اسم زمختی دارد و آدم را یاد انواع و اقسام سلاح ها می‌اندازد، ولی در باغی بسیار قشنگ قرار گرفته. باغی بزرگ که ساختمان یکدست سفید و زیبای موزه در آن جای گرفته و درختان بهارنارنج، سرو و کاج اطرافش را پر کرده‌اند. در حیاط کاخ چندین تانک و توپ و سلاح های سنگین و نیمه سنگین در بین درختان قرار دارد که از همان ابتدا نظامی ‌بودن کاخ را به ما یادآوری می‌کند. در طبقه پایین کاخ موزه نظامی انزلی سلاح های سبک و ادوات نظامی ‌از زمان زندیه تا دوره رضا خان قرار داده شده. موزه نظامی بندانزلی در منطقه میان پشته بین دو پل انزلی و پل غازیان در محوطه وسیعی قرار گرفته.

ساعت بازدید از کاخ موزه نظامی انزلی

نیمه اول سال: صبح‌ها ۱۳ – ۸؛ عصرها ۲۰ – ۱۶

نیمه دوم سال: صبح‌ها ۱۳ – ۸؛ عصرها ۱۸ – ۱۵

کشتی تفریحی میزرا کوچک خان

کشتی تفریحی میرزاکوچک خان، بزرگ‌ترین کشتی تفریحی ایران و یکی از جذاب‌ترین تفریحات بندرانزلی است. کشتی ای که بخش اقامتی‌اش امکاناتی در حد هتل‌های ۴ ستاره دارد. کشتی در سال ۱۹۷۱ در ژاپن ساخته شده و در ۵ طبقه ظرفیتی حدود ۲۵۰ مسافر را داراست. کشتی در بنادر انزلی، آستارا و کیاشهر پهلو می‌گیرد. اما این روزها فعالیتش تنها محدود به تابستان هاست. پنجشنبه شب‌ها از ساعت ۲۰ تا ۲۴ کشتی به راه می‌افتد. و همزمان با راه افتادنش گروه موسیقی شروع به نواختن می‌کند فضای شاد و خاطره انگیزی را برای مسافرانش رقم می‌زند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره های ۴۲۱۵۵۱۹- ۰۱۸۱ و  ۰۹۳۶۷۲۰۴۲۱۸ تماس بگیرید.

برج ساعت انزلی و موج شکن

برج ساعت که به دستور خسرو خان گرجی، حاکم ناصرالدین‌شاه در انزلی در سال ۱۱۹۴ شمسی ساخته‌شده و در پشت بازار سپه و میدان انزلی واقع شده و موج شکن بندرانزلی که برای جلوگیری از آسیب‌های دریا به کشتی‌ها و دریا ساخته شده و گردش روی آن و تماشای کانال و امواج دریا از به یادماندنی ترین لحظات است، از دیگر جاذبه های گردشگری انزلی اند.

بازارهای بندرانزلی

بازارهای شمال از جذابیت‌ترین جاهای آن هستند. بازارهایی رنگارنگ و پر از بوی خوب و محصولات باغی متنوع که میتوان گوشه‌ای از  زندگی بومی‌های آن منطقه را نیز از نزدیک دید. بازار های بندرانزلی نیز چنین بازارهایی‌اند. هرچند که به حال خود رها شده و بعضا چهره شهر را نیز نازیبا کرده‌اند. تعدادی از بهترین بازارهای بندانزلی اینها هستند:

شنبه بازار

کاری کنید که در سفرتان شنبه را حتما در بندر باشید. شنبه بازار بندرانزلی یکی از کامل ترین بازارهاست و همه چیز در آن پیدا می‌شود. شنبه بازار هرهفته برپاست و اقلامی مثل ترشی و سبزی های محلی، لبنیات محلی، میوه های رنگارنگ و صنایع دستی و ماهی در آن عرضه می‌شود. شنبه بازار در خیابان میرزا کوچک خان قرار گرفته.

بازار ساحلی (آسیای میانه) بندانزلی

این بازار در جاده انزلی به رضوانشهر قبل از هتل سپیدکنار قرار دارد. بازار ساحلی که در ضلع شمالی جاده و در ساحل دریا واقع شده، یکی از توریستی‌ترین بازاهای انزلی است. غرفه های متعددی دارد و مزیت بزرگ آن داشتن پارکینگ است.

بازار ماهی انزلی

هرچند به کلیت بازار که نگاه کنید قشنگ است و قرار گرفتن در زیر پل نیز بر جذابیتش افزوده. ولی نیاز به بازسازی و بهسازی دارد. در این بازار انواع و اقسام ماهی‌ها به قیمت مناسب و درحالی که چند دقیقه بیشتر از صیدشان نگذشته عرضه می‌شود.

رزرو هتل‌های بندرانزلی از اسنپ تریپ

بیشتر بخوانید: ۱۸ ساحل زیبای ایران که باید دید

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

آبکنار

راهنمای رفتن به آبکنار

7 شهریور 1397
زیباکنار

از زیباکنار چه می دانید؟

8 مرداد 1397

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد