بهترین موقع برای رسیدن به فرودگاه چه زمانی است؟

تاریخ انتشار : 20 بهمن 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
بهترین موقع برای رسیدن به فرودگاه چه زمانی است؟

چه اهل سفر هوایی باشید، چه برای بار اول بخواهید پرواز را تجربه کنید، این سوال که دقیقا چه‌قدر زودتر باید در فرودگاه حاضر باشید، برای هر مسافری پیش می‌آید. برخی همیشه ساعت‌ها قبل از پرواز در فرودگاه‌اند و گروه دیگر در لحظه‌ی آخر و با شانس و اقبال خوب، به موقع به پرواز می‌رسند! فرقی نمی‌کند در کدام گروه محسوب شوید، هیچ‌کسی دوست ندارد وقت گران‌بهایش را در ترمینال‌های فرودگاه بگذراند یا مجبور به خرید دوباره‌ی بلیط هواپیما شود! برای همین می‌خواهیم یک‌بار برای همیشه به این سوال مهم و پرتکرار جواب دهیم؛ بالاخره چه‌قدر زودتر باید در فرودگاه حاضر بود؟ یا بهترین زمان حضور در فرودگاه چه موقعی است؟

در ادامه چند قانون کلی را گفته‌ایم که می‌تواند به شما در پیدا کردن بهترین زمان رسیدن به فرودگاه کمک کند. که نه در حال دویدن به سمت سوار شدن به هواپیما باشید، یا آنقدر زود برسید که حوصله‌تان سر برود!

برای پروازهای داخلی

اگر از فرودگاه یکی از شهرهای اصلی سفر می‌کنید و باید چمدان‌هایتان را به بازرسی ببرید، بهتر است حداقل دو ساعت زودتر در فرودگاه مبدا حاضر شوید. اگر در سفر و پرواز داخلی چمدانی برای تحویل دادن ندارید، می‌توانید یک ساعت و نیم قبل از پرواز در فرودگاه باشید.

در اکثر مواقع زمان بررسی چمدان‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه برای پروازهای داخلی طول می‌کشد. و باید زمانی را برای گرفتن کارت پرواز و چک کردن مدارکتان هم در نظر بگیرید.

چند ساعت قبل از پرواز به فرودگاه برویم

برای پروازهای خارجی

ریسک جا ماندن و از دست دادن پرواز خارجی خیلی بالاتر از مسافرت‌های هوایی داخل کشور است. برای همین هم توصیه می‌شود که حداقل چهار ساعت قبل از پرواز به فرودگاه بروید. به‌هرحال مراحلی که باید قبل از سوار شدن به هواپیما در سفر به خارج طی کنید، طولانی‌تر و متفاوت‌تر از پروازهای داخلی‌ست.

چک‌این در بیش‌تر پروازهای خارجی، از یک ساعت قبل از پرواز انجام می‌شود. در کل زمان زیادی را برای مسافرت هوایی خارجی‌تان برای صف‌های مختلف بررسی و تحویل چمدان، گرفتن کارت پرواز و بازرسی امنیتی در نظر بگیرید.

نکاتی که باید در اولین سفر با هواپیما بدانیم

سفر هوایی در تعطیلات و روزهای شلوغ

به‌عنوان یک قانون عمومی یادتان باشد اگر در روزهای اوج سفر، تعطیلات، آخر هفته‌ها و نوروز سفر می‌کنید، به زمان‌های بالا یک تا دو ساعتی را اضافه کنید. چراکه صف‌ها طولانی‌تر و به‌طور کلی فرودگاه‌های مبدا هم شلوغ‌ترند.

بهترین زمان رسیدن به فرودگاه

اگر زودتر به فرودگاه رسیدم چه‌کار کنم؟

در صورتی که به‌موقع و در زمان ایده‌آل در فرودگاه باشید که خوشا به حالتان! اما اگر خیلی زودتر رسیدید و نمی‌دانستید در فرودگاه چه‌کار کنید، یا حتی اگر پروازتان تاخیر داشت، لیست کارهای زیر را می‌توانید امتحان کنید تا حوصله‌تان کم‌تر سر برود.

– کتاب، موسیقی، پادکست، فیلم یا سریال در زمان انتظار برای سوار شدن به هواپیما فرشته‌ی نجات شماست تا بهترین استفاده را از وقتتان ببرید.

– رفتن به یکی از کافه و رستوران‌های فرودگاه برای صرف یک غذا یا نوشیدنی، می‌تواند انرژی لازم را برای شروع سفر به شما بدهد.

– سر صحبت را با یکی از مسافرانی که مانند شما منتظر پرواز است باز کنید. خدا را چه دیدید، شاید دوست خوبی را برای گشت و گذار در مقصدتان پیدا کردید!

– مغازه‌ها و فروشگاه‌های برخی فرودگاه‌ها می‌تواند حسابی سرگرم‌کننده باشد و متوجه گذر زمان نشوید.

– اگر در فرودگاه جایی برای استراحت و خوابیدن قرار داشت، می‌توانید کمی از فضای شلوغ دوری کنید.

خرید آنلاین بلیط هواپیما

دسته:پروازمهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

۲ نظر

  • پاسخ زهرا ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ از ۱۴:۰۶

    پیشنهادای خوبی بودن، مرسی!

  • پاسخ پدرام ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ از ۰۶:۴۳

    واقعا همیشه دیر میرسم. مرسی بابت این مقاله 🙂

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد