تفریحات افطار تا سحر در تهران چیست؟

تاریخ انتشار : 8 خرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
افطار در کافه

تفریحات افطار تا سحر از فعالیت‌های این روزهای مردم است. این سال‌ها که ماه رمضان با تابستان و گرمی هوا و روزهای طولانی همزمان شده، مردم زندگی شبانه را ترجیح می‌دهند. و تفریح‌های شبانه را جایگزین فعالیت‌های طول روز می‌کنند. شب‌های روشن و زنده شهرها ماه‌های رمضان شهرهای بزرگ را متفاوت کرده‌اند. و شاید به جز این ماه هیچ‌وقت فرصتش پیش نیاید که بتوانیم نیمه شب با خیال راحت در خیابان‌ها قدم بزنیم. با ما همراه باشید و با بعضی از تفریح‌ها افطار تا سحر آشنا شوید.

کافه‌نشینی‌های شبانه رمضان

کافه‌ها در ماه رمضان طی روز نمی‌توانند فعالیت داشته باشند. به همین خاطر بیشتر کافه‌ها سعی کرده‌اند با اضافه کردن منوی افطار و تغییر ساعت کارشان از افطار تا حوالی سحر کسب‌وکارشان را با حال‌وهوای رمضان رونق بدهند. روزه‌دارها هم بعد از یک روز گرم می‌توانند در خنکی بعد از ظهر برای افطار به یکی از این کافه‌ها‌ بروند. و تا حوالی صبح در جمع دوستانشان باشند. بعضی از کافه‌ها برای زمان افطار انقدر شلوغ می‌شوند که باید از قبل میزتان را رزرو کنید. بیشتر کافه ها در ماه رمضان از زمان افطار تا ساعت ۳ بامداد باز هستند.

سینماهای شبانه رمضان

یکی دیگر از تفریحاتی که برای افطار تا سحر شهرنشین‌ها به خصوص در تهران در نظر گرفته شده طرح ویژه رمضان سینماهاست. در این طرح سینماها می‌توانند از ساعت ۱۲ تا سحر پخش فیلم داشته باشند. همچنین بعضی از فیلم‌هایی که مدت اکرانشان تمام شده در طرح ویژه رمضان و از ۱۲ شب تا سحر نمایش داده می‌شوند. در طول روز هم سینماها طبق روال عادی فعالیت می‌کنند. قیمت بلیت سینما در ماه رمضان تا ساعت ۱۷ نصف قیمت است. و بعد از این ساعت تا سحر قیمت بلیت‌ها با تعرفه عادی حساب می‌شود.

بیشتر بخوانید: وضعیت سینماها در ماه رمضان

ورزش و استخرهای شبانه رمضان

استخر از افطار تا سحر

بسیاری از استخرهای شهرها در روزهای ماه رمضان ساعت کاری‌شان را تغییر می‌دهند. و از افطار تا سحر پذیرای کسانی هستند که دوست دارند یک روز تابستانی را که با دهان روزه گذرانده‌اند با ورزش به پایان برسانند و با شنا کردن به آرامش برسند. در تهران هم ۴۰۰ مجموعه آبی متعلق به شهرداری از افطار تا ساعت یک بامداد در اختیار خانم‌ها، و بعد از این ساعت تا سحر در اختیار آقایان است. بسیاری از شهروندها هم شب‌ها بعد از افطار تا سحر برای استفاده از امکانات ورزشی به پارک‌ها و مجموعه‌های ورزشی شهر می‌روند.

خوراکی‌های شبانه

آش و حلیم افطار

رفتن به کافه و رستوران و  خوردن خوراکی هایی مثل بستنی و آبمیوه در سطح شهر یکی از تفریحاتی است که زمان و مکان نمی‌شناسد. اما ماه رمضان اوضاع فرق می‌کند. در طول روز رستوران ها و بستنی فروشی‌ها و در کل خوردن خوراکی تعطیل است. و خوردن، که برای خودش تفریح جذابی محسوب می شود، شب‌ها جنس دیگری به خودش می‌گیرد. می‌توانید شب‌های رمضان به کله‌پزی‌ها بروید و با کله‌پاچه از خودتان پذیرایی کنید. یا به حلیم و آش‌فروشی‌ها بروید و دلی از عزا در بیاورید. در تهران آش و حلیم سیدمهدی در میدان تجریش یا آش‌فروشی نیکوصفت در خیابان جمالزاده پاتوق خیلی از کسانی است که افطار تا سحر را به عشق این غذاها در خیابان می‌گذرانند. آبمیوه و بستنی پالیزی نیز در خیابان سهرودی یکی از جاهایی است که از افطار تا سحر جای سوزن انداختن ندارد.

بیشتر بخوانید: غذاهای ماه رمضان در مناطق مختلف چیست؟

تور تهرانگردی شبانه

تفریحات افطار تا سحر در ماه رمضان فقط به خوردن و ورزش محدود نمی‌شود. این روزها کسانی به این فکر کرده‌اند که شاید به جز این ماه هیچ‌وقت فرصتش پیش نیاید که نیمه‌شب در تهران راه برویم. و بتوانیم هدفمند از میدان‌ها خیابان‌ها دیدن کنیم. پروژه تور تهرانگردی شبانه در سه مسیر و با سه هدف برگزار می‌شود. مسیر اول در میدان بهارستان و محله اولادجان است و تهران به روایت مشروطه نام دارد. مسیر دوم با هدف دیدن برج‌هایی انجام می‌شود که در دوره‌های تاریخی مختلف ساخته شده‌اند. مسیر سوم هم با هدف پرسه در ادبیات معاصر برگزار می‌شود و به مکان‌هایی در تهران می‌پردازد که به ادبیات راه پیدا کرده‌اند.

برای اطلاعات بیشتر درباره این تورها این صفحه را ببینید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد