سفر به دبی؛ شهر برترین‌ها

تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
سفر به دبی

دبی شهریست که بلافاصله پس از شنیدن نامش تصویر آسمان‌خراش‌های بلند و بیابان‌های گرم و سوزانش به یادمان می‌آید. دبی با زرق و برق و تجملات، ساختمان‌های سر به فلک کشیده، و ساحل‌های زیبا در سمت دیگر خلیج فارس، دل بسیاری را ربوده و یکی از زیباترین شهرهای خاورمیانه شناخته می‌شود. شهر طلا و طلای سیاه، چند سالیست که توانسته توریست و گردشگرانی را از سراسر دنیا به خاورمیانه بکشاند. در این مطلب به سراغ دیدنی‌ها و تفریحاتی می‌رویم که در سفر به دبی باید رفت و دید.

بهترین زمان سفر به دبی

آب و هوای دبی هم مانند جزایر و شهرهای بندری جنوب ایران، گرم و شرجی است. برای همین اکثر گردشگران اواسط پاییز تا اواسط بهار را برای سفر به دبی انتخاب می‌کنند. اما اگر عاشق گرما هستید و شرجی بودن هوای دبی اذیتتان نمی‌کند، تابستان هم با کم بودن تعداد مسافران، گزینه خوبی برای راهی شدن به سمت دبی است.

دیدنی‌های دبی

قاب عکس دبی – Dubai Frame

این قاب عکس که بزرگترین نوع خودش در جهان است، با روکشی از طلا ساخته شده تا به عنوان سمبلی از ارتباط بین شهر قدیم و جدید باشد. اگر اهل عکس و عکاسی باشید به احتمال زیاد از این مکان استقبال می‌کنید و عکس‌های زیبایی را ثبت خواهید کرد.

بستکیه – Al Bastakiya

دبی تنها شهری پر از آسمان خراش نیست. با رفتن به محله بسکتیه، در همسایگی محله فهیدی، به محله‌های قدیمی دبی می‌رسید و تاریخ ۵۰ سال پیش این شهر را به چشم خواهید دید. در این کوچه پس کوچه‌های قدیمی خانه‌هایی با بادگیر همچنان پابرجا هستند و قدم زدن در این محله به دور از هیاهو و شلوغی شهر خالی از لطف نیست.

برج خلیفه – Burj Khalifa

بلندترین برج دنیا با ۸۲۸ متر ارتفاع، که برج خلیفه باشد، از همه جای دبی معلوم و پیداست. اگر از ارتفاع نمی‌ترسید و هم دوست دارید منظره‌ای خیره‌کننده از دبی را به چشم ببینید و در حافظه‌تان ثبت کنید، باید ۱۶۰ طبقه را با آسانسور بالا بروید. از آن بالا چشم‌اندازی از اقیانوس و بیابان و ساختمان‌های کوچک و بزرگ شهر دبی پیداست.

مسجد جمیرا – Jumeirah Mosque

برخلاف بسیاری از مساجد دبی، مسجد جمیرا بر روی غیر مسلمانان هم باز است و یکی از زیباترین معماری‌ها را در بین مسجدهای دبی دارد. این مسجد از سنگ سفید ساخته شده و به زمان خلافت و حکومت فاطمیان بر می‌گردد. البته که گفته می‌شود این مسجد از روی مسجد الازهر قاهره تقلید کرده اما مسجد جمیرا بسیار بزرگتر و باشکوه‌تر است.

موزه دبی – Dubai Museum

موزه دبی هم یکی از جاهایی است که می‌توان تاریخ دبی را به چشم دید. این قلعه سالیان پیش به قلعه فهیدی شناخته می‌شده و سپر دفاعی جلوی دشمنان به کار می‌رفته. این بنا یکی از قدیمی‌ترین سازه‌های دبی است که در آن خانه‌های سنتی و قدیمی که از برگ نخل ساخته شده‌اند، بادگیرها، نقشه قدیمی امارات، و زندگی مردمان دبی در گذشته را برای گردشگران به تصویر می‌کشد.

باغ گل دبی – Miracle Garden

بعد از کلی گشتن در شهری پر از جنب و جوش مثل دبی، رفتن به باغ گل گزینه خوبی برای کمی قدم زدن می‌تواند باشد. با راه رفتن در بین گل‌ها و گیاه‌های زیبا و رنگارنگ که هوا را هم مطبوع و معطر کرده‌اند، کمی از خستگی روزتان کم می‌شود و با انرژی به بازدید و تفریح در دبی می‌پردازید.

برج العرب – Burj Al Arab

برج العرب برای مدتی نماد شهر دبی بود. این بنای ۳۲۰ متری در یک جزیره مصنوعی مانند بادبان کشتی ساخته شده. برج العرب تنها یک برج ساده نیست و هتلی ۷ ستاره با خدمات لوکس و ویژه است. ۷ طبقه از این ساختمان زیر آب و به عنوان آکواریوم قرار دارد و بسیاری برای صرف غذا به رستوران برج العرب می‌روند.

تفریح و خرید در دبی

دبی مال – Dubai Mall

دبی مال بیش از ۱،۲۰۰ مغازه و فروشگاه دارد که هر سال تعداد توریست و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. نه تنها مکانی ایده‌آل برای خرید، بلکه برای صرف غذا هم است. آکواریوم هم در دبی مال قرار دارد و می‌توانید به تماشای زندگی زیر آب بروید.

مرکز خرید امارات – Mall of the Emirates

مرکز خرید امارات نه فقط به فروشگاه‌ها و مغازه‌های متنوع، بلکه به پیست اسکی سرپوشیده‌ای که در خودش جای داده است هم معروف است. علاوه بر آن، در این مرکز خرید، سینما، رستوران با غذاهای بین‌المللی، و تفریحاتی برای همه افراد پیدا می‌شود.

ساحل کایت – Kite Beach

ساحل بزرگ و گسترده‌ای که از ماسه‌های سفید پوشیده شده‌، بهترین مکان برای عاشقان و دوستداران ورزش‌های آبی است. اگر خواستید می‌توانید کایت سرفینگ را امتحان کنید، در ساحل قدم بزنید و ماسه‌ها را زیر پاهایتان لمس کنید، یا در ساحل و زیر آفتاب تابان دوبی استراحت کنید.

پارک آبی آتلانتیس – Aquaventure Waterpark

این پارک آبی معروف که یکی از بزرگترین پارک‌های آبی در دنیاست، در نزدیک هتل آتلانتیس و در جزیره مصنوعی جمیرا قرار دارد. این مکان با سرسره‌های هیجان‌انگیز و متنوع برای تمامی سنین و خانواده‌ها مناسب است. هم در ساحل مصنوعی می‌توانید استراحت کنید و هم به شنا با دلفین‌ها بروید. یک روز از سفرتان به دبی را در پارک آبی آتلانتیس می‌توانید بگذرانید و لذت ببرید.

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد