در نوروز ۱۴۰۰ سین سلامتی یادتان نرود

تاریخ انتشار : 6 اسفند 1399 - تاریخ بروز رسانی : ۶ اسفند ۱۳۹۹
سفر نوروزی با اسنپ تریپ

پس از یک‌سال خانه‌نشینی، کمتر کسی را می‌بینید که دلتنگ سفر و مسافرت نباشد. شوق و ذوق روزهای قبل سفر، بستن چمدان، و زدن به جاده‌ها به خاطره‌هایی بدل شده‌اند که با نزدیک شدن به نوروز، این دلتنگی بیشتر هم به چشم می‌آید. چه عادت داشتیم در ایام نوروز در شهر خودمان بمانیم و جاهای دیدنی آن را کشف کنیم و یا شهرهای دیگر را بگردیم، همچنان در نوروز ۱۴۰۰ با حضور ویروس ناخوانده کرونا محدودیت‌هایی در سطح کشور و برای سفرهای نوروزی پیش‌رویمان قرار دارند. اگر تصمیم دارید سال ۱۴۰۰ را با سفر شروع کنید، این مطلب به شما کمک می‌کند تا قبل از سفر چیزی را از قلم نیاندازید و به سلامت به دل جاده‌ها بزنید.

مثلث بهداشتی؛ ماسک، فاصله، ضدعفونی

چه در شهری که هستید به سراغ دیدنی‌هایش می‌روید یا تصمیم به جست‌وجوی دیگر نقاط کشور را دارید، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از واجبات نوروز ۱۴۰۰ هستند. در مکان‌های عمومی و مخصوصا پرجمعیت ماسک را فراموش نکنید. هرچند که در این یک‌سال به فاصله عادت کرده‌ایم، اما باز هم یادآوری فاصله ۲ متری با دیگر مسافران خالی از لطف نیست. شستن مرتب دست‌ها و استفاده از مواد ضدعفونی در سفر، باعث اطمینان خاطر بیشترتان می‌شود. اگر تمیز بودن هتل و محل اقامتتان برایتان ارجحیت دارد، می‌توانید سری به لیست هتل‌های سایت اسنپ‌تریپ بزنید و ببینید کدام یک از آن‌ها نمره قبولی در رعایت موارد بهداشتی را گرفته‌اند. هرچه این موارد را در نوروز کرونایی امسال جدی‌‌تر بگیرید و رعایت کنید، ریسک ابتلای خودتان را در سفرهای نوروزی تا حد بسیار زیادی کم می‌کنید.

مجوز سفر نوروزی

اگر از مسافرانی هستید که پس از ورود به یک شهر جدید به‌دنبال هتل می‌گردند، شاید بهتر باشد نوروز ۱۴۰۰ از این رویه برای سفرتان استفاده نکنید. ستاد ملی مبارزه با کرونا در یکی از مصوبه‌های جدیدش به داشتن مجوز برای سفرهای نوروزی اشاره کرده. طبق این تصمیم، مسافران باید پیش از سفر نوروزی ۱۴۰۰، اقامتگاه و هتل خود را انتخاب کنند و واچر هتل یا اقامتگاه خود را به‌همراه داشته باشند. در ذهن داشته باشید که رزرو هتل و اقامتگاه‌ها برای سفرهای نوروزی هم باید از بین هتل‌ها و اقامتگاه‌های دارای مجوز باشد. اگر تصمیمتان برای سفر نوروز در دوران کرونا قطعی‌ست، می‌توانید اقامتگاه‌های شهرهای مختلف ایران را در سایت اسنپ‌تریپ ببینید و رزرو خود را پیش از نوروز کامل کنید.

سفر نوروزی به کیش

جزیره کیش در روزهای نوروزی به خاطر آب و هوای خوبش، مقصد بسیاری از مسافران نورزوی است. اگر شما هم قصد دارید در نوروز ۱۴۰۰ به جزیره کیش بروید، این چند نکته را در نظر داشته باشید؛

  • پروازهای جزیره کیش همچنان پابرجا هستند و برای رفتن به کیش با هواپیما، تاکنون منعی گذاشته نشده.
  • اگر برای رفتن به کیش مسیر دریایی را انتخاب می‌کنید، در هنگام ورود به جزیره به واچر و برگه رزرواسیون هتل، سند ملک در کیش، و یا مدرکی مبنی بر شاغل بودن در کیش نیاز خواهید داشت.
  • در ایام نوروز ۱۴۰۰ با خودرو به جزیره کیش نمی‌توانید وارد شوید و سفر هوایی و دریایی، گزینه‌های مورد تایید هستند.

قشم در سفرهای نوروزی

یکی دیگر از قوانین جدیدی که برای سفرهای نوروزی مشخص شده، برای مسافران و گردشگران جزیره قشم است. اگر شما هم نمی‌توانید در مقابل آب و هوای خوب قشم در روزهای اوایل بهار بگذرید، یادتان باشد که قبل از سفر سری به “سامانه قشم زیبا” بزنید. این سامانه برای کنترل ورود و خروج مسافران به جزیره قشم و هتل‌های جزیره قشم راه‌اندازی شده، و مسافران را موظف به ثبت نام پیش از سفر به جزیره قشم می‌کند.

تست کرونا در سفرهای نوروزی لازم است؟

با بالا و پایین‌های سفرهای نوروزی دوران کرونا، سوال دیگری که پیش می‌آید این است که به تست منفی کرونا هم قبل از سفر نیاز داریم یا خیر. اگر مقصدی را در داخل کشور برای نوروز ۱۴۰۰ در نظر دارید، تست کرونا پیش از سفر تاکنون برای مسافران الزامی اعلام نشده. اما طبق پروتکل‌های توافق شده بین کشورها، داشتن تست کرونا منفی برای اکثر ایرلاین‌های خارجی لازم است و برگه منفی تست کرونا از ملزومات پروازهای خارجی هستند.

سین مثل سفر به سلامت

هر چند که سال نوی امسال و نوروز ۱۴۰۰ هم با دیگر سال‌ها تفاوت دارد، اما برای شروع بهتر سال صفر و گذر از یک‌سال خانه‌نشینی، یک سفر چند روزه به شهری تاریخی یا ماندن در اقامتگاهی خارج از شهر، حال و هوایمان را عوض می‌کند تا با آغوش باز به استقبال سال جدید برویم. اسنپ‌تریپ در سفر نوروزی امسال هم در کنار شماست تا تجربه‌ای سلامت و خوش را در نوروز ۱۴۰۰ برایتان فراهم کند. با چند کلیک ساده لیستی از بهترین و پرتخفیف‌ترین هتل‌ها و اقامتگاه‌های شهرهای سراسر ایران در پیش چشمتان قرار می‌گیرد تا سفری بی‌خطر را داشته باشید.

رزرو هتل و خرید بلیت سفر نوروزی با بهترین قیمت و بیشترین تخفیف در وبسایت اسنپ تریپ

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد