اگر می‌خواهید بدانید در دوران کرونا چگونه سفر کنید این نکات را بخوانید

تاریخ انتشار : 15 تیر 1399 - تاریخ بروز رسانی : ۳۰ تیر ۱۳۹۹
اگر می‌خواهید بدانید در دوران کرونا چگونه سفر کنید این نکات را بخوانید

این روزها در شرایطی هستیم که سفر رفتن به‌خاطر امکان ابتلا به کرونا همراه با نگرانی است. توصیه اسنپ تریپ به شما همچنان ماندن در خانه و پرهیز از سفرهای غیرضروری‌ست. اما شاید به دلایل پزشکی، کاری یا تحصیلی قصد سفر داشته باشید، اگر می‌خواهید بدانید در دوران کرونا چگونه سفر کنید این نکات را بخوانید تا در این شرایط هم هوشمندانه سفر کنید.

اطلاعاتی که بهتر است پیش از سفر کسب کنید

شهر مقصدتان را بشناسید

چگونه در کرونا سفر کنیم شناخت مقصد

اینکه پیش از سفر بدانید میزان شیوع ویروس کرونا در شهر مقصد چقدر است و اگر در آنجا به مراکز بهداشتی و درمانی نیاز داشته باشید امکانات و تجهیزات مورد نیازتان قابل دسترس هست یا نه، از نگرانی شما می‌کاهد.

همچنین با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک در فضاهای عمومی بهتر است از قبل بدانید در کدام اماکن باید حتما ماسک داشته باشید.

بررسی پروتکل‌های بهداشتی اقامتگاهی که در نظر گرفته‌اید

پیش از تصمیم به سفر درباره‌ی محلی که قصد اقامت در آنجا را دارید تحقیق کنید. از شروع شیوع ویروس کرونا تا به امروز پیوسته پروتکل‌های بهداشتی تدوین، به‌روزرسانی و اجرا شده‌اند تا اماکن اقامتی مانند هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های سنتی و غیره بهترین خدمات بهداشتی را به مسافران ارائه دهند. مراکز اقامتی زیادی در شهرهای بزرگ و کوچک به شما نوید اقامت امن و با رعایت همه اصول بهداشتی را می‌دهند. بنابراین به هیچ وجه از اقامتگاه‌های بدون مجوز استفاده نکنید.

درباره‌ی اقدامات پیشگیرانه هتل‌ها اینجا بخوانید.

وسیله نقلیه مناسب این روزها را انتخاب کنید

انتخاب وسیله نقلیه مناسب سفر در کرونا

وسایل نقلیه عمومی هم اقدامات پیشگیرانه‌ای جهت حفظ سلامتی مسافران دارند. نمونه هایی از پروتکل‌های بهداشتی شرکت‌های هواپیمایی را در اینجا بخوانید. اما به خاطر داشته باشید با وجود این اقدامات بهداشتی پییش‌گیرانه، در هر وسیله نقلیه عمومی حتما از ماسک و دستکش و ضدعفونی کننده‌ها استفاده کنید و از تماس با دستگیره‌ها، پنجره‌ها و سطح صندلی‌ها خودداری کنید.

البته در دوران کرونا استفاده از خودرو شخصی برای سفر ایمن‌تر است. در این صورت یادتان باشد حتما در پمپ بنزین‌ها دستکش داشته باشید.

شروع یک سفر امن

چمدانتان را متناسب با یک سفر کرونایی ببندید

ماسک و دستکش در سفر اولویت دارد

اولویت وسایل داخل چمدان را به ماسک و دستکش و ژل یا مایع ضدعفونی کننده بدهید تا چیزی از قلم نیفتد. حتما با خودتان کارت بانکی ببرید تا مجبور به استفاده از پول نقد نشوید. همچنین بطری آب و قاشق و چنگال خودتان را به همراه داشته باشید. یکی از خدمات هتل‌ها در ایام کرونا ارائه روم سرویس (خدمات غذا و نوشیدنی داخل اتاق) است تا مسافران کمتر نیاز داشته باشند از اتاق خارج شوند. اما می‌توانید قبل از ورود به هتل، مواد غذایی بسته‌بندی شده و آب معدنی کافی با خودتان ببرید.

همینطور وسایلی مثل مهر و سجاده و کتب ادعیه هم که قابل شستشو نیستند را می‌توانید با خودتان از خانه بردارید.

به تغذیه و رژیم‌تان از قبل فکر کنید

غذای سالم در سفر کرونایی

بهترین انتخاب برای غذاخوردن در سفر، غذایی است که خودتان آماده کرده‌اید و در ظرف شخصی ریخته‌اید. انتخاب امن بعدی‌تان استفاده از مواد غذایی بسته بندی شده یا غذاهای خشک و تهیه شده با کمترین دخالت دست است. اما اگر خواستید در رستوران غذا بخورید پیشنهاد ما غذا خوردن در رستوران خود هتل یا نزدیک محل اقامتتان است. از غذا خوردن در رستوران‌های دورافتاده و خارج از شهر پرهیز کنید.

شاید مجبور شوید کمی رژیم غذایی‌تان را تغییر دهید. پیشنهاد می‌کنیم در طول سفر از خوردن سالاد و سبزیجات و میوه‌هایی که مطمئن نیستید خوب شسته و ضدعفونی شده باشند بپرهیزید. بهتر است غذاهای گریل و غذایی که خوب پخته شده را جایگزین کنید.

نکات یک سفر بی خطر را رعایت کنید

سفر امن و بی خطر در ایام کرونا

سیستم ایمنی بدنتان را قوی نگه دارید

“یکی از راه‌های مقابله با ویروس ها تقویت سیستم ایمنی بدن است”، لطفا این جمله را هم با خودتان به سفر ببرید تا یادتان باشد با تغذیه سالم و بهداشتی، با خوردن ویتامین‌ها و با خواب کافی در سفر از خودتان مراقبت کنید. تغییر شرایط آب و هوایی و به طبع آن تغییر در میل به غذا و یا به هم ریختن ساعت خواب در سفر مسئله‌ایست که همه ما دست کم یک بار تجربه‌اش کرده‌ایم. سفر در دوران کرونا اهمیت جلوگیری از این حالت را دوچندان می‌کند. بنابراین با پرهیز از بی‌خوابی طولانی و با خوردن غذای سالم و سبک به راحتی جلوی این اتفاق را بگیرید.

همچنین سفر در این دوران را برای تجربه غذاهای جدید انتخاب نکنید. خوردن غذاهای دریایی یا دامی جدید که قبلا امتحان نکرده‌اید ممکن است بدنتان را در معرض ضعیف شدن قرار دهد.

از آنجایی که کروناویروس منجر به بیماری حاد تنفسی می‌شود، از استفاده دخانیات هم بپرهیزید.

از ازدحام دوری کنید

بهتر است در این سفر از اماکن و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری عمومی استفاده نکنید و استفاده از این امکانات را به سفری دیگر در وقت مناسب‌تر موکول کنید. در این اماکن ممکن است طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به درستی رعایت نشود و خطر ابتلا به ویروس را افزایش دهد.

یکی از دلایل و محل‌های رشد ویروس کرونا رطوبت است. بنابراین بهتر است از تفریحات آبی هم خودداری کنید.

رعایت بهداشت و نظافت شخصی

در این ماه‌های زندگی با ویروس کرونا، همه ما بارها درباره‌ی شستن مرتب دست‌ها، دست ندادن با یکدیگر، فاصله‌گذاری اجتماعی، دست نزدن به چشم و دهان و صورت شنیده یا خوانده‌ایم. حالا با همین آموخته‌ها به یک سفر امن بروید و به خاطر مشغولیت‌های  سفر فراموشتان نشود در طول انجام همه مراقبت‌هایی که در بالا گفته شد، دستهایتان را مرتب بشویید یا ضدعفونی کنید، به صورت و دهان و چشمتان دست نزنید، به هیچ وجه تا جایی مناسب برای شستن دستها نیافتید اقدام به خوردن غذا نکنید و حتما فاصله امن را با دیگران و مخصوصا افرادی که علائمی مثل سرفه دارند حفظ کنید.

اگر احساس کردید مبتلا به کرونا ویروس هستید

در این دوران سعی کنید اطلاعات خودتان را نسبت به این بیماری و راه‌های پیشگیری و درمان آن به روز نگه دارید. اگر علائم شروع بیماری را خوب بشناسید می‌توانید حتی در سفر هم به موقع جلوی آن را بگیرید. توصیه می‌کنیم حتی‌الامکان از مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهر مقصد خودداری کنید. ترجیحا ابتدا موضوع را آنلاین پیگیری کنید. می‌توانید برای این کار از سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های آنلاین مشاوره پزشکی مثل اسنپ دکتر استفاده کنید.

به طور کلی توصیه می‌شود در دوران کرونا همه کارها تا جایی که امکان دارد آنلاین و از دور انجام شود. بنابراین می‌توانید مراحل خرید و برنامه‌ریزی قبل از سفر را با کمک سایت‌ها و اپلیکیشن ها آسانتر پیش ببرید.

مشاهده و رزرو هتل و اقامتگاه‌ها برای یک اقامت امن از اسنپ تریپ

مشاهده و خرید بلیط هواپیما از ایرلاین های دارای پروتکل بهداشتی در اسنپ تریپ

مشاهده و خرید بلیط اتوبوس از شرکت‌های رعایت کننده پروتکل بهداشتی در اسنپ تریپ

 

 

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد