زیباترین جاهای دیدنی کردستان (۱)

تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۶ آبان ۱۴۰۰
زیباترین جاهای دیدنی کردستان (۱)

یکی از قشنگ‌ترین نقاط ایران کردستان است. جایی که آب و هوای لطیفی دارد و جنگل‌های بلوط، آبشارها و رودخانه‌های خروشانش آن را به یکی از استان‌های ایران با جاذبه‌های گردشگری بسیار تبدیل کرده است. ما در این نوشته جاهای دیدنی کردستان و شهر سنندج را که در سفر به این شهر حتما باید دید، نوشته‌ایم و در نوشته بعدی به معرفی ادامه آنها می‌پردازیم.

مجموعه تفریحی آبیدر

یکی از اصلی‌ترین جاهای گردشگری سنندج، کوه آبیدر است. آبیدر یعنی جایی که آب زیاد از آن بیرون می‌آید و این وجه تسمیه به خاطر چشمه‌های زیرزمینی فراوان این منطقه است. نزدیک بودن این منطقه به سنندج و بلند بودن آن و منظره زیبایی که از شهر دارد، به علاوه باغ‌ها و چشمه‌های طبیعی‌اش و قرار گرفتن بزرگترین سینمای روباز در اینجا باعث محبوب بودنش شده است.

آدرس: این مجموعه در انتهای خیابان آبیدر واقع شده.

بازار سنندج

اگر دلتان می‌خواهد لباس‌های رنگارنگ و محلی کردستان را ببینید یا گیوه، قالی و گلیم و سقز بخرید باید راه بازار سنندج را درپیش بگیرید.

آدرس: بازار سنندج که در دو طرف خیابان انقلاب قرار گرفته به دو بخش آصف و بازار سنندجی تقسیم شده.

پل قشلاق

۳ کیلومتر که سنندج را به سمت شرق بروید می‌رسید به پل قشلاق، پلی آجری که یکی از یادگارهای دوره صفویان است. قشلاق که خیلی‌ها می‌گویند به سی و سه پل اصفهان بی‌شباهت نیست دو دهانه بزرگ و چهار چشمه کوچک، ۸۰ متر زول و ۱۲ متر ارتفاع دارد.

مسجد جامع سنندج

مسجد جامع سنندج یا مسجد دارالاحسان یکی از یادگارهای دوره قاجار است. که به دستور امان الله خان در سال ۱۲۲۸ ساخته شده. حیاطی در مرکز و حجره‌هایی در اطراف، شبستان بزرگ آن با ۱۲ ستون و تزیین دیوارها با کاشی‌های هفت رنگ باعث شده که با یکی از زیباترین مساجد کردستان و ایران روبه‌رو باشیم.

آدرس: این مسجد در ضلع شمالی خیابان امام خمینی (ره) واقع شده.

عمارت وکیل الملک

اصل این عمارت را حاج محمد رشید بیگ وکیل از امرای مفرخان زند بنا نهاد. تا مدت‌های مدید این عمارت محل زندگی خاندان وکیل بود تا اینکه در سال ۱۳۱۰ مورد بازسازی قرار گرفت و امان الله خان وکیل به آن  قسمت‌های دیگری مثل چند ساختمان دیگر، حیاط و باغ هم افزود. آجرکاری‌های این عمارت بر جذابیتش اضافه کرده.

آدرس: عمارت وکیل الملک در خیابان کشاورز قرار دارد.

عمارت آصف

عمارت آصف در سه دوره تاریخی ساخته شده. و به شکل و شمایل امروزی‌اش که بنایی است پرهیبت و جدا افتاده از تاریخ تبدیل کرده است. احداث بنای اولیه به دوره صفوی برمی گردد و قسمت‌های دیگر آن در دوره قاجار و پهلوی به آن اضافه شده. جایی مخصوص زندگی اعیان که این روزها درهایش به روی عموم بازشده.

جذابیت‌های عمارت آصف به همینجا محدود نمی‌شود. و حمام داخل این عمارت و نقش و نگارهایش و موزه مردم‌شناسی آن قشنگی‌هایش را چند برابر کرده.

آدرس: این عمارت در خیابان امام خمینی واقع است.

عمارت خسرو آباد

در بلوار خسرو آباد (شبلی) سنندج عمارت خسرو آباد قرار دارد. که زمانی مرکز حکومت خسرو اردلان، والی شمال غرب ایران در زمان قاجار بوده. این عمارت زیبا که از جاهای دیدنی کردستان است، از وسط آن جوی آبی هم می‌گذرد. و از دو قسمت اصلی قصر سلطنتی با ورودی ستون دار و باغ خسروآباد که اطراف ۴ خیابان را گرفته و به چهارباغ خسروآباد معروف شده است.

آدرس: بلوار خسروآباد

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

هتل های سنندج با قیمت مناسب

هتل‌های سنندج با قیمت مناسب کدامند؟

23 اردیبهشت 1398
مراکز خرید سنندج

در سنندج به کدام مراکز خرید برویم؟

22 اردیبهشت 1398

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد