دهکده جهانی کجاست؟

تاریخ انتشار : 16 شهریور 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
دهکده جهانی دبی

یکی از اصطلاحاتی که در سال‌های اخیر شاید زیاد به گوشمان خورده، دهکده جهانی‌ست. چیزی هم که در ادامه می‌خوانید، خیلی بی‌ربط به آن نیست. در دبی چند سالی می‌شود ایده نزدیک کردن ملل و فرهنگ‌های مختلف، به معنای واقعی کلمه دارد اجرا می‌شود. در محلی به اسم «دهکده جهانی دبی یا Global Village»، غرفه‌هایی از کشورها و قاره‌های مختلف دورهم آمده‌اند و این مکان به یکی از جذاب‌ترین تفریحات دبی تبدیل شده. البته این تنها اتفاقی نیست که در این مکان پر جنب و جوش می‌گذرد. در این مطلب از زمان و مکانی که می‌توان به دهکده رفت و تاریخچه و تفریحات گوناگونش گفته‌ایم.

مکان و تاریخچه دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی با ۲۰ دقیقه فاصله از مرکز شهر دبی قرار گرفته که از بزرگراه بن زاید می‌توان به آنجا رفت. مکانی به وسعت ۱٫۶ میلیون مترمربع، از مراکز تفریحی دبی، و مناسب برای همه اعضای خانواده. شروع کار دهکده جهانی دبی به سال ۱۹۹۷ بر می‌گردد. زمانیکه تنها چند غرفه در نزدیک شهرداری دبی دور هم جمع بودند. اما امروزه به یکی از مکان‌های تفریحی دبی تبدیل شده و سالانه میلیون‌ها گردشگر و مسافر به این مکان تفریحی می‌آیند تا چند ساعتی را خوش باشند.

تاریخچه دهکده جهانی دبی

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به دبی

در دهکده جهانی وقتتان اینگونه می‌گذرد

در جایی به بزرگی دهکده جهانی دبی، بخش‌های مختلف و اتفاقات هیجان‌انگیز و جالبی در جریان است.

نمایش و جشنواره‌ها

نمایش در دهکده جهانی دبی

بالای ۴۰ هزار نمایش در هر دوره در دهکده جهانی برپاست. با هر سن و سالی که باشید، تفریح و نمایش زنده طبق سلیقه شما در اینجا پیدا می‌شود. از شو و نمایش‌هایی مخصوص کودکان با شخصیت‌های معروف و مورد علاقه‌شان، تا آتش‌بازی‌هایی که آسمان شب دبی را روشن می‌کنند. شوهای ویژه‌ای هم در سکوی اصلی توسط هنرمندانی در سطح جهانی در حال اجرا خواهند بود.

غرفه‌ها

غرفه‌های دهکده جهانی دبی

بیش از ۷۰ فرهنگ مختلف و متنوع، در یکی از غرفه‌های دهکده جهانی دبی حاضرند. هرکدام نماینده فرهنگ و ملیت به‌خصوصی‌ست و محصولات، صنایع دستی، و غذاهایشان را به نمایش گذاشته‌اند. چشمتان به کشورهایی مانند آفریقا و ژاپن، تا هند و چین و ترکیه خواهد خورد و سفری مختصر و مفید به دور دنیا خواهید داشت. در اینجا قدم بزنید، با ملل مختلف آشنا شوید، و غذای جدیدی را امتحان کنید. ایران هم در دهکده جهانی غرفه‌ای با تزئیاتی شبیه به تخت جمشید دارد و سوغات‌های معروفش، مثل زعفران و فرش و گز، خودنمایی می‌کنند.

خوردنی‌ها

غذا در دهکده جهانی دبی

احتمالش وجود دارد که در دهکده جهانی با بیش از ۲۰۰ رستوران، کافه، و غذای خیابانی، در انتخاب اینکه چی بخورید سردرگم شوید. اگر اهل غذاها و نوشیدنی‌های هندی هستید، حتما سری به بازار Indian Chaat  بزنید. در بازار شناور یا Floating Market، می‌توانید غذاهای گریل تند و غذاهای دریایی از تایلند و کره و میانمار را بچشید، یا به سراغ دسر و شیرینی‌های خوشمزه فیلیپین و اندونزی بروید. در دهکده جهانی دبی قسمت دیگری وجود دارد که به خیابان شادی یا Happiness Street معروف است؛ جایی که فست فود، پیتزا، و انواع سیب‌زمینی، خوشحالی و لذت را در دلتان می‌کارد.

کارناوال یا شهربازی

شهربازی دهکده جهانی دبی

در این قسمت دهکده جهانی، ۱۶۰ سواری، بازی، و تفریح پیدا می‌شود که ۳ تا ۴ ساعتی سرتان را گرم خواهد کرد. جذابیت‌های اینجا، محدود به اعضای کوچک و بچه‌های خانواده نیست و بزرگ‌ترها هم می‌توانند یکی از سواری‌های مهیج را امتحان کنند.

قیمت بلیط دهکده جهانی دبی

قیمت بلیط ورودی برای هر نفر در دهکده جهانی، ۱۵ درهم است. البته کودکان زیر ۳ سال و افراد بالای ۶۵ سال، بدون پرداخت هزینه و به ‌صورت رایگان می‌توانند وارد شوند.

چطور به دهکده جهانی برویم؟

خودروی شخصی: دهکده جهانی دبی با خودرو، از خروجی ۳۷ در بزرگراه شیخ محمد بن زاید در دسترس است.

تاکسی: از سرویس‌های اینترنتی کرایه تاکسی که در دبی فعالیت می‌کنند، مثل اوبر و RTA، برای رفت و برگشت به دهکده می‌توان استفاده کرد.

اتوبوس: برای مقرون به صرفه‌تر بودن، اتوبوس گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسد. در فصل برگزاری دهکده جهانی، ۴ مسیر اتوبوس از جاهای اصلی شهر دبی شما را به مقصدتان می‌رسانند. برخی از هتل‌های دبی هم گشت‌ و برنامه دهکده را دارند.

آتشبازی در دهکده جهانی دبی

بیشتر بخوانید: با بهترین هتل‌های دبی آشنا شوید

چه زمانی به دهکده جهانی برویم؟

دهکده جهانی دبی یکی از رویدادها و مکان‌های فصلی محسوب می‌شود و همه روزه در سال، قابل گشتن نیست. طبق تقویم امسال و برنامه‌ای که اعلام شده، دوره ۲۶ام دهکده جهانی از تاریخ ۴ آبان ۱۴۰۰ (۲۶ اکتبر ۲۰۲۱) تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ (۱۰ آپریل ۲۰۲۲) قرار است برگزار شود. اگر راهی دبی هستید و تاریخ سفرتان قابل تغییر، این تاریخ‌ها را هم در گوشه ذهنتان داشته باشید.

شما تجربه رفتن به دهکده جهانی دبی را دارید؟ نظر و تجربه‌تان را می‌توانید در اختیار خوانندگان بلاگ اسنپ‌تریپ و مسافران آینده پرواز تهران دبی بگذارید.

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد