هیجان انگیزترین پارک‌های تفریحی تهران کجاست؟

تاریخ انتشار : 11 مرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
پارک های تفریحی تهران

درست است که پارک رفتن دیگر به تفریح کلاسیکی تبدیل شده و تفریح های جدید و مدرن تر فضای مجازی جایش را گرفته است. اما هم پارک رفتن هنوز طرفداران زیادی دارد و هم پارک ها خودشان را با نیازهای روز خیلی خوب وفق داده‌اند. تهران، شهر بسیار بزرگی است و بیش از ۱۳۹۱ پارک را در خود جای داده است که در بخش زیادی از آنها حس نوستالژیک به آدم‌ها دست می‌دهد. و در بخش دیگری از آنها میتوان تجربه‌های جدید و نابی داشت. یعنی دیگر در آنها تنها روی نیمکت و چمن‌ها ننشست و با تفریحات متنوع آشنا شد. به نظر شما پارک‌های تفریحی تهران کدام‌هاست؟ با اسنپ تریپ همراه باشید.

پارک آب و آتش؛ از محبوب‌ترین پارک‌های تهران

پارک آب و آتش

یکی از پارک‌های به نسبت جدید تهران پارک آب و آتش است. پارک آب و آتش در سال ۱۳۸۸ شروع به کار کرده و امکانات متنوعی در آن گرد هم آمده. یعنی اگر شما آدمی باشید که دلش تفریح میخواهد در این پارک به ندرت حوصله‌تان سر می‌رود. مثلا چه امکاناتی؟ پارک آب و آتش اولین پارک تهران است که میتوان در آن سوارکاری یاد گرفت. اگر تابستان باشد و دلتان بخواهد آب تنی کنید میتوانید بروید روی یکی از حفره‌های پارک که آب به صورت فواره از آن بیرون میزند. در حقیقت آب بازی تفریح اصلی در پارک آب و آتش است و بعد هم اینها: از فانوس دریایی بالا بروید و شهر را ببینید یا بروید آمفی تئاتر آن و نقال، داستان حضرت ابراهیم را برایتان پرده خوانی کند یا سوار دوچرخه خودران شوید و دوری در پارک بزنید.

اگر هم دلتان هیجان بیشتری بخواهد پیشنهاد میکنیم در سینمای سه بعدی این پارک به جنگ زامبی‌ها بروید. پارک آب و آتش چهار فود کورت دارد و به جز آن تماشای برج آتش و تپه های سرسبز آن میتواند حالتان را سرجا آورد.

باید بگوییم تفریح در پارک آب و آتش به همینجا ختم نمی‌شود. و میتوان از پارک آب و آتش با درشکه به بوستان بنادر رفت که یکی از بهترین پارک‌های تفریحی تهران است. بالا رفتن از پله‌های مارپیچ فانوس این پارک و غذا خوردن در رستوران روباز آن که در قایق ساخته شده میتواند طوفانی در روزتان به پا کند!

تفریح هنوز تمام نشده. به سمت جنوب که بروید وارد بوستان نوروز می شوید. پارکی با گنبد شیشه‌ای بسیار بزرگش که چهارمین آسمان نمای بزرگ دنیاست، محلی برای دوستداران سیارات و ستارگان.

آدرس: میدان ونک، اتوبان حقانی، بعد از چهارراه جهان کودک. ضلع جنوبی اتوبان دسترسی به پارک هم از ۲ ورودی ممکن است. یکی خود اتوبان حقانی و دیگری کوچه کنار پارک در ضلع غربی.

پارک قیطریه؛ پارکی قدیمی و خانوادگی در تهران

پارک قیطریه

درست است که قیطریه پارکی است شبیه به پارک‌های دیگر تهران مثل ملت، لاله و ساعی و به گربه‌های زیادش معروف است. ولی آمدن کافه ها و بستنی فروشی‌های سیار به این پارک، حال و هوای آن را از این رو به آن رو کرده. شب‌های تابستان پارک قیطریه فضایی دلنشین و خواستنی پیدا می‌کند. اتفاقی که خیلی‌ها به آمدن همان کافه‌های سیار و گروه‌های زنده موسیقی ربطش می‌دهند. بساط بلال فروشی‌ها در گوشه و کنار پارک برپاست. و با وجود خانواده‌هایی که بساط شامشان را روی چمن‌ها پهن کرده‌اند، همه چیز زیباتر هم شده.

آدرس: تهران، بلوار اندرزگو، قیطریه

پارک ارم؛ از هیجان‌انگیزترین پارک های تفریحی تهران

پارک ارم

تا قبل از اینکه شهربازی چمران یا اوین در سال ۱۳۸۵ به شهرداری واگذار و به طور کامل تعطیل شود، اوین یکی از پرطرفدارترین شهربازی‌های تهران بود و در بالای اتوبان چمران می‌درخشید. اما بعد از تعطیل شدنش عاشقان شهربازی به پارک ارم که در آن زمان جزو معدود پارک‌های تفریحی تهران بود روی آوردند. پارک و شهربازی ارم در طول سال‌ها جزو محبوب ترین پارک های تهران بوده. آنقدر محبوب که حتی احداث شهربازی‌های پارک بسیج، پارک بعثت و شهربازی فود کورت‌ها هم نتوانسته در محبوبیتش خللی وارد کند.

در پارک ارم که دریاچه قایقرانی و باغ وحش نیز دارد، وسایل بازی متعددی برای سلیقه های مختلف وجود دارد. چه دلتان بخواهد ماشین برقی سوار شوید، چه ترن هوایی و چه از ارتفاع ۸۰ متری سقوط آزاد کنید، امکاناتش در این شهربازی فراهم است. هرچند سوار شدن برخی از آنها به جرات زیادی هم نیاز دارد.

ساعت بازدید: پارک ارم روزهای عادی از ساعت ۱۷ تا نیمه شب و روزهای تعطیل از ۱۰ صبح تا نیمه شب باز است.

آدرس: تهران، ۵ کیلومتری اتوبان تهران–کرج

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

پارک ژوراسیک؛ اولین پارک موضوعی تهران

پارک ژوراسیک

دایناسورها بیش از ۱۶۰ میلیون سال بر زمین حاکم بودند. و آشنایی بیشتر ما با آنها از طریق فیلم‌هایی است که دیده‌ایم. اما اگر بهتان بگویند در تهران هم می‌توانید دایناسورها را ببینید چی؟ پارک ژوراسیک در سال ۱۳۹۲ شروع به کار کرده. و اولین پارک موضوعی تهران به شمار می‌رود و انواع و اقسام مجسمه های ریز و درشت دایناسورها در آن گرد هم آمده. در این پارک هم دایناسورها و هم غذا و نحوه زندگی شان معرفی شده. جدا از اینها مجسمه‌های متحرک دایناسورها همراه با صدا و جلوه‌های ویژه نیز نشان داده می‌شوند. قدم زدن در بین ۲۸ مجسمه متحرک این پارک هم برای بچه‌ها و هم برای بزرگترها میتواند جذاب باشد. پارک ژوراسیک دارای سینما سه بعدی نیز هست.

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰

آدرس: تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهروز، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز

بوستان و پارک ولایت؛ پارکی با تفریحات متنوع

بوستان ولایت

اگر ساکن جنوب تهران هستید، لازم نیست که زحمت رفتن به راه‌های دور را به خودتان بدهید. در جنوب تهران بوستان ولایت یکی از تفریحی‌ترین پارک های تهران است. به خصوص که دیگر فضا، فضایی کاملا مردانه نیست و خانم‌ها هم اجازه دارند تا از امکانات تفریحی هیجان‌انگیزش استفاده کنند. رینگ اتومبیل رانی و موتورسواری، صخره‌نوردی، پیست دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی و تن درستی، زمین‌های بازی برای کودکان و بزرگترها، شهربازی مسقف، پیست اسکیت و بانجی جامپینگ از تفریحات پارک و بوستان ولایت است. قسمت ویژه‌ای هم برای خانم‌ها در این پارک به اسم شهربانو اختصاص داده شده که می‌توانند در آن با لباس راحت باشند.

آدرس: انتهای اتوبان نواب، تقاطع اتوبان تندگویان. واقع در زمین‌های پادگان قلعه مرغی

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی تهران در شب

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

۱ نظر

  • پاسخ mehrdad ۱ مرداد ۱۳۹۷ از ۰۳:۲۸

    به نظر من خیلی کم لطفی شده نسبت به مراکز تفریحی مناسب و خوب برای تهران یک شهربازی در تهران بود در محل نمایشگاه فعلی اسمش شهربازی بود الان هرفروشگاهی یه وسیله بازی گذاشته فقط پول میگیرن نه تنوعی و نه کیفیتی خواهشا سرمایه گذاری کنید روی یکسری مراکز اساسی و زیر بنایی برای شهربازی

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد