همه‌چیز درباره پرواز تهران چابهار

تاریخ انتشار : 23 فروردین 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
همه‌چیز درباره پرواز تهران چابهار

یکی از شلوغ‌ترین و پرترددترین مسیرهای هوایی در ایران، مربوط به پرواز تهران به چابهار است. زیرا چابهار از یک موقعیت راهبردی و استراتژیک برخوردار است و ارتباطات اقتصادی زیادی با تهران دارد. از طرفی دیگر، این شهر تنها بندر اقیانوسی در ایران است و به‌ عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری به حساب می‌آید. علاوه بر جاذبه‌های گردشگری فراوان و بی‌نظیری که در این شهر وجود دارند، آب‌ و‌ هوای بهاری و معتدل این شهر در هر فصل از سال، گردشگران زیادی را به چابهار جذب می‌کند. پرواز تهران چابهار نیز توسط ایرلاین‌های متفاوتی انجام می‌شود.

فاصله تهران تا چابهار

افرادی که قصد سفر از تهران به چابهار را دارند، باید قبل از هر چیزی فاصله این دو شهر را بدانند. فاصله هوایی تهران تا چابهار ۱۴۲۹ کیلومتر است. مدت زمان پرواز از تهران به چابهار نیز دو ساعت و ده دقیقه برآورد شده است که گاهی به‌ خاطر شرایط آب‌ و هوایی، این مدت زمان بیشتر می‌شود.

پروازهای فرودگاه چابهار

پرواز تهران چابهار

پرواز تهران چابهار

در فرودگاه چابهار، پروازهای داخلی و بین‌المللی توسط پنج ایرلاین انجام می‌شوند‌. این شرکت‌های هواپیمایی شامل ایران ایر، هواپیمایی قشم، هواپیمایی کیش، هواپیمایی آسمان و هواپیمایی کاسپین می‌شوند. معمولا پروازهای داخلی فرودگاه چابهار به مقصد فرودگاه مهرآباد تهران، فرودگاه شهید دستغیب شیراز، فرودگاه ایرانشهر سیستان و بلوچستان، فرودگاه زاهدان، فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و فرودگاه بندرعباس در رفت‌ و آمد هستند.

علاوه بر پرواز تهران چابهار و دیگر پروازهای داخلی، در آینده ممکن است پرواز به شهرهایی همچون یزد، ارومیه، تبریز، بیرجند و اصفهان نیز به پروازهای داخلی فرودگاه چابهار اضافه شوند. پروازهای خارجی در فرودگاه چابهار فقط به دو مقصد فرودگاه مسقط در عمان و فرودگاه شهر دبی در امارات انجام می‌گیرند. همچنین ممکن است در آینده مقاصد فرودگاهی شهر کابل در افغانستان و شهر کراچی در پاکستان نیز به فهرست پروازهای بین‌المللی این فرودگاه اضافه شوند.

طعم متفاوت غذاهای دریایی در رستوران‌های چابهار

ترمینال‌های فرودگاه چابهار

پرواز تهران چابهار

فرودگاه تهران چابهار

فرودگاه چابهار وسعت کمی دارد و با توجه به وسعت آن، از امکانات محدودی برخوردار است. این فرودگاه دو ترمینال مجزا دارد که یکی از آنها برای سفرهای داخلی مانند پرواز تهران چابهار و ترمینال دیگر برای سفرهای خارجی استفاده می‌شود. با اختصاص دادن ترمینال‌های مجزا به پروازهای داخلی و خارجی، نظم بیشتری در پروازها رعایت می‌شود.

هتل‌های نزدیک به فرودگاه چابهار

در چابهار هتل پنج ستاره وجود ندارد؛ اما چندین هتل سه و چهار ستاره آماده پذیرایی از مسافران هستند. در ادامه لیستی از هتل‌های چابهار که  نزدیک به فرودگاه چابهار هستند را برایتان معرفی کرده‌ایم:

هتل لاله

هتل لاله چابهار

هتل چهار ستاره لاله یک هتل زنجیره‌ای است که علاوه بر تهران و شیراز، در چابهار هم شعبه دارد. این هتل در یک ساختمان دو طبقه با ۳۸ اتاق و سوئیت، امکانات خوبی را به مهمانان ارائه می‌دهد. هتل لاله در سال ۱۳۹۷ بازسازی شد و از امکاناتی همچون استخر سرپوشیده، رستوران و فروشگاه صنایع‌دستی برخوردار است.

هتل لیپار

هتل لیپار چابهار

افرادی که به خرید علاقه‌مند هستند، می‌توانند پس از پرواز تهران چابهار اقامت در هتل لیپار را انتخاب کنند. زیرا این هتل علاوه بر فرودگاه چابهار به مراکز خرید فردوس، تیس و مجموعه صالحیار نیز نزدیک است. همچنین این هتل چهار ستاره فاصله کمی از دریای عمان دارد.

هتل لیپار در یک ساختمان سه طبقه با ۱۰۷ اتاق قرار دارد و تمام اتاق‌های آن تمیز و دارای امکانات هستند. امکانات عمومی هتل شامل سالن بدنسازی، رستوران و پارکینگ است.

لیست هتل‌های چابهار به‌همراه عکس و آدرس

هتل فردوس

هتل بین‌المللی فردوس چابهار

هتل بین‌المللی فردوس چابهار

هتل فردوس یک هتل چهار ستاره تمیز و با امکانات مناسب است که فاصله کمی از فرودگاه چابهار دارد. این هتل در یک ساختمان دو طبقه نوساز با ۷۹ اتاق قرار گرفته است. اتاق ماساژ، باغ چای، فروشگاه سوغاتی و رستوران از امکانات هتل فردوس هستند.

هتل آذین

هتل آذین

هتل آذین چابهار

اگر به دنبال سفری اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه هستید، می‌توانید پس از پیاده شدن از پرواز تهران چابهار به سمت هتل سه ستاره آذین بروید. اگرچه این هتل امکانات کمتری نسبت به هتل‌های چهار ستاره دارد، اما اتاق‌های آن تمیز هستند.

هتل آذین چابهار در یک ساختمان دو طبقه با ۲۲ اتاق و امکانات مطلوبی همچون رستوران، کافه، خشکشویی و پارکینگ به مهمانان ارائه می‌دهد.

از تهران تا چابهار در آسمان‌ها سفر کن!

فرودگاه چابهار در شهرستان کنارک قرار دارد و در آن، پروازهای داخلی و خارجی انجام می‌شوند. یکی از شلوغ‌ترین پروازها، پرواز تهران چابهار است و علت پرتردد بودن این پرواز داخلی، وضعیت اقتصادی و گردشگری شهر چابهار است. همچنین پنج ایرلاین در فرودگاه چابهار فعالیت می‌کنند. این فرودگاه دارای دو ترمینال مجزا برای انجام پروازهای داخلی و خارجی است.

سوغات چابهار چیست و از کجا بخریم؟

دسته:ایرانگردیپرواز

مطالب مرتبط :

بهترین زمان سفر به چابهار، بندر عجایب ایران!

بهترین زمان سفر به چابهار، بندر عجایب ایران!

30 فروردین 1402
لیست هتل‌های چابهار به‌همراه عکس و آدرس

لیست هتل‌های چابهار به‌همراه عکس و آدرس

15 آذر 1400

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد