بهترین زمان سفر به چابهار، بندر عجایب ایران!

تاریخ انتشار : 30 فروردین 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
بهترین زمان سفر به چابهار، بندر عجایب ایران!

تا به حال به همزیستی دریا و کویر فکر کرده‌اید؟ فکر می‌کنید قدم زدن در مریخ چه حس و حالی دارد؟ برای تبدیل این رویاها به واقعیت کافیست در بهترین زمان سفر به چابهار به این بندر رویایی سفر کنید! هوای «چهار بهار» همانطور که از نامش پیداست، بهاری و آفتابی است. چابهار جنوبی‌ترین شهر سیستان و بلوچستان است و در نزدیکی دریای مکران و اقیانوس هند واقع شده است. این شهر به‌ عنوان گرم‌ترین نقطه کشور در زمستان و خنک‌ترین نقطه کشور در تابستان معرفی می‌شود. مسافران با توجه به هدف سفر خود می‌توانند بهترین زمان سفر به چابهار را انتخاب کنند.

معرفی شهر چابهار

منظره‌ای از چابهار

چابهار در جنوب‌شرق کشور و در کنار اقیانوس هند و دریای عمان قرار گرفته است و تقریبا ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد. این شهر تنها بندر اقیانوسی ایران محسوب می‌شود و از بخش‌های چابهار، کنارک و نگور تشکیل شده است. چابهار علاوه بر موقعیت تجاری مناسب، از جاهای دیدنی و طبیعی زیادی برخوردار است و مردم آن از طریق صیادی و کشاورزی امرار معاش می‌کنند.

آب‌ و هوای شهر چابهار

شهر چابهار به‌ علت نزدیکی با سواحل هند دارای هوایی مشابه با سواحل هند است؛ با این تفاوت که بارندگی‌های موسمی در چابهار بسیار کمتر از هند رخ می‌دهند. هر ساله با پیشروی جبهه هوای گرم تابستانی در کل کشور، آب‌وهوای چابهار به‌ دلیل وزش بادهای موسمی خنک می‌شود و این زمان، بهترین زمان سفر به چابهار در نظر گرفته می‌شود.

وزش بادهای موسمی از اول تابستان شروع می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد که گاهی مناطق مرکزی کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. با وجود وزش این بادها در تابستان و ماه‌های گرم سال، هوای چابهار بیش از اندازه گرم نخواهد شد. همچنین در زمستان و ماه‌های سرد سال، هوای این شهر ملایم‌تر می‌شود.

بهترین فصل سفر به چابهار

بهترین زمان سفر به چابهار

بهمن، بهترین زمان سفر به چابهار

با توجه به هدف مسافران از سفر به این منطقه، بهترین زمان سفر به چابهار معین می‌شود. اگر در این سفر به ‌دنبال هوای آرامش‌بخش هستید و با رطوبت بالا و شرجی بودن هوا مشکلی ندارید، می‌توانید سفر خود را در ماه‌های اردیبهشت و خرداد برنامه‌ریزی کنید.

ما اگر قصد دارید در این سفر از طبیعت زیبای چابهار عکاسی کنید، بهتر است روزهای عادی و غیرتعطیل را انتخاب کنید. زیرا تعداد مسافران در جاذبه‌های این بندر در روزهای تعطیل، بیشتر می‌شود. در صورتی که به‌ دنبال هوای معتدل‌تری هستید، بهتر است در ماه‌های بهمن و اسفند به چابهار سفر کنید.

از آنجایی که این دو ماه قبل از تعطیلات عید نوروز هستند، جاذبه‌های دیدنی این شهر در این دو ماه زیاد شلوغ نبوده و قیمت هتل‌های چابهار نسبت به ماه‌های دیگر سال، مناسب‌تر است. اگر با هوای گرم چابهار مشکلی ندارید، بهترین زمان سفر به چابهار برای بازدید از جشنواره مونسون، می‌تواند تابستان هم باشد.

این جشنواره یکی از رویدادهای بسیار دیدنی چابهار است که طی هشت هفته از ۳۱ تیر تا ۲۲ شهریور برگزار می‌شود. این رویداد با مسابقه شترسواری، جشنواره غذای سنتی، اجرای موسیقی بلوچی و سنتی و چندین مراسم دیگر همراه است.

طعم متفاوت غذاهای دریایی در رستوران‌های چابهار

جاهای دیدنی و گردشگری شهر چابهار

بهترین زمان سفر به چابهار

جاهای دیدنی و گردشگری چابهار، به دو دسته جاذبه‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی تقسیم‌بندی می‌شوند. مسافران پس از مشخص کردن بهترین زمان سفر به چابهار می‌توانند بازدید از چندین مورد از جاهای دیدنی این شهر را با توجه به علاقه خود در برنامه سفر خود بگنجانند. جاذبه‌های تاریخی چابهار شامل موارد زیر می‌شود:

  • موزه محلی چابهار
  • مسجد جامع دزک
  • مسجد جامع تیس
  • قلعه پیروز گت
  • ساختمان تلگراف‌خانه
  • روستای باستانی تیس
  • گورستان جن تیس

جاذبه‌های طبیعی چابهار نیز شامل موارد زیر می‌شود:

  • روستای درک
  • جنگل های حرا
  • غارهای بان مسیتی
  • درخت مکرزن
  • کوه‌های مریخی
  • تالاب لیپار
  • کوه گل فشان

از ساحل لیپار، ساحل صورتی رنگ چابهار چه می‌دانید؟

بهترین زمان سفر به چابهار

دریاچه صورتی لیپار چابهار

چگونه به چابهار سفر کنیم؟

اولین روش؛ این است که مسافران هواپیما را برای سفر به چابهار انتخاب کنند. در این شهر، فرودگاه وجود دارد و مسافران می‌توانند به‌ راحتی بلیط هواپیما به مقصد این شهر را تهیه کنند. مدت سفر هوایی از تهران به چابهار تقریبا دو ساعت است.

دومین روش استفاده از اتوبوس است؛ در سال‌های اخیر با بهبود وضعیت اتوبوس‌ها، مسافرت با آنها آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر شده است. سفر به چابهار با اتوبوس تقریبا ده ساعت زمان می‌برد. همچنین مسافران می‌توانند در بهترین زمان سفر به چابهار با ماشین شخصی به سمت این شهر بروند.

این روش مناسب افرادی است که به رانندگی علاقه‌مند هستند. اگرچه در این روش مسافران بلیط خریداری نمی‌کنند، اما باید هزینه بنزین را پرداخت کنند. سفر به چابهار با قطار نیز یکی دیگر از لذت‌بخش‌ترین روش‌های سفر به این شهر است.

از آنجایی که چابهار خط ریلی ندارد، مسافران باید با قطار به بندرعباس بروند و سپس از آنجا با اتوبوس خود را به چابهار برسانند.

همه‌چیز درباره پرواز تهران چابهار

هتل‌ها و محل‌های اقامت چابهار

در شهر چابهار، هتل‌ها و محل‌های اقامت مختلفی وجود دارند که با توجه به خدمات و امکانات آنها، از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند. برخی از مسافران، اقامت در خانه‌های محلی این شهر را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر تمایل دارند در هتل‌های مجهز و باامکانات اقامت کنند.

مسافران پس از انتخاب بهترین زمان سفر به چابهار می‌توانند محل اقامت مناسب با سلیقه خود را انتخاب کنند. هتل‌های چهار ستاره شهر چابهار شامل هتل لیپار، هتل لاله و هتل شاهان می‌شود. هتل ونوس و هتل آذین، هتل‌های سه ستاره شهر چابهار هستند و هتل سپیده هتل دو ستاره این شهر است.

همچنین اقامتگاه‌های بومگردی شهر چابهار عبارتند از:

  • اقامتگاه بومگردی رمین
  • اقامتگاه بومگردی شجره
  • اقامتگاه بومگردی درک
  • اقامتگاه بومگردی بلوچ
  • اقامتگاه بومگردی آژ
  • اقامتگاه بومگردی پرهیزکار
  • اقامتگاه بومگردی گدام

 هزینه‌های سفر به چابهار

سفر به شهر چابهار همانند سفر به شهرهای دیگر هزینه‌های مخصوص به خود را دارد؛ اما هزینه سفر بسته به هزینه حمل‌ و‌ نقل،‌ اقامت، ‌خورد و خوراک و عوامل دیگر متغیر خواهد بود. بنابراین مسافرانی که به‌ دنبال سفر اقتصادی هستند، می‌توانند با کسب اطلاعات در مورد هزینه‌ها در ماه‌های مختلف سال، بهترین زمان سفر به چابهار را انتخاب کنند. در لیست هتل‌های چابهار می‌توانید هتل مورد نظرتان را با بهترین قیمت رزرو کنید.

چابهار آب و هوای بهاری دارد!

بهترین زمان سفر به چابهار

چابهار به‌ دلیل موقعیت خاصی که دارد، جزء بنادر مهم بازرگانی و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور به شمار می‌آید. این شهر در طول سال از آب‌وهوای معتدل و بهاری برخوردار است. بنابراین بهترین زمان سفر به چابهار با توجه به هدف مسافران از سفر به این شهر مشخص می‌شود. اگر با خواندن این بلاگ دلتان خواست سفر بعدیتان به مقصد چابهار باشد، می‌توانید بلیط هواپیما ی خود را به مقصد این بندر زیبا با بهترین قیمت از اسنپ تریپ بخرید.

سوالات متداول

  1. جشنواره مونسون چه زمانی در چابهار برگزار می‌شود؟

این جشنواره هر ساله به مدت هشت هفته از ۳۱ تیر تا ۲۲ شهریور برگزار می‌شود.

  1. چه زمانی چابهار خلوت‌تر است؟

ماه‌های اردیبهشت و خرداد، خلوت‌ترین زمان سفر به چابهار هستند.

  1. آیا مسافران می‌توانند با قطار به چابهار سفر کنند؟

مسافران می‌تواند بلیط قطار به مقصد بندرعباس تهیه کنند و از بندرعباس تا چابهار را با اتوبوس بروند.

لیست هتل‌های چابهار به‌همراه عکس و آدرس

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

همه‌چیز درباره پرواز تهران چابهار

همه‌چیز درباره پرواز تهران چابهار

23 فروردین 1402
لیست هتل‌های چابهار به‌همراه عکس و آدرس

لیست هتل‌های چابهار به‌همراه عکس و آدرس

15 آذر 1400

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد