سفر به بروکسل، شهر شکلاتی

تاریخ انتشار : 15 بهمن 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۳ اسفند ۱۴۰۱
سفر به بروکسل، شهر شکلاتی

ساختمان‌های بلند و معماری قرون وسطی را دوست دارید؟ قدم زدن زیر باران در یکی از خیابان‌های اروپا را چطور؟ نظرتان راجع به قهوه خوردن در یکی از کافه‌های بلژیک چیست؟ بروکسل، پایتخت زیبای بلژیک، همان شهر رویاهای شما است! این شهر را با وافل‌های خوشمزه و جاذبه‌های منحصربه‌فردش می‌شناسند. در سفر به بروکسل حتماً باید از جاذبه‌های دیدنی آن مانند موزه سلطنتی هنرهای زیبا، ساختمان اتمیوم و کلیسای جامع سنت میشل دیدن کنید. این بلاگ را بخوانید و با یکی از دیدنی‌ترین شهرهای اروپا آشنا شوید.

قصه پیدایش بروکسل

نشانه‌هایی از سکونت انسان‌ها در این شهر از دوران ماقبل تاریخ وجود دارد. اما اولین ‌بار در سال ۶۹۵ زمانی که سنت‌گری یک کلیسای کوچک در کنار رودخانه سن ساخت، بروکسل به سکونت­گاه تبدیل شد. پس از آن، این شهر به‌سرعت رشد کرد و تبدیل به یک مرکز تجاری تخصصی در تجارت نساجی تبدیل گردید. در ژوئن ۱۹۸۹، منطقه بروکسل به همراه فلاندر و والونیا به ‌عنوان پایتخت فدرال بلژیک شناخته شد.

نکات جالبی که درباره بروکسل نمی‌دانید

خیابان‌ههای بروکسل

شهر بروکسل حقایق جالبی دارد که در این قسمت به آنها می‌پردازیم:

  • بروکسل پایتخت سیاسی اروپا است و ۴۰ هزار کارمند اتحادیه اروپا و چهارهزار کارمند ناتو در آن زندگی می‌کنند؛ بنابراین، جای تعجب نیست که حدود ۲۷ درصد از ساکنان بروکسل شهروند بلژیک نیستند.
  • در سفر به بروکسل متوجه می‌شوید که سه زبان رسمی در این شهر وجود دارد. مردم در پایتخت بلژیک، بیشتر فرانسوی صحبت می‌کنند. اما زبان انگلیسی و آلمانی نیز بسیار رایج هستند.
  • کاخ دادگستری بروکسل با ۲۶ هزار مترمربع، بزرگ‌ترین دادگاه جهان شناخته می‌شود.
  • پایتخت بلژیک، تولیدکننده عمده آبجو، وافل و شکلات است.
  • بروکسل در هر مایل مربع (۵/۲ کیلومترمربع) ۱۳۸ رستوران دارد. این بدین معنا است که شما در بروکسل گشنه نمی‌مانید.

وضعیت آب‌وهوای شهر بروکسل چگونه است؟

بروکسل در چهار فصل سال آب‌وهوای معتدلی دارد. متوسط ​​​​پایین دما در زمستان یک درجه سانتیگراد و در تابستان تنها ۲۳ درجه سانتیگراد است. در این شهر، بارش برف به‌ندرت اتفاق می‌افتد. بارانی‌ترین ماه‌های سال جولای (اواسط تابستان) و دسامبر (اوایل زمستان) هستند. کمترین باران مربوط به اواسط فصل بهار است. اما اگر در این فصل قصد سفر به بروکسل را دارید، سعی کنید یک بارانی با خود همراه داشته باشید.

جاذبه‌های گردشگری بروکسل کدام‌اند؟

پایتخت بلژیک مجموعه‌ای از موزه‌ها و گالری‌های هنری و آثار شگفت‌انگیز معماری قدیمی دارد. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مکان‌های زیر اشاره کرد:

کلیسای جامع سنت میشل(Saint-Michel Cathedral)

موزه سنت میشل

کلیسا سنت میشل

شروع ساخت این کلیسای گوتیک به سال ۱۲۲۵ برمی‌گردد؛ اما تکمیل آن در قرن پانزدهم انجام شد. نمای این ساختمان بسیار چشمگیر است و دو برج ۶۹ متری، زیبایی آن را دوچندان کرده‌اند.

راهنمای سفر به پاریس، شهری که عاشقش می‌شوید!

موزه هنرهای زیبای بلژیک (Royal Museum of Fine Arts)

موزه هنرهای زیبای بلژیک

موزه هنرهای زیبای بلژیک

در سفر به بروکسل مشاهده خواهید کرد که این مکان شامل چهار موزه هنری است که در کنار هم یکی از بزرگ‌ترین گالری‌های هنری در جهان را به وجود می‌آورند. این موزه، مطابق با آثار هنری مربوط به قرن نوزدهم تا کنون تزیین شده است.

موزه داستان شکلات (Choco Story Brussels)

موزه شکلات

موزه شکلات

دقیقاً در مرکز بروکسل، این موزه تخصصی، تاریخچه شکلات را روایت می‌کند؛ اینکه چگونه از دوران مایاها تاکنون درخت کاکائو استفاده می‌شود. اگر بچه‌های کوچک به همراه خود دارید، این برنامه برایشان بسیار جذاب است. این موزه همچنین کارگاه‌های شکلات‌سازی برگزار می‌کند.

ساختمان اتمیوم (Atomium)

ساختمان اتمیوم

ساختمان اتمیوم

در سفر به بروکسل باید از اتمیوم، شناخته‌شده‌ترین جاذبه دیدنی این شهر دیدن کنید. این بنای عجیب ۱۰۲ متری فولادی و آلومینیومی توسط معماری به نام “آندره واترکین” برای نمایشگاه جهانی بروکسل در سال ۱۹۵۸ طراحی شد. این ساختمان در واقع یک مولکول آهن است که ۱۶۵ میلیون بار بزرگ شده باشد.

سفر به لندن، یک تجربه رویایی که فراموش نمی‌کنید!

بهترین هتل‌های شهر بروکسل

در پایتخت بلژیک صدها هتل وجود دارد، بنابراین یافتن بهترین مکان برای اقامت، گاهی اوقات می‌تواند بسیار دشوار باشد. ازجمله بهترین هتل‌های این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هتل روکو فورته آمیگو (Rocco Forte Hotel Amigo)

هتلی در بروکسل

این هتل لوکس واقع در مرکز بروکسل را می‌توان دقیقاً در گوشه‌ای از گراند پالاس پیدا کرد. هتل روکو فورته آمیگو به‌گونه‌ای تزئین شده است که تاریخ و فرهنگ غنی بروکسل ر با معماری خیره‌کننده‌ای منعکس می‌کند. این هتل دارای ۱۵۰ اتاق و ۱۹ سوئیت، بار، رستوران ایتالیایی، چهار اتاق جلسه کاملاً مجهز و یک سالن رقص است.

هتل گراند پالاس هوبرت (Hotel Hubert Grand Place)

هتل گراند پالاس هوبرت با طراحی جدید، در مرکز بروکسل قرار دارد. این هتل به‌راحتی از ایستگاه اصلی یا فرودگاه بین‌المللی قابل‌دسترسی است. اگر قصد شما از سفر به بروکسل گشت‌وگذار در شهر باشد، می‎توانید این هتل را انتخاب کنید. امکانات آن شامل بار، خدمات سرو غذا و سالن تناسب‌اندام می‌شوند.

هتل دومینیکن (The Dominican)

هتل دومینیکن یک هتل شیک و امروزی در مرکز شهر بروکسل است. از امکانات این هتل می‌توان به دو رستوران، پارک، تراس، سالن اسپا و تناسب‌اندام به ‌علاوه اتاق کنفرانس اشاره کرد.

سفر به بروکسل در یک کلام!

بروکسل پایتخت کشور بلژیک و مقر اتحادیه اروپا است. جاذبه‌های فراوانی که در این شهر قرار دارند، هرساله تعداد بالایی از گردشگران را به سمت بروکسل روانه می‌کنند. از جمله آنها می‌توان به کلیسای سنت میشل، ساختمان اتمیوم، موزه داستان شکلات و موزه سلطنتی هنرهای زیبا اشاره کرد.

بهتر است قبل از سفر به بروکسل در یکی از هتل‌های مرکز شهر، اتاق رزرو کنید. آب‌وهوای پایتخت بلژیک معتدل است و به سه زبان فرانسوی، انگلیسی و آلمانی در این شهر صحبت می‌شود. شما می‌توانید بلیت پرواز خارجی خود را با بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ رزرو کنید.

راهنمای جامع اخذ ویزای شینگن

دسته:پروازجهانگردی

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد