سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

تاریخ انتشار : 16 مهر 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۱۶ مهر ۱۴۰۲
سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

عجایب هفتگانه جهان در اصل همان غیرممکن‌ها و ناممکن‌هایی هستند که به دست بشر و قدرت بی‌انتهای او ممکن شده‌اند. شاید ندانید که در سال ۲۰۰۱ میلادی، سازمانی تحت عنوان بنیاد عجایب هفتگانه جدید در جهان برپا کردند. در آن، بر اساس پرسش و پاسخ‌هایی که از مردم انجام می‌شد عجایبی در لیست قرار داده شد. در این پرسش و پاسخ میلیون‌ها نفر شرکت کردند و پاسخگوی سوالات مختلف و متعددی بودند. در نهایت در سال ۲۰۰۷ بر اساس پاسخ‌های شرکت کنندگان، لیست نهایی عجایب هفتگانه جهان تدوین شد. البته ما در ابتدا عجایب هفتگانه قدیم و بعد از آن عجایب هفتگانه جدید را به شما معرفی خواهیم کرد.

عجایب هفت‌گانه جهان قدیم

عجایب هفت‌گانه جهان قدیم

عجایب هفت‌گانه جهان قدیم

در این قسمت قرار است عجایب هفتگانه قدیم جهان را به شما معرفی کنیم. هفت اثر اولی که در ابتدا قصد داریم به شما معرفی کنیم متعلق به دوران باستان هستند و قبل از میلاد مسیح، در قرن دوم توسط شخص “انتی پاتر سیدایی” در کتابی گردآوری شده و به ثبت رسیدند. زمانی که ایشان این آثار عجیب و جذاب را در کتاب خود ثبت می‌کردند، تمامی این آثار سالم بودند. در حال حاضر بیشتر عجایب هفتگانه قدیمی از بین رفته و تنها نامی از آن‌ها باقی مانده است.

هرم بزرگ جیزه

هرم بزرگ جیزه

هرم بزرگ جیزه

هرم جیزه یک سازه عجیب و منحصربه‌فرد، متعلق به جهان باستان است که ساخت آن ۲۰ سال طول کشید. ارتفاع آن ۱۴۶ متر و نیم بوده و پوششی که برای قسمت بیرونی آن در نظر گرفته شده سنگ آهک است. سنگ آهک باعث بازتاب نور آفتاب شده و سبب می‌شود که هرم از دور درخشش خاصی داشته باشد. عمده متریالی که در ساخت هرم به کار رفته بلوک‌های بزرگ سنگی است که وزن تقریبی هر کدام از آن‌ها تقریباً دو و نیم تن تخمین زده شده است.

معبد آرتمیس

معبد آرتمیس

تصویری از معبد آرتمیس در یونان

این معبد در میان عجایب هفتگانه جهان یکی از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید. معبد آرتمیس را ۵۵۰ سال پیش از میلاد، برای الهه آرتمیس بنا کردند. در ازمیر ترکیه قرار گرفته و با ۱۲۷ ستون و ۱۸ متر ارتفاع در چهار ردیف، یکی از عجایب واقعی دنیای قدیم به حساب می‌آید. جالب است بدانید که در میانه معبد مجسمه‌ای از این الهه با مصالح باکیفیت و طلا ساخته شده و همیشه روشن و شعله‌ور است.

تندیس زئوس

تندیس زئوس که هرودوت مورخ معروف و مشهور یونانی هم در نوشته‌های خود از آن یاد کرده، توسط فیلیاس یکی از بزرگ‌ترین تندیس‌سازان دوران یونان باستان ساخته شده است. این تندیس برای زئوس که یکی از خدایان یونان باستان بود در ارتفاعی برابر با ۱۳ متر بنا شد. افراد زیادی سعی در جابه‌جایی آن داشتند اما تمام آن‌ها ناکام مانده و نتوانستند این تندیس را جابجا کنند.

آرامگاه هالیکارناسوس

آرامگاه هالیکارناسوس

آرامگاه هالیکارناسوس در ترکیه

در شهر بدروم از کشور ترکیه ویرانه‌هایی از یک آرامگاه وجود دارد که آن را در بین سال‌های ۳۵۳ تا ۳۵۰ پیش از میلاد برای پادشاهی با نام کاریا و ساتراپ بنا کردند. علت انتخاب شدن این آرامگاه به عنوان عجایب هفتگانه جهان، ارتفاع فاحش ۴۵ متری آن و نوع معماری عجیبی است که دارد.

غول رودس

غول رودس

غول رودس در یونان

در ادامه لیست عجایب هفتگانه جهان در دنیای باستان به تندیس هلیوس یا به عبارتی همان خدای خورشید می‌رسیم که تحت عنوان غول رودس معروف است. این تندیس در قسمت ورودی از بندر رودس قرار گرفته و دقیقاً به دلیل موقعیت مکانی که دارد، به این نام شهرت پیدا کرده است. طبق اسناد به دست آمده، این تندیس را مردم منطقه رودس با فروختن غنیمت‌های جنگی بنا کردند و ساخت آن تقریباً ۱۲ سال طول کشیده است.

فانوس اسکندریه

فانوس اسکندریه

فانوس اسکندریه

فانوس اسکندریه را به عنوان یک برج، تحت فرمان اسکندر بنا کردند. ارتفاع این برج به گفته یونانیان ۲۷۲ متر بوده است. البته ۱۰ قرن بعد از آن و درست زمانی که اعراب وارد مصر شدند ارتفاع این فانوس را ۱۶ متر اعلام کردند. دقیقاً به دلیل ساخت و وجود همین برج بود که رفت و آمدها به سمت اسکندریه افزایش پیدا کرد و این مکان به سرعت به قطبی اقتصادی در منطقه خود تبدیل شد.

عجایب هفت‌گانه جهان جدید

آقای “برنارد وبر” همان شخصی بود که یک نظرسنجی راه انداخت و تلاش کرد تا لیست عجایب هفتگانه جهان را به‌روزرسانی کرده و همه‌چیز را بر اساس علم و اطلاعات دنیای مدرن تغییر دهد. در این نظرسنجی که بیشتر از ۱۰۰ میلیون رای جمع شده بود نتیجه معرفی، منجر به معرفی عجایب جدیدی در دنیای مدرن شد که در ادامه، آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 شهر پترا

 شهر پترا

شهر پترا در یونان

اولین مورد از لیست عجایب هفتگانه جهان در دنیای جدید که در لیست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده شهر پترا است. شهری عجیب در اردن که ساخت و برپا کردن آن با ابزارهای معمولی تقریباً غیر ممکن به نظر می‌رسد. شاید ندانید که این شهر نبض زندگی فعال شهری در زمانی بیش از ۲۰۰ سال پیش بوده که پیشرفت و رونق اقتصادی آن نشان‌دهنده سلامت دولت و حاکمان وقت آن بوده است.

بنای تاریخی تاج محل

تاج محل

تاج محل در روز

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که نام تاج محل را نشنیده باشد یا تصویری از آن ندیده باشد. تاج محل توسط شاه جهان از امپراتورهای بزرگ و خوشنام گورکانی هند با نام و یاد همسر ایرانی خود یعنی ارجمند بانو بیگم تحت عنوان تاج محل بنا کرد. این بنا که معماری ترکیبی از معماری گورکانی هند و معماری ایرانی دارد تا ابد نشان دهنده عشق و ارادت شاه جهان به همسرش است.

تاج محل هند، رمانتیک‌ترین مکان در دنیا

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین

تصویری از دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین یکی دیگر از عجایب هفتگانه دنیای جدید است که طولی برابر با ۲۱ کیلومتر و ۱۹۶ متر دارد و لقب طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین معماری جهان را به خود اختصاص داده است. این دیوار از مسیری سخت و خطرناک عبور می‌کند که در زمان بازدید، هر بیننده‌ای را مات و متحیر خود خواهد کرد. هدف از ساخت این دیوار، جلوگیری از حمله صحراگردها بوده است. متاسفانه افراد زیادی در زمان ساخت این دیوار از بین رفته‌اند.

کولوسئوم در ایتالیا

کولوسئوم

نمایی فوق‌العاده از بنای کولوسئوم در شب

این تماشاخانه جذاب در روم ایتالیا نمادی از عظمت امپراتوری روم است که سالانه بازدیدکنندگان زیادی از سراسر دنیا دارد. ظرفیت آن بین ۵۰ تا ۸۰ هزار نفر است و یکی از خارق‌العاده‌ترین عجایب هفتگانه جهان به حساب می‌آید. شاید ندانید که در رم باستان مردم در این تماشاخانه دور هم جمع می‌شدند تا نبردهای کمتر دیده شده‌ای از گلادیاتورها را تماشا کنند.

ماچوپیچو، یادگاری از معماری قدیمی اسپانیا

ماچوپیچو

تصویری از شهر ماچوپیچو

در ادامه بررسی عجایب هفتگانه جهان به ماچو پیچو می‌رسیم که با هدف محافظت کردن از شهر در برابر تهاجم دشمنان و مهاجمان آن را در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا بنا کردند. سیستم آبرسانی این شهر به قدری پیش رفته و منحصربه‌فرد است که هنوز کارشناسان، توضیح و پاسخی برای نحوه طراحی و کاربری این سیستم پیدا نکرده‌اند.

چیچن ایتزا

چیچن ایتزا

چیچن ایتزا

این اثر باستانی متعلق به تمدن قدیمی مایاها در مکزیک است که مکانی برای قربانی کردن انسان‌ها و تقدیم کردن آن‌ها به خدای باران مایاها یعنی چاک بوده است. در این مکان هنوز هم بقایای انسان‌های قربانی شده در معبد قابل مشاهده است. منطقه چیچن ایتزا یکی از مناطق باستانی و قدیمی مکزیک به حساب می‌آید که در سال ۲۰۱۶ توانست تعداد بازدیدکنندگان خود را به دو میلیون نفر افزایش دهد.

عجائب هفتگانه جهان و هر آنچه که باید می‌دانستید…

عجایب هفتگانه جهان را به شما معرفی کردیم. همانطور که خواندید این عجایب در دو دسته عجایب هفتگانه قدیم و عجایب هفتگانه جدید موجود هستند. البته عجایب هفتگانه قدیم در بیشتر موارد کاملاً از بین رفته و یا مخروبه شده‌اند. این در حالتی است که عجایب هفتگانه مدرن و جدید هنوز پابرجا بوده و آثاری از آن‌ها در تمام دنیا دیده می‌شود. در زمان سفر به هر کدام از این عجایب می‌توانید بلیط هواپیما و هتل خود را با قیمتی مناسب از اسنپ تریپ بخرید.

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد