صفر تا صد مراحل اخذ ویزای هند

تاریخ انتشار : 18 مهر 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱۸ آبان ۱۴۰۱
ویزای هند

هند از همان کشورهایی است که از نظر داشتن قدمت چندین و چند هزارساله‌ و پیشرفت تکنولوژی همتا ندارد. امروزه هند به علت مهاجرپذیر و توریست‌پذیر بودن، میان مسافران و گردشگران شناخته شده است. مردم هند به زبا‌ن‌های مختلفی صحبت می‌کنند و فرهنگ‌های متفاوتی دارند و به همین خاطر ویزای هند در رده محبوب‌ترین ویزاهای دنیا قرار می‌گیرد.

هند دومین کشور پر جمعیت جهان جایی است که انسان‌هایی با افکار و عقایدی متضاد می‌توانند در آرامشی نسبی در کنار هم زندگی کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید پیش از سلطه استعمار انگلیس، فارسی دومین زبان رسمی هندوستان بوده است. اما امروزه به یکی از کشورهایی تبدیل شده که بیشترین جمعیت انگلیسی زبان را دارد.

جاذبه‌های تاریخی و عجایب فرهنگی، جشن‌ها و فستیوال‌های رنگارنگ، غذاهای متنوع و خوش طعم، طبیعت بینظیر و تنوع آب و هوایی از عواملی است که همواره مردم را تشویق به سفر به هند می‌کند. البته نرخ پایین بیکاری، نسبت به جمعیت و دانشگاه‌های معتبر آن در سطح جهانی را هم نباید فراموش کرد.

تمام این عوامل باعث می‌شود دریافت ویزای هند یکی از خواسته‌های پر رنگ بسیاری از مردم از جمله ایرانیان باشد. اگر شما هم در فکر سفر به این کشور هستید با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چطور باید ویزای آن را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: چطور ویزا بگیریم؟

شرایط اخذ ویزای هند

راخنمای اخذ ویزای هند

مراحل گرفتن ویزای هند

اگر قصد سفر تفریحی به هند را دارید باید بگوییم تنها شرط دریافت این ویزا عدم سو سابقه کیفری و حقوقی است. ویزای توریستی هندوستان ظرف مدت ۷ روز کاری صادر می‌شود و مدت زمان آن به زمان اقامت شما در این کشور بستگی دارد. ویزای این کشور در حال حاضر برای ایرانیان فقط به صورت حضوری صادر می‌شود. هزینه دریافت ویزا برای تورها ۱۲۵ دلار و به صورت انفرادی ۱۵۰ دلار است.

بیشتر بخوانید: راهنمای اخذ ویزای شینگن

مدارک لازم برای اخذ ویزای هند

ویزای هند

مدارک روادید هندوستان نیازی به ترجمه و تایید دادکستری یا وزارت امور خارجه ندارند. شما باید مدارک را خودتان به سفارت هند ببرید. اما پیش از رفتن باید به صورت آنلاین وقت بگیرید که مراحل آن به این شرح است:

متقاضی باید درخواست اخذ ویزا را به صورت آنلاین ارائه دهد. برای این کار باید فرم درخواست را پر و ارسال کرده و شماره شناسایی دریافت کند. در هنگام مراجعه به سفارت هم باید پرینت این فرم و شماره شناسایی را همراه داشته باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزا هم شامل این موارد است:

  • فرم تکمیل شده روادید هند
  • اصل پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس ۵ در ۵ با زمینه سفید
  • کپی برابر اصل تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • کپی برابر اصل ویزای قبلی هند
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • واچر هتل
  • بیمه مسافرتی

انواع ویزای هندوستان

اخذ ویزای هندوستان

جاذبه های دیدنی هندوستان

ویزای ترانزیتی

این ویزا برای اشخاصی صادر می‌شود که قصد عبور از هند برای رسیدن به کشور دیگری را دارند. مدت اعتبار کلی ویزای ترانزیتی ۱۵ روز است و دارندگان آن اجازه سه روز اقامت در هندوستان را خواهند داشت.

ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی هند

هند به دلیل داشتن دانشگاه‌های خوب و امکان تحصیل دانشجویان در رشته‌های متعدد یکی از کشورهایی است که سالانه پذیرای جمع کثیری از دانشجویان از سراسر جهان می‌باشد. پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در هند علوم اجتماعی، پزشکی و علوم کامپیوتر است. اعتبار ویزای تحصیلی این کشور حداکثر ۵ سال است. اما بر اساس طول دوره تحصیل قابل تمدید نیز می‌باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی هند

  • اسکن مدارک تحصیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ریز نمرات
  • رزومه تحصیلی و پژوهشی
  • اسکن پاسپورت
  • انگیزه نامه
  • نامه تمکن مالی
  • مدرک تافل یا آیلتس

ویزای کاری

ویزای کاری هند

ویزای کاری هند

این ویزا به اتباع خارجی تعلق می‌گیرد که قصد کار در یک موسسه یا شرکت رسمی در هند را دارند یا برای بازه زمانی طولانی برای کار داوطلبانه وارد این کشور می‌شوند. اعتبار این روادید یا یک ساله یا مطابق قرار داد کاری متقاضی است که تا زمان اشتغال عملی فرد به مدت ۵ سال هم قابل تمدید است.

برای درخواست ویزای کاری هندوستان باید قراردادی داشته باشید که تمامی شرایط و الزامات کاری در آن مشخص شده باشد. درضمن حقوق افراد متقاضی نباید سالانه بیش از ۲۵۰۰۰دلار امریکا باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری هند

  • دعوتنامه از شرکت هندی
  • نامه پوششی از شرکت خارجی
  • قرارداد استخدام و جزئیات حقوق
  • مدارکی مبنی بر تحصیلات متقاضی و تخصص حرفه‌ای
  • پاسپورت معتبر با دو صفحه سفید و ۶ ماه اعتبار

ویزای درمانی

دریافت ویزای درمانی هند

نمای یک بیمارستان در هند

این ویزا فقط در مواردی مانند جراحی قلب و مغز، پیوند عضو و موارد این چنینی داده می‌شود. که به آن ویزای درمانی بلند مدت می‌گویند. فرد بیمار می‌تواند با دو نفر همراه برای طی مراحل درمان به هند برود. اگر دوره درمانی افراد کمتر از ۶۰ روز باشد به عنوان ویزای درمانی کوتاه مدت شناخته می‌شود که می‌توان آن را به صورت الکترونیکی هم دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: بدون ویزا به عمان سفر کنید!

ویزای توریستی

اخذ ویزای هندوستان

هندوستان، کشوری با پیشینه تاریخی غنی

همان طور که پیش‌تر گفته شد سخت‌گیری چندانی درباره دریافت ویزای توریستی هند وجود ندارد. شرایط و هزینه آن هم همان شرایط ویزای عمومی است که در بخش شرایط دریافت ویزای این مقاله توضیح داده شد.

چطور برای گرفتن ویزای هند اقدام کنیم؟

همان طور که گفته شد شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای هندوستان، بسته به قصد شما از سفر به این کشور متفاوت است. اما به شکل عمومی شما پس از تکمیل مدارک باید به صورت آنلاین از سفارت هند وقت بگیرید. سپس در زمان تعیین شده به سفارت مراجعه کرده و انگشت نگاری شوید.

جواب ویزا معمولا پس از هفت تا ده روز کاری داده می‌شود. اما این زمان بستگی به نوع ویزای شما هم دارد، مثلا در مورد ویزاهای تحصیلی و کاری قطعا طولانی‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان کدامند؟

مدت اعتبار ویزای هند

ویزای توریستی هند

جشن‌ها و مراسمات هندوستان

اعتبار ویزای توریستی هند معمولا سی روز است. اما سفارت هندوستان معمولا اعتبار آن را بر اساس مدارک ارائه شده شما تعیین می‌کند. مثلا اگر بلیط برگشت و واچر هتل شما برای ۷ روز باشد ویزای شما ۷ روزه صادر می‌شود.

درباره ویزاهای تحصیلی، کاری، درمانی و… هم مدت ویزا به سطح و طول مدت تحصیل، طول مدت قرارداد کاری، طول درمان و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد.

سفارت هند در ایران کجاست؟

صفر تا صد اخذ ویزای هند

نمای سفارت هند در تهران

سفارت هند در تهران، عباس آباد، خیابان شهید بهشتی، خیابان میرعماد، نبش کوچه ۲۲ قرار دارد.

با داشتن ویزای هند، به قلب عجایب آسیا بروید!

هند کشوری باستانی، پر از فرهنگ‌ها و ادیان مختلف و معطر از ادویه‌های عجیب است. این کشور یکی از بزرگترین مقاصد توریستی و تحصیلی به حساب می‌آید. سفر به این کشور زیبا قطعا می‌تواند برای شما هم خاطرات زیبا و فراموش نشدنی به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران‌های هندی در تهران

رزرو هتل خارجی با بهترین قیمت از اسنپ تریپ

 

دسته:پروازجهانگردیهتل

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد