جاهای دیدنی بروجرد کجاست؟

تاریخ انتشار : 15 مرداد 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۸ آبان ۱۴۰۰
جاهای دیدنی بروجرد

بروجرد در فاصله ۱۰۶ کیلومتری خرم آباد، دومین شهر بزرگ لرستان بعد از الیگودرز است. حالا چرا می‌خواهیم امروز درباره جاهای دیدنی بروجرد بنویسیم؟ چون کوهستانی‌ست و در تابستان هم آب و هوایش نسبتا خنک است. اما در سفر به این شهر باید کجا را ببینیم؟

بازار بروجرد

بازار بروجرد

بازار، جزو اولین جاهایی‌ست که ادم دلش می‌خواهد در سفر به هر شهری آن را ببیند. بازار بروجرد هم یادگاریست از دوره قاجار و پهلوی و سراهای مختلفی دارد. بروجردی‌ها به بازار راسا که به معنی راسته بازار است می‌گویند. شما در این بازار می‌توانید چیزهایی مثل ظرف و ظروف مسی، گیوه و جوراب و پارچه‌های رنگارنگ و سنتی پیدا کنید.

باید بدانید خیارشور روستای ونای بروجرد هم خیلی معروف است و در بازار پیدا می‌شود. همچنین سماور و سینی و دیس که روی آن نقش و نگار دارد و به ورشو معروف است. حلوا ارده و شیره و روسری گلونی لری و مربای بالنگ هم جزو سوغات این شهر است که می‌شود از بازار خرید.

آدرس: میدان جعفری تا بازار علاف‌ها

بیشتر بخوانید: زیباترین جاهای دیدنی خرم آباد

موزه مردم شناسی بروجرد

موزه مردم شناسی بروجرد

خانه حاج آقا کمال الدین نبوی طباطبایی، حالا به موزه مردم شناسی بروجرد تبدیل شده و در قسمتی از آن صنایع دستی‌ای مثل ظرف‌های ورشوسازی، پارچه بافی، گیوه دوزی، صندلی و قالی و نمد قرار گرفته و در بخشی دیگر سوغات بروجرد مثل نان تیری، مربا و عسل. همچنین انواع سماور، تنگ، سینی، قوری، استکان و لیوان، آفتابه لگن، منقل، چراغ‌های گردسوز و صندوق‌های قدیمی و عکس‌های مختلف را که از دوره قاجار و پهلوی به جا مانده‌اند را می‌شود، دید.

آدرس: خیابان صفا، کوچه هلال احمر

ساعت بازدید: ۹ تا ۱۸

خانه تاریخی افتخارالاسلام طباطبایی

خانه افتخار الاسلام طباطبایی

توی همان خیابان صفا و کوچه هلال احمر، یکی از قشنگ‌ترین خانه‌های بروجرد قرار گرفته، خانه افتخار الاسلام طباطبایی از سادات این شهر. بنای خانه، اوایل قاجاریه ساخته شده و مشتمل بر یک ورودی با سردری بزرگ و قشنگ است که در حیاط قرار گرفته و قسمت‌های مختلفی دارد. حمام، مطبخ و اتاق‌های مختلف از جمله این قسمت‌هاست.

آدرس: خیابان صفا، کوچه هلال احمر، کوچه آقا احمدی

باغ فدک

باغ فدک

اگر در سفر خواستید در جای خوش آب و هوایی چند دقیقه‌ای را سر کنید، راه بروید بدون اینکه ماشینی مزاحم باشد و در دریاچه قایق سواری کنید، از ما می‌شنوید بروید باغ فدک. باغ فدک، بزرگترین پارک بروجرد محسوب می‌شود و دریاچه‌اش بزرگترین دریاچه مصنوعی غرب کشور.

این پارک سه دریاچه متصل به هم است که شهربازی و باغ پرنده هم دارد و اگر بخواهید دوچرخه سواری کنید یا چند ساعتی را زیر آلاچیق باشید و حال و هوایی عوض کنید، در اینجا امکانش فراهم است.

آدرس: انتهای خیابان دکتر فاطمی

بام بروجرد

تپه چغا

بام بروجرد که به آن تپه جغا(زنبیل) هم می‌گویند در قسمت غربی شهر و در ارتفاع واقع شده و از آنجایی که از بالایش شهر پیداست به بام بروجرد معروف است. در این منطقه آلاچیق‌هایی برای نشستن هم دارد. و به خصوص اگر صبح یا شب بروید، هوای خنک و تازه نصیبتان می‌شود.

آدرس: میدان فدک، بام بروجرد

بیشتر بخوانید: جاذبه های گردشگری الیگودرز کدامند؟

منطقه گلدشت

گلدشت بروجرد

حالا اگر خواستید کمی از شهر فاصله بگیرید و جایی باشید با یک عالمه درخت سیب و چشمه ابی که می‌گذرد و کوچه باغ‌هایی پر دارو درخت باید بروید گلدشت. دو طرف جاده گلدشت-بروجرد باغ‌های سیب قرار گرفته که در فصل بهار شکوفه می‌زنند و انتهایشان به رودخانه پر آب گلرود می‌رسد. سرای کرتول و روستای ونایی از دیگر جاهای سرسبز و باصفای بروجردند.

آدرس: جاده غرب بروجرد به طول ۱۲ کیلومتر

عکس‌ها: خبرگزاری ایرانا و مهر

 

دسته:جاذبه

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد