راهنمای رفتن به آبکنار

تاریخ انتشار : 7 شهریور 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
آبکنار

مرداب انزلی یکی از جاذبه‌های اصلی بندرانزلی‌ست. و اگر بخواهی سر فرصت و با خیال راحت مرداب را تماشا کنی و از شلوغی هم خسته نشوی باید بروی روستای آبکنار که در کنار مرداب قرار گرفته و از هیاهوی خود بندر هم در آن خبری نیست.

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

آبکنار کجاست؟

برای رفتن به آبکنار باید از رشت بروید دهستان ضیابر که در ۷ کیلومتری جنوب غربی آن قرار دارد. روستای آبکنار باغ‌های زیادی دارد از جمله باغ هندوانه و باغ پاچه باقالا که به کار پخت باقالاقاتوق، یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای گیلان می‌آید.

روستای آبکنار

این روستا که سه محل به اسم‌های میرمحل، میان محل و مسحد محل دارد، دارای ساحلی در کنار تالاب بزرگ انزلی‌ست و در حقیقت در جنوب تالاب قرار گرفته. شمال روستا به مرداب انزلی یا مرداب کورفی می‌رسد. در قسمت شرقی‌اش تند آب و دماغه ماهروزه واقع شده، جنوبش به مرداب سیاه کیشم می‌رسد. و غربش به تربه َبر و جاده کپور چال. این جاده از روستای ُتربه َبر شروع می‌شود و به روستاهای مُعاف، کرگان، سیاه خاله سر، شیله سر، کپور چال و از آنجا به جاده انزلی-آستارا منتهی می‌شود.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های گردشگری بندر انزلی

حالا چرا اسمش آبکنار است؟ آبکنار یعنی در کنار آب و از آنجایی که در زبان گیلکی صفت بعد از اسم می‌آید به جای کنار آب، به این اسم معروف شده.

جاذبه‌های دیدنی آبکنار

پنجشنبه‌ها در این منطقه پنجشنبه بازار برپاست، بازاری که مثل همه بازارهای شمال پر از رنگ و بو و مزه است. ماهی‌هایی که از صیدشان چند ساعتی نگذشته و هنوز هم می‌شود بالا پریدشان را دید، توی این بازار بساط می‌کنند. و محلی‌ها میوه و سبزی‌های تازه‌ باغ هایشان را می‌فروشند.

جاذبه‌ طبیعی اصلی این روستا تالاب انزلی‌ست. ولی در جنوب این منطقه، پارک جنگلی اشپلا که محلی‌ها به آن سوق کله هم می‌گویند، قرار دارد. و آخرش هم به برکه‌ای می‌رسد.

پارک جنگلی اشپلا

اگر بخواهید در آبکنار انزلی غذا بخورید، یک انتخاب دارید؛ رستوران درنا که فسنجان با اردک آن معروف است. اما این منطقه با خود انزلی حدود ۱ ساعت فاصله دارد. و اگر زیاد گرسنه‌تان نباشد می‌توانید ناهار را در بندرانزلی بخورید. رستوران حاج مرتضی، رستوران گیلان، دریاکده، کافه رستوران دهکده و کبابی مجتبی از رستوران های خوب این شهرند.

بیشتر بخوانید: از زیباکنار چه می دانید؟

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

زیباکنار

از زیباکنار چه می دانید؟

8 مرداد 1397
جاذبه‌های گردشگری بندر انزلی؛ بهشت اروپایی ایران

جاذبه‌های گردشگری بندر انزلی؛ بهشت اروپایی ایران

8 مرداد 1396

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد