از زیباکنار چه می دانید؟

تاریخ انتشار : 8 مرداد 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۶ مهر ۱۴۰۰
زیباکنار

زیباکنار در فاصله ۳۹ کیلومتری رشت و ۴۰ کیلومتری بندرانزلی، یکی از مناطق ساحلی شمال ایران است. که هم جنبه توریستی دارد و هم جنبه اقتصادی و هر طرفش را که نگاه کنید ویلا ساخته‌اند. این منطقه نزدیکترین فاصله را تا بندرانزلی دارد و از همین رو جزو منطقه آزاد به حساب می‌آید.

زیباکنار کجاست؟

ساحل زیباکنار

زیباکنار از شمال، جنوب، شرق و غرب به ترتیب به دریای خزر و شهرهای لشت نشاء و کوچصفهان، کیانشهر و چمخاله و بندر انزلی منتهی‌ست.

این منطقه یک نوار ساحلی‌ست و از آنجایی که جزو منطقه آزاد است، بازارهای زیادی هم دارد. بازارهای رنگارنگی که خودشان جزو جاذبه شمالند. و تویشان سبزی تازه، ترشی، مرغ و خروس، ماست و دوغ و نان محلی و ماهی تازه می‌فروشند. در همه روزهای هفته در این منطقه و شهرهای اطرافش بازاری برپاست. شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها توی بازار لشت نشا می‌شود چرخید و چهارشنبه‌ها در کیاشهر و پنجشنبه‌ها در خود زیباکنار.

مسیر دسترسی

از سمت جنوب از جاده تهران به رشت، خمام، منطقه آزاد انزلی، ساحل زیباکنار

از سمت شرق از مازندران، لنگرود، آستانه، ساحل زیباکنار و از سمت غرب از تبریز و اردبیل، آستارا یا خلخال، انزلی، ساحل زیباکنار

جاهای دیدنی زیباکنار

رودخانه اوشمک به طول ۸ کیلومتر از دل زیباکنار می‌گذرد و اطرافش سرسبز است و آدم‌ها در کنارش ماهیگیری می‌کنند. یکی از جاهای دیدنی شهر است، دیدنی به این معنی که می‌توان چند دقیقه‌ای را کنارش قدم زد و سرحال آمد.

پارک ملی بوجاق

پارک ملی بوجاق

پارک ملی بوجاق منطقه‌ای حفاظت‌شده و نخستین «پارک ملی خشکی-دریایی» ثبت‌شده در ایران است. ۳۲۶۰ هکتار وسعت دارد که ۱۶۰۰ هکتارش محوطه دریایی، حدود ۱۶۰ هکتارش محوطه تالابی، بقیه‌اش محوطه خشکی شامل زمین‌های ساحلی، جلگه‌ای و علفزار است.

عبور رودخانه سفیدرود از این پارک و قرار گرفتن در حاشیه دریایی خزر، وجود آبندان‌های مختلف در حوزه پارک ملی بوجاق، هوای معتدل این پارک را به جایی توریستی تبدیل کرده است.

در این پارک پرنده‌های متنوعی زندگی می‌کنند و زمستان‌ها هم پارک شاهد عبور پرنده‌هاییست که راه زیادی را آمده‌اند تا به اینجا رسیده‌اند. غاز خاکستری، عروس غاز، فلامینگو، پلیکان، آوست چوب پا، باکلان، انواع حواصیل، اکراس، کله سبز، و خوتکا از گونه‌های متنوع این پارکند.

جاذبه‌های نزدیک

پارک جنگلی کیاشهر

پارک جنگلی کیاشهر

یکی از مهمترین جاهای دیدنی آستانه اشرفیه پارک جنگلی کیاشهر است. هرچند زیاد بزرگ نیست ولی به دلیل قرار گرفتن در کنار مرداب طبیعی، پل چوبی و ساحل دریا، منطقه محبوبی برای گردشگران است.

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله

حدود ۱۰ کیلومتری شرق لنگرود، ۲۰ کیلومتری شرق لاهیجان و ۳۹ کیلومتری غرب رودسر، ساحل چمخاله با پلاژها و ویلاهای بی‌شمارش قرار گرفته. ساحلی که بعد از بندانزلی، دومین قطب توریستی گیلان است. رودخانه چمخاله، از دلایل محبوبیتش است و شنا و جت اسکی و قایق سواری از سرگرمی‌های همیشگی.

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

آبکنار

راهنمای رفتن به آبکنار

7 شهریور 1397
جاذبه‌های گردشگری بندر انزلی؛ بهشت اروپایی ایران

جاذبه‌های گردشگری بندر انزلی؛ بهشت اروپایی ایران

8 مرداد 1396

۱ نظر

  • پاسخ ایمان ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ از ۱۹:۳۴

    سپاس عالی بود

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد