راهنمای سفر به ارمنستان و ایروان

تاریخ انتشار : 3 شهریور 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۲ مرداد ۱۴۰۲
راهنمای سفر به ارمنستان و ایروان

تصمیم دارید در همین نزدیکی به ارمنستان سفر کنید؟ در این مطلب تمام اطلاعاتی را که لازم است برای سفر به ارمنستان بدانید را جمع‌آوری کرده‌ایم. از اینکه چه فصلی را برای سفر به ایروان انتخاب کنید، باید برای ویزا درخواست بدهیم یا خیر، چه هزینه‌هایی را باید در نظر داشت، کجاها را ببینیم، و چطور به ارمنستان سفر کنیم، را در این مطلب می‌توانید بخوانید و برای سفری متفاوت و به‌یادماندنی برنامه بچینید.

بهترین زمان سفر به ارمنستان

برای اینکه به خوبی از سفرتان و اوقاتی که در آن شهر می‌گذرانید لذت ببرید، باید فصل مناسب را با توجه به قصد و هدفتان از رفتن به ارمنستان مشخص کنید. از اواخر بهار تا اواسط تابستان هوای ایروان گرم، و از اوایل تا اواسط زمستان هم سرما بر این کشور حاکم است. اگر می‌خواهید سفری مقرون به صرفه و اقتصادی داشته باشید و گرمی و سردی برایتان اهمیت چندانی ندارد، این ماه‌ها را برای سفر به ارمنستان انتخاب کنید.

بهترین زمان برای سفر به ایروان، فصل بهار، و از اواخر تابستان تا اواسط پاییز است. جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ارمنستان در فصل بهار به زیباترین حد خودشان می‌رسند. اگر هم اهل خرید هستید، زمستان و نزدیک به سال نوی میلادی می‌تواند موقع مناسبی برای سفر به ایروان باشد. در نظر داشته باشید که پیش‌بینی آب و هوای شهر مقصد را چک کنید و لباس متناسب فصل همراه خود ببرید.

ویزای ارمنستان

خوشبختانه ارمنستان از جمله کشورهایی است که برای ورود به آن، لازم نیست از قبل اقدام به ویزا کنید. تنها کافیست پیش از ورود به ارمنستان از اعتبار گذرنامه و پاسپورت ایرانی خود مطمئن باشید.

هزینه سفر به ارمنستان

واحد پول ارمنستان، درام است. اما مانند بسیاری از سفرهای خارجی، می‌توانید ریال را به دلار یا یورو تبدیل کنید و در ارمنستان تبدل پول به درام را انجام دهید. اگر از هزینه صدور گذرنامه بگذریم، در نظر داشته باشید که برای خروج از کشور باید عوارض بپردازید؛ بار اول ۲۲۰ هزار تومان، بار دوم ۳۳۰ هزار تومان، و بار سوم به بعد ۴۴۰ هزار تومان.

راهنمای کامل خرید بلیط اتوبوس به ارمنستان

هزینه اقامت و هتل‌های ایروان هم با توجه به نوع هتل، موقعیت مکانی، و فصل سفر متغیر است. برای مثال در فصل زمستان، افراد کمتری بخاطر سرما سفر به ارمنستان را انتخاب می‌کنند و برای همین هم هزینه اقامت و هتل به نسبت بهار و تابستان کمتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: هتل‌های ایروان

جاذبه‌های گردشگری ارمنستان

ایروان، پایتخت ارمنستان است و معروف‌ترین و محبوب‌ترین شهری‌ست که گردشگران برای سفر به این کشور انتخاب می‌کنند. دیدنی‌های ایروان کم نیستند و از کلیسای مریم مقدس، مسجد کبود، و خانه اپرا می‌توانید دیدن کنید. میدان جمهوری هم از نقاط اصلی ایروان محسوب می‌شود و قدم زدن در خیابان‌های اطرافش را فراموش نکنید. به غیر از ایروان، به شهرهای دیگر هم می‌توانید بروید که لیست کامل و جامع آن را در «شهرهای دیدنی ارمنستان» می‌توانید مشاهده کنید و برای سفری جذاب از آن ایده بگیرید.

سفر به ارمنستان

از آنجا که ارمنستان با ایران مرز مشترک دارد، باعث شده تا برای سفر به ارمنستان، مسافران ایرانی راه‌های متنوعی داشته باشند.

  • سفر هوایی به ایروان: راحت‌ترین و سریع‌ترین راه سفر به ایروان، هواپیماست. پرواز از شهرهای متعددی به ایروان صورت می‌گیرد و پرواز تهران ایروان حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. لیست پروازهای ایروان با قیمت مناسب و اطلاعات کامل را در اسنپ‌تریپ با چند کلیک ساده می‌توانید ببینید و خرید بلیط را انجام دهید.
  • سفر زمینی به ایروان: سفر زمینی به ارمنستان را هم می‌توانید با خودروی شخصی انجام دهید و یا با خرید بلیط اتوبوس ایروان راهی شوید. از تهران تا مرز نوردوز حدود ۷۷۰ کیلومتر، و از تهران تا ایروان ۱۱۵۵ کیلومتر فاصله است. اگر با خودرو شخصی سفر می‌کنید، باید نسبت به دریافت گواهینامه رانندگی بین‌المللی، کارت بین‌المللی خودرو، پلاک ترانزیت، و بیمه کارت سبز خودرو هم اقدام کنید.

اگر شما تجربه سفر به ارمنستان را دارید، چه پیشنهاداتی به خوانندگان و مسافران اسنپ‌تریپی در سفرشان به ایروان دارید؟

راهنمای جامع سفر به موناکو
دسته:جهانگردیمهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

10 آبان 1402
سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

16 مهر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد