سفر عید کجا بریم؟

تاریخ انتشار : 8 اسفند 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۹ آبان ۱۴۰۰
عید کجا بریم؟

خیلی از ما بی‌صبرانه منتظر عیدیم تا خستگی یکسال را از تنمان بیرون کنیم. موسم عید که بیاید سرما هم رخت برمی‌بندد، فصل سفر هم دوباره آغاز می‌شود و این سوال پیش می‌آید که سفر عید کجا بریم؟ معمولا شمال برای خیلی‌ها مقصد اصلی‌ست اما در ایران جاهای زیادی وجود دارد که عید بهترین موقع سفر به آنهاست و می‌توان به جای شمال به سفر به آنها نیز فکر کرد. از سفر به آبی جنوب گرفته تا قدم زدن در کوچه باغ هایی پر از سکوتی ماندگار.

چابهار

چابهار

چابهار یعنی چهاربهار. و این به آن معناست که به خاطر هوای بهاری‌اش می‌شود در همه فصل‌ها به آن سفر کرد. به خصوص برای شمایی که از سرمای زمستان به تنگ آمده‌اید و دلتان جایی خوش آب و هوا می‌خواهد. چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است که در کناره عمان قرار گرفته و تصویر قایق‌ها و کشتی‌های دور و نزدیک از آن جایی حیرت‌انگیز ساخته است. چابهار منطقه آزاد به حساب می‌آید و خیلی‌ها برای خرید لوازم خانگی و گشت و گذار در بازارهایش به آن سفر می‌کنند. اما طبیعت چابهار خود دلیلی‌ست برای سفر.

کوه‌های مریخی، تالاب لیپار، ساحل نورانی و پر از فیتوپلانگتون، تنوع جانوری و گیاهی زیاد آن، تماشای ماهیگیرانی که به دریا می‌روند و از دریا برمی‌گردند، لنج‌سازی که هنوز در چابهار پررونق است. و لمس زندگی بومی مردم، از جاذبه‌های سفر به چابهار است. برای رفتن به چابهار می‌توانید با قطار به کرمان یا بندرعباس بروید و بعد با ماشین خودتان را به بندر برسانید. راه دیگر خرید بلیط هواپیماست که البته قیمتش چندان ارزان نیست. تعداد هتل‌های چابهار ۶ تاست. هرچند در اینجا روی اجاره خانه‌های محلی هم می‌شود حساب کرد.

بخوانید: چرا باید به جای استانبول به چابهار سفر کرد؟

یزد

یزد

یکی دیگر از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در عید یزد است. یزد، عروس شهرهای ایران و اولین شهر خشتی جهان است. شهر دوچرخه سواران و کوچه پس کوچه‌های سقف دار. در یزد لازم نیست کار خاصی کنید. راه رفتن در همان کوچه پس کوچه‌ها و سر زدن به جاهای دیدنی یزد می‌تواند حالتان را از این رو به آن رو کند. بلندترین بادگیر دنیا در باغ دولت آباد یزد قرار گرفته و راه رفتن در مجموعه امیرچخماق و بازید از خانه لاری‌ها و کلاهدوزها از جمله جاذبه‌های سفر است. توریستی‌ترین و تاریخی‌ترین هتل‌های ایران در یزد واقع شده‌اند و جز آن در دو سه سال گذشته اقامتگاه‌های سنتی زیادی در گوشه و کنار شهر پذیرای مهمانان شده‌اند. برای رفتن به یزد هم می‌توان با قطار رفت و هم اتوبوس و هواپیما.

رزرو کنید: هتل‌های یزد در اسنپ تریپ

شیراز

خانه زینت الملوک

عید فصل شیراز است. اگرچه که وقتی از سفر نوروزی به شیراز حرف بزنید، بسیاری شما را به خاطر شلوغی شهر از سفر منع خواهند کرد. ولی چه کسی دلش می‌آید از خیر شکوفه‌های بهارنارنج و قدم زدن در باغ‌های شیراز بگذرد؟ یا چه کسی دلش می‌آید که حتی بی‌خیال شلوغی و سرزندگی شهر در روزهای عید شود؟
شیراز جاهای زیادی برای دیدن دارد ولی دیدن باغ عفیف آباد، نارنجستان قوام، باغ ارم، سعدیه و حافظیه، خانه زینت الملوک را حتما باید در برنامه گنجاند. در اطراف شیراز هم رفتن به روستای سرسبز قلات را نباید از دست داد.

بیشتر بخوانید: راهنمای گردشگری شیراز

خوزستان

سد زراس
اگر دیدن جاهای تاریخی را دوست دارید یا نه از دیدن طبیعت سرسبز لذت می‌برید از ما می‌شنوید باید در عید سری به خوزستان بزنید. خوزستان تنها در نخل‌ها و کارونش خلاصه نمی‌شود. ایذه، دزفول، اهواز و سردشت هرکدام حال و هوای خاص خود را دارند، اما یکی از قشنگ‌ترین مناطق خوزستان روستای پامنار است که در ۴۲ کیلومتری دزفول واقع شده. این روستا به دلیل همجواری با دریاچه دز، درخت‌های سدر، چشمه‌ها و دره‌هایی سرسبز، روستایی همه چی تمام است. از دیگر جاذبه‌های خوزستان دهکده تفریحی-توریستی زراس است که در شمال دریاچه کارون ۳ و در فاصله ۱۴ کیلومتری جنوب شهر دهدز قرار دارد. زراس، دریاچه‌ای سبز رنگ است که در میان دامنه‌های پوشیده شده از درختان بلوط واقع شده، ماهیگیران تورهایشان را در آن پهن کرده‌اند و قایق‌ها در رفت و آمدند، نسیم خنکی می‌وزد و آدم دیگر چه می‌خواهد؟

بندرعباس

بندرعباس

سفر عید کجا بریم؟ بندرعباس. بندرعباس، با آن کشتی‌های بزرگ و قایق‌های کوچکی که در خلیج فارس در رفت آمدند، با زنانی که در بازار لباس‌های رنگارنگ و خواستنی پوشیده‌اند، با بچه‌های خوش رنگ و لعابی که در کوچه پس کوچه‌ها مشغول بازی‌اند، با صدای سنج و دمامی که در ساحلش شنیده می‌شود، انتخاب خوبی برای سفر در نوروز است.

عید آخرین فرصت سفر به بندرعباس است. چون بعدش هوا گرم می‌شود و شرجی هوا طاقت راه رفتن را هم از آدم می‌گیرد. بندرعباس شهر بازارهای کوچک و بزرگ است و حتی شب‌ها هم خیابان‌هایش پرجنب و جوش است. این شهر بندری هم خودش تماشایی‌ست و هم جزایر اطرافش. می‌شود یکی دو روزی را در بندر بود و بعد به یکی از جزایر اطرافش رفت و شب را در زیر آسمان پرستاره‌شان سر کرد. از بندرعباس تا قشم ۳۵ دقیقه، تا هرمز ۲۰ دقیقه و تا هنگام حدود دو ساعت راه است.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های بندرعباس

رودبار، رستم آباد، اسالم به خلخال

رودبار

عید بیاید و شمال نرویم؟ این حرف خیلی‌هاست و برای این عده ما چند پیشنهاد متفاوت داریم. در ۵ کیلومتری رودبار رستم آباد قرار گرفته، روستایی سرسبز، پر از صدای طبیعت، پر از تازگی، مردم محلی مهربان و غذاهای خوشمزه محلی. روستای استخرگاه از توابع این بخش است که می‌شود برای اجاره خانه‌های محلی در عید رویشان حساب کرد. در طی روز در روستا چرخید و با مرغ و خروس‌ها و گاو و گوسفندها سرگرم شد. و یک عالمه هوای تازه استشمام کرد. انتخاب دیگری هم هست مثل این که به رشت یا بندرانزلی رفت که یکی دو ساعت بیشتر با این منطقه فاصله ندارند.

پیشنهاد دیگر ما سفر به جاده اسالم به خلخال است. حتما وصف جاده اسالم به خلخال را شنیده‌اید. یکی از بهترین فصل‌ها به این منطقه که روستاهای کوچک و بزرگ زیادی دارد بهار است. رویستاهایی مثل لاکتاشون و نهالستان پیرسون، تماشایی‌تر از هر زمان دیگر و همراه با تجربه‌های ناب.

دسته:ایرانگردی

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد