همه چیز درباره اکسپو دبی

تاریخ انتشار : 19 مهر 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۱۹ مهر ۱۴۰۰
همه چیز درباره اکسپو دبی

از اکسپو دبی، نمایشگاه پر سر و صدای این روزها چه می‌دانید؟ نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی با حدود یک سال تاخیر درحال برگزاری است. چه قرار باشد در ۶ ماه آینده به دبی سفر کنید چه نکنید، خواندن و دانستن درباره این نمایشگاه که به المپیک فرهنگ ملل شناخته می‌شود، خالی از لطف نیست.

تاریخچه اکسپو

نزدیک به ۱۷۰ سال است که نمایشگاه‌‌های جهانی، محلی برای ارتباط کشورها و به نمایش گذاشتن نوآوری‌ها هستند. نمایشگاه جهانی World’s Fair یا Universal Exposition، یا همان اکسپو، هرچند سال یک‌بار در یک کشور برگزار می‌شود. قرعه محل برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ به نام دبی افتاد. ولی به علت همه‌گیری کرونا، تاریخ نمایشگاه جابه‌جا و امسال برگزار شد.

تاریخ اولین نمایشگاه به سال ۱۸۵۱ و نمایش اختراعات انقلاب صنعتی در لندن بر می‌گردد. و برای اولین بار است که چنین نمایشگاهی در خاورمیانه برپا می‌شود. بسیاری از چیزهایی که امروزه استفاده می‌کنیم، در اکسپوها نمایش داده شدند؛ از اولین ماشین تایپ، بستنی‌های قیفی، و برج ایفل گرفته، تا اولین تلفن جهان به دست گراهام بل.

اکسپو دبی ۲۰۲۰

هر دوره نمایشگاه، یک شعار دارد که فعالیت‌ها حول آن انجام می‌شوند. برای این دوره هم «ارتباط ذهن‌ها، خلق آینده» انتخاب شده؛ محلی برای ارتباط انسان‌ها و ذهن‌ها و ایجاد آینده‌ای بهتر برای دنیا. ۱۹۲ ملت و کشور در این نمایشگاه شرکت دارند. هدف چنین نمایشگاهی، به تصویر کشیدن و نمایش دادن گذشته، حال و آینده‌ کشورها و دستاوردهای مختلفشان در زمینه‌های فرهنگی، علمی، و اجتماعی است.

پاویون‌های اکسپو دبی

کشورها هرکدام یک غرفه در یکی از این ۳ قسمت اصلی اکسپو دارند.

پاویون پایداری – Terra

در این بخش به بحث Sustainability یا پایداری توجه شده و تکنولوژی‌های روز دنیا را به صورت عملی و کاربردی می‌توانید ببینید. غرفه کشورهای برزیل، جمهوری چک، سنگاپور، آلمان، و هلند در اینجا قرار دارند.

پاویون تحرک – Alif

قسمت Mobility یا تحرک، دنیای فیزیکی و دیجیتالی را به نمایش می‌گذارد و از خودروهای آینده تا برنامه‌های فضایی را در خودش جای داده. کشورهای استرالیا، روسیه، و کره جنوبی برخی از غرفه‌های آن هستند.

پاویون فرصت – Mission Possible

هدف از این پاویون، نشان دادن این است که زندگی و کارهای ما به یکدیگر مرتبط و متصل هستند. و می‌توانید ببینید هر عمل کوچکی، چه اثراتی خواهد داشت. فعالیت‌های ویژه برای جوانان و ایجاد ارتباط با دیگران در اینجا ممکن می‌شود. سری هم به غرفه‌های اوکراین، انگلیس، موناکو، و سوئیس می‌توانید بزنید.

پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰

شاید برایتان جالب باشد که ایران برای اولین بار در اکسپو لندن سال ۱۸۵۱ شرکت کرده. غرفه ایران در اکسپو دبی، از ۹ ساختمان آبی و صدها توپ با خاک رس نسوز ساخته شده که در مناطق خشک از آنها استفاده می‌شود. ایده اصلی غرفه ایران از داستان‌های هزار و یک شب است. و سعی شده تا فرهنگ، معماری، هنر، و سنت ایران برای بازدیدکنندگان جالب توجه و به یادماندنی باشد.

تاریخ برگزاری اکسپو دبی

اکسپو دبی، از تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲، ۹ مهر ۱۴۰۰ تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱، برپاست. و میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر دنیا خواهد بود.

دسترسی به محل اکسپو دبی

برای رفتن به نمایشگاه، روش‌های مختلفی در دسترس شماست. مترو، تاکسی، خودروی شخصی، و اتوبوس از بسیاری از نقاط دبی شما را به راحتی به اکسپو می‌رساند.

قیمت بلیط اکسپو دبی ۲۰۲۰

  • بلیط یک روزه ۲۷ دلار، اعتبار برای یک بار ورود
  • بلیط اکتبر ۲۷ دلار، ورود نامحدود در طول ماه اکتبر
  • بلیط چند روزه ۵۶ دلار، ورود برای ۳۰ روز متوالی
  • بلیط فصلی ۱۴۹ دلار، ورود نامحدود برای شش ماه
  • بلیط پریمیوم ۵۰۵ دلار، ورود نامحدود برای شش ماه و استفاده از خدمات پریمیوم دیگر

امکانات دیگر اکسپو دبی

رستوران‌های مختلف از سراسر دنیا را می‌توان در اکسپو پیدا کرد و طعم غذاهای متنوع را چشید. علاوه بر آن، امکانات سرگرمی و آموزشی بسیاری برای تمام گروه‌های سنی وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره آن، می‌توانید سری به سایت اکسپو دبی ۲۰۲۰ بزنید.

نکات مهم در زمان بازدید اکسپو ۲۰۲۰

باتوجه به ادامه شیوع همه‌گیری ویروس کرونا، در زمان بازدید از اکسپو دبی لازم است این موارد را در نظر داشته باشید.

  • افرادی که واکسینه شده‌اند، باید مدرک واکسن را به همراه داشته باشند. اگر هم واکسن نزده‌اید، به تست پی‌سی‌آر منفی در ۷۲ ساعت گذشته نیاز خواهید داشت. در صورت عدم ارائه تست منفی کرونا، از ورود شما به نمایشگاه جلوگیری خواهد شد.
  • بازدیدکنندگان بالای ۱۸ سال که واکسن نزده‌اند، می‌توانند از خدمات تست کرونای رایگان در اکسپو بهره‌مند شوند. برای بلیط یک روزه یک تست رایگان، و بلیط چند روزه حداکثر ۳ تست رایگان انجام می‌شود. کسانی که یک یا دو دوز واکسن زده باشند و یا بلیط فصلی و پریمیوم داشته باشند، نمی‌توانند از تست رایگان کرونا استفاده کنند.
  • ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در زمان بازدید الزامی است.

سفر به دبی

در زمان بازدید از نمایشگاه و اکسپو، می‌توانید در یکی از هتل‌های دبی اقامت و یک یا چندین رستوران‌ دبی را امتحان کنید. از تفریحات و دیدنی‌های این شهر هم غافل نشوید. بلیط هواپیما دبی را هم از اسنپ‌تریپ و با بهترین قیمت می‌توانید بخرید.

بیشتر بخوانید: اطلاعات لازم برای سفر دبی

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402
همه چیز درباره جاهای دیدنی سمنان

همه چیز درباره جاهای دیدنی سمنان

1 آذر 1402

۱ نظر

  • پاسخ سعید ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ از ۱۱:۲۴

    جامع و کامل، ممنون!

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد