هر آنچه باید درباره ویزای دبی بدانید

تاریخ انتشار : 9 بهمن 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
هر آنچه باید درباره ویزای دبی بدانید

دبی بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر امارات متحده عربی است و از آن به عنوان نگین دریای خلیج فارس یاد می‌شود. این شهر لوکس و تجاری، مقصد بسیاری از مسافران برای تفریح و پاساژگردی است. دبی در سالیان اخیر رشد اقتصادی بسیار سریعی را  تجربه کرده است و به همین دلیل، تقاضای زیادی برای سفر به آن وجود دارد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید اما نمی‌دانید چگونه ویزای دبی دریافت کنید، در این بلاگ شما را راهنمایی می‌کنیم.

انواع ویزاهای دبی

دبی برای افراد با توجه به هدفشان از سفر به این کشور، ویزاهای متفاوتی صادر می‌کند. در ادامه مطلب انواع این ویزاها را معرفی خواهیم کرد.

ویزای ۴۸ ساعته

این ویزا مناسب کسانی است که می‌خواهند سفر کاری کوتاه‌ مدت به دبی داشته باشند. مدت اعتبار این ویزا ۲ روز است و صدور آن ۳ یا ۴ روز کاری زمان می‌برد. ویزای ۴۸ ساعته از زمان صدور تا ۳۰ روز اعتبار دارد.

ویزای ۹۶ ساعته

این ویزا برای کسانی که قصد اقامت ۴ روزه در شهر دبی را دارند، صادر می‌شود و مانند ویزای ۴۸ ساعته است. از زمان صدور ویزا تا یک ماه زمان دارید که به خاک دبی وارد شوید.

راهنمای جامع گرفتن پاسپورت

ویزا دبی

ویزا دبی

ویزای کوتاه‌مدت سینگل

مدت‌زمان اعتبار این ویزا، ۱۴ روز است و دیگر تمدید نمی‌شود. کسانی که می‌خواهند برای تفریح یا تجارت به دبی سفر کنند، می‌توانند از این ویزا استفاده کنند.

ویزای یک ‌ماهه سینگل

دارنده این نوع ویزای دبی اجازه دارد به مدت ۳۰ روز در این شهر اقامت داشته باشد. صدور این ویزا ۳ یا ۴ روز کاری زمان می‌برد.

اطلاعات لازم برای سفر دبی

ویزای ۹۰ روزه سینگل

این ویزا به دارنده آن اجازه می‌دهد تا سه ماه در دبی اقامت کند. صدور این ویزا ۳ تا ۴ روز کاری زمان می‌برد. دارنده این ویزا نمی‌تواند از خاک دبی در طول مدت ویزا خارج شود و دوباره برگردد. کسانی که می‌خواهند دوستان یا خانواده خود را ملاقات کنند یا کار تجاری دارند که سه ماه طول می‌کشد و در این میان نمی‌خواهند از دبی خارج شوند، می‌توانند این ویزا را درخواست کنند.

فرم درخواست ویزا

فرم درخواست ویزا

ویزای مولتی ۵ ساله

اگر زیاد به کشور امارات سفر می‌کنید و کار تجاری در دبی دارید، بهتر است این ویزا را اخذ کنید. برای این ویزا باید حداقل چهار هزار دلار سرمایه داشته باشید. با داشتن این ویزا در هر بار ورود می‌توانید تا ۳ ماه در دبی اقامت کنید. این مدت، تحت شرایط خاصی می‌تواند تا ۳ ماه اضافی دیگر هم تمدید شود.

ویزای جاب سیکر (ویزای جستجوی کار)

از  اکتبر سال ۲۰۲۲  قوانین ویزای جاب سیکر دبی تغییر کردند و آسان‌تر شدند. از این پس، دیگر نیازی نیست حتما از قبل شغلی را در امارات پیدا کنید و سپس تقاضای ویزای جاب سیکر دبی دهید. برای اخذ این ویزای دبی باید حائز شرایط زیر باشید.

  • کسانی که از نظر مهارت شغلی در سطوح ۱ ،۲ و ۳ طبقه‌بندی شغلی وزارت منابع انسانی امارات قرار دارند.
  • آن‌هایی که به‌تازگی از دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده‌اند که جزء ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان است.
  • حداقل مدرک تحصیلی برای تقاضای ویزای جاب سیکر دبی، کارشناسی است.

ویزای اسپانسری شرکت

برای اقامت در دبی ابتدا نیاز است توسط یک شرکت برای کار استخدام شوید. هنگامی که شرکتی  خواهان شما باشد، اقدام به اخذ ویزا برایتان می‌کند. به‌ محض ورود به خاک امارات در معاینات پزشکی شرکت می‌کنید و اثر انگشت شما جهت کارت شناسایی اماراتی گرفته می‌شود. اگر در معاینات پزشکی مشکلی نداشته باشید، این نوع ویزای دبی برای شما صادر می‌شود.

آکواریوم دبی؛ تماشای اقیانوس در قابی کوچک!

ویزای تحصیلی

در سالیان اخیر، دانشجویان زیادی برای تحصیل به کشور امارات مهاجرت کردند. ویزای تحصیلی این کشور یک ‌ساله است و هر سال با توجه ‌به وضعیت متقاضی تمدید می‌شود. برای تمدید ویزای تحصیل نیاز به نامه‌ای از طرف دانشگاه است که ادامه تحصیل دانشجو را تایید کند.

ویزای بازنشستگی

اگر حداقل ۵۵ سال دارید، می‌توانید با درخواست ویزای بازنشستگی به دبی مهاجرت کنید و برای شما اقامت   ۵ ساله صدر می‌شود. بعد از این مدت نیز این نوع ویزای دبی قابل تمدید است. باید توجه کنید که فقط دبی در کشور امارات این ویزا را صادر می‌کند و دیگر شیخ‌نشینان این کشور، چنین ویزایی ندارند.

ویزای دبی

ویزای دبی

ویزای گرین

ویزای گرین امارات ۵ سال معتبر است و بعد از این مدت نیز تمدید می‌شود. با داشتن ویزای گرین دبی می‌توانید خانواده و خویشاوندان خود را نیز به امارات ببرید. ویزای گرین امارات به فریلنسرها، کارمندان ماهر و سرمایه‌گذاران تعلق می‌گیرد.

با فرودگاه دبی آشنا شوید

ویزای طلایی دبی برای خرید مسکن

با خرید مسکن در  دبی نیز می‌توانید ویزای این شهر را به دست آورید. مسکن خریداری شده باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • قیمت مسکن خریداری شده نباید کمتر از دو میلیون درهم امارات ارزش داشته باشد.
  • با اخذ وام نیز می‌توانید خانه بخرید و این نوع ویزای دبی را اخذ کنید.
  • با خرید چند ملک و خانه که مجموع ارزش آن‌ها کمتر از ۲ میلیون درهم نباشد نیز می‌توانید ویزای گلدن را به دست آورید.

چطور ویزا بگیریم؟

ویزای گلدن کارآفرینی

کارآفرینان نیز می‌توانند ویزای گلدن دبی را به دست بیاورند. برای این کار لازم است که شرکت‌های استارت‌آپی را تاسیس و سپس در آن فعالیت کنند. شرکت‌های استارت‌آپی کوچک و متوسط درآمد سالیانه آن‌ها نباید کمتر از یک میلیون درهم باشد تا ویزای گلدن به کارآفرینان تعلق بگیرد.

ویزای کاری و تحصیلی

ویزای کاری و تحصیلی

ویزای خانواده

اگر در کشور امارات مشغول به کار هستید و اقامت این کشور را دارید، می‌توانید خانواده خود را برای زندگی به این کشور بیاورید. فرزندان شما باید زیر ۲۱ سال و مجرد باشند. همچنین اگر می‌خواهید والدین خود را برای زندگی به کشور امارات دعوت کنید، سن آن‌ها نباید کمتر از ۶۰ سال باشد.

صدور ویزای دبی چقدر طول می‌کشد؟

صدور ویزای شما حدودا ۳ الی ۵ روز و برای صدور فوری ویزا ۲ الی ۳ روز زمان می‌برد.

۷ تفریح جذاب دبی که از آن‌ها نمی‌توان گذشت

چطور با بهترین قیمت به دبی برویم؟

حالا وقت آن رسیده است که برای اخذ ویزای دبی و سفر به عروس خلیج‌فارس برنامه‌ریزی کنید. برای مسافرتی ارزان‌تر به این شهر خاص و دیدنی پیشنهاد می‌کنیم به اسنپ‌تریپ سر بزنید و پرواز تهران دبی را با بهترین قیمت بخرید.

بهترین پارک‌های آبی دبی

دسته:پروازجهانگردی

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد