آکواریوم دبی؛ تماشای اقیانوس در قابی کوچک!

تاریخ انتشار : 24 تیر 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲۴ تیر ۱۴۰۲
آکواریوم دبی؛ تماشای اقیانوس در قابی کوچک!

آکواریوم دبی از زیباترین مکان‌های دیدنی امارات به‌حساب می‌آید که بسیاری از گردشگران علاقه‌دارند آن را ببینید. دسترسی به این مکان کار دشواری نیست تنها باید وارد پاساژ مشهور دبی‌مال شوید. اینکه بدانید آکواریوم کجاست؟ چگونه ساخته شده یا بهترین زمان برای سفر به دبی چه موقع است به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی جامع‌تری داشته باشید و همچنین با دید کامل‌تری به این جاذبه نگاه کنید. پس برای یه سفر چند ساعته به اقیانوس کوچک، آماده شوید و این بلاگ را بخوانید!

دیدن آکواریوم‌های عظیم برای افرادی که علاقه‌دارند فضای داخل اقیانوس را ببینند، بدون اینکه ترس از غرق شدن داشته باشند، می‌تواند بسیار جذاب باشد. در این آکواریوم حدود ۱۴۰ گونه‌ از موجودات دریایی وجود دارد و شما را با دنیای زیر آب آشنا می‌کند. اگر شما نیز پیاده‌روی در راه‌روهایی که سقف آنها پر از ماهی، کوسه و سفره‌ماهی است را دوست دارید باید حتما برنامه‌ای برای سفر به دبی بچینید. البته پیش از این اقدام بهتر است کمی راجع‌ به این مکان خاص و جذاب اطلاعات کسب کنید.

آکواریوم دبی کجاست؟

این آکواریوم در مرکز خرید بسیار مشهور و محبوب دبی‌مال ساخته شده است. یعنی شما می‌توانید به‌ راحتی پیش از خرید یا بعد از آن، از یک نمونه اقیانوس کوچک یا همان آکواریوم عظیم دیدن کنید.

دبی‌مال دسترسی راحتی دارد و فاصله آن تا مرکز شهر حدودا ۴ دقیقه است. درواقع باید گفت این آکواریوم و پاساژ دبی‌مال بخشی از پروژه عظیم ۲۰ میلیارد دلاری امارت هستند که با هدف جذب توریست در دبی احداث شدند.

این پروژه با ساخت محله‌ای به نام داون‌تاون (DownTown) آغاز شد. یکی از جذابیت‌های منطقه داون‌تاون‌ وجود برج خلیفه در آن است. یعنی شما در هرجای شهر که باشید کافی‌است به سمت آسمان‌خراش دبی حرکت کنید تا به پاساژ دبی‌مال و پس از آن، به آکواریوم برسید. فاصله آکواریوم تا مرکز شهر ۳/۱ کیلومتر است. همچنین برای دیدن این مکان جذاب از فرودگاه باید مسیری ۱۵ کیلومتری (۲۰ دقیقه‌ای) را طی کنید. با این حساب باید گفت لازم نیست نگرانی بابت مسیر آن داشته باشید.

لازم به‌ذکر است برای دیدن آکواریوم دبی باید حواستان به روز هفته و ساعت نیز باشد. در روزهای جمعه تا یک‌شنبه ساعت بازدید از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب است. اما باجه فروش بلیت ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه بسته می‌شود. روزهای دوشنبه تا پنج‌شنبه نیز تنها تا ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه می‌توانید بلیط تهیه کنید و ساعت‌های بازدید از ۱۰ صبح تا ۱ شب خواهد بود. پس محدودیت زمانی را فراموش نکنید.

بهترین پارک‌های آبی دبی

مسیر دسترسی به آکواریوم دبی

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی، از جاذبه‎‌های دیدنی گردشگران و توریست‌ها در سراسر دنیا!

اولین اقدام شما برای دیدن آکواریوم باید رسیدن به مرکز تجاری دبی‌مال باشد. برای رسیدن به این پاساژ راه‌های مختلفی با اتوبوس، تاکسی و مترو وجود دارد که به شرح آنها می‌پردازیم:

دسترسی به پاساژ دبی‌مال با اتوبوس

برای اینکه بتوانید از طریق اتوبوس به این پاساژ برسید، باید از خط ۲۷ و ۲۹ استفاده کنید. اگر نزدیک طلافروشی دیرا هستید سوار خط ۲۷ شوید. مبداء خط ۲۹ نیز ایستگاه غبییه است. این ۲ خط اتوبوس هر ۱۵ دقیقه یک‌بار حرکت دارند و با سوار شدن به هرکدام از اتوبوس‌ها می‌توانید جلوی درب مرکز خرید پیاده شوید.

مترو

از طریق ایستگاه مترو دسترسی مستقیمی به پاساژ ندارید اما درصورتی‌که بخواهید از طریق مترو به مرکز خرید برسید، باید در ایستگاه برج خلیفه از آن پیاده شوید و یک پیاده‌روی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای داشته باشید. این مسیر پیاده‌روی یک پل سرپوشیده است که شما را به پاساژ می‌رساند. البته اگر علاقه‌ای به راه رفتن ندارید امکان استفاده از خط اتوبوس از این ایستگاه نیز برای شما وجود دارد.

هر آنچه باید درباره ویزای دبی بدانید

تاکسی آنلاین

استفاده از تاکسی‌های آنلاین یا اینترنتی در همه کشورها رایج است. شما می‌توانید با هزینه‌ای کمتر نسبت به دربست کردن ماشین، با استفاده از تاکسی‌های اوبر (Uber) یا کریم (Careem) خود را به دبی‌مال برسانید.

آکواریوم دبی چگونه ساخته شد؟

حتی با دیدن عکس‌های آکواریوم دبی‌ متوجه سختی در ساخت آن می‌شوید. این مکان جذاب تنها بخشی از یک پروژه بزرگ بود که در سال ۲۰۰۶ ساخت آن به پایان رسید. آکواریوم پس از ۲ سال در یک مراسم بزرگ افتتاح شد.

مدیریت این پروژه با شرکت اماراتی امار اینترتینمنت بود. البته در ساخت آن از یک شرکت استرالیایی متخصص در زمینه ساخت سازه‌های پیچیده کمک گرفتند. کارشناسان این ۲ مجموعه بررسی‌های مختلفی انجام دادند تا درنهایت تصمیم گرفته شد این آکواریوم عظیم در پاساژ دبی‌مال و نزدیک به آسمان خراش مشهور دبی یا همان برج خلیفه بنا شود.

این آکواریوم بیش از ۱۴۰ گونه از آبزیان اقیانوس را در خود جای داده است. نگهداری از این ماهی‌ها و کوسه‌ها کار بسیار دشواری خواهد بود. به‌خصوص اینکه تنظیم ph آب برای ماهی‌های آب شور کمی دشوار است. اما مدیریت این مجموعه توانسته به‌خوبی از عهده حفظ سلامت آبزیان برآید.

فضای آکواریوم دبی و گنجایش آن

آکواریوم دبی

تصویری از تنوع و گوناگونی ماهی‌ها و آبزیان در آکواریوم دبی

این آکواریوم محل زندگی هزاران آبزی دریایی است. پس می‌دانیم فضای آن باید به‌قدری باشد که تداخلی در زندگی این موجودات زنده به‌وجود نیاید. مخزن آکواریوم گنجایشی حدود ۱۰ میلیون لیتر دارد. مخزن اصلی این آکواریوم با طول ۵۱، عرض ۲۰ و ارتفاع ۱۱ متر ساخته شده است. پس می‌توان آن را یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های معلق دنیا دانست. در این مخزن بیش از ۳۰۰ کوسه و سفره‌ماهی وجود دارد. با توجه به اینکه حفظ سلام آبزیان در زیستگاه‌های مصنوعی دشوار است، در این آکواریوم از مدرن‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا استفاده کرده‌اند. همچنین با وجود تصفیه‌های پیشرفته این مکان برای زندگی آبزیان کاملا مناسب است. درواقع با کمک این تجهیزات سعی شده است تا شرایط آکواریوم دقیقا شبیه دریا باشد.

سفر به دبی، لوکس‌ترین شهر خاورمیانه!

بخش‌های مختلف آکواریوم دبی

این آکواریوم ۳ بخش مختلف دارد که هرکدام شما را با قسمتی از اقیانوس آشنا می‌کنند. باغ وحش زیرآبی، تونل شیشه‌ای ۲۷۰ درجه و مخزن اصلی این ۳ بخش هستند.

هر فرد می‌تواند قسمت خاصی را بپسندد اما تونل شیشه‌ای با شبیه‌سازی کامل اقیانوس تجربه‌ای کاملا جذاب و شگفت‌انگیز برای شما به‌وجود می‌آورد. ورودی این تونل در طبقه هم‌کف قرار دارد و پس از قدم گذاشتن در آن تا ۱۱ متر به عمق زمین خواهید رفت. این تونل ۴۸ متری شما را با بسیاری از جانداران سطح اقیانوس آشنا می‌کند.

باغ وحش زیرآبی بخش جذاب دیگر است که در آن انواع ماهی‌های بزرگ و کوچک وجود دارد. برای دیدن باغ وحش زیرآبی باید به طبقه دوم پاساژ بروید. در این بخش ۴۰ گونه متفاوت از جانداران اقیانوس زندگی می‌کنند که از آنها می‌توان به حشرات، مارهای درختی، ایگوانا، سیکلیدها، ماهی کمانگیر، مارماهی راه‌راه، خروس دریایی، اسب دریایی و پوزه پارویی اشاره کرد.

تفریحات آکواریوم دبی

غواصی در اقیانوس از جمله تفریحاتی است که همه افراد بالای ۸ سال و بدون مهارت غواصی می‌توانند تجربه انجام آن را در آکواریوم دبی به‌دست بیاورند. شنا و غواصی در آکواریوم با استفاده از قفس یا بدون استفاده از آن امکان‌پذیر است.

غواصی سطحی یا اسنورکلینگ برای افرادی که توانایی شنا ندارند کاربردی است. در این روش افراد بالای ۸ سال وارد قفس امنی می‌‌شوند و سپس به عمق اقیانوس شبیه‌سازی شده سفر می‌کنند.

همچنین افرادی که تجربه شنا دارند می‌توانند بدون قفس در این اقیانوس و کنار کوسه‌ها شنا کنند. غواص‌های آکواریوم در تمام مسیر همراه شما هستند اما باز هم نزدیکی به کوسه‌ها هیجان زیادی به‌همراه دارد که قطعا به یک بار امتحان می‌ارزد.

از دیگر تفریحات در این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جشن تولد در آکواریوم
  • غذا دادن به ماهی‌ها یا تماشای آن
  • ملاقات با کروکودیل
  • غواصی تخصصی
  • بازدید از پناه‌گاه پنگوئن‌ها

بهترین زمان سفر به آکواریوم دبی

آکواریوم دبی

تصویری از فضای داخلی آکواریوم دبی

دبی از کشورهایی است که در بیشتر روزهای سال هوای آن گرم بوده و اگر از گرما فراری هستید بهار و تابستان نمی‌تواند گزینه مناسبی برای سفر شما باشد. البته در پاساژ دبی‌مال و کنار آکواریوم شما گرمایی احساس نمی‌کنید. با توجه به اینکه چه مکان‌هایی را در برنامه سفر خود دارید می‌توانید بهترین فصل را انتخاب کنید. به‌طور کلی دیدن دبی‌مال به‌دلیل تهویه‌های مطبوع در تمام فصل‌های سال امکان‌پذیر است. برای رفتن به این مجموعه تفریحی، توریستی باید به‌ فکر تهیه بلیت دبی نیز باشید. اسنپ تریپ در مسیر رزرو بلیط هواپیما و داشتن تجربه یک سفر هواپیمایی بی‌نقص به شما کمک می‌کند.

بازدید از آکواریوم دبی، سفر به دل اقیانوس کوچک!

آکواریوم دبی یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی امارات است که در نزدیکی برج خلیفه و داخل پاساژ دبی‌مال قرار دارد. این مجموعه امکانات تفریحی مختلفی برای بازدیدکننده‌ها فراهم کرده است تا همه افراد مشتاق دیدن آن باشند. در زمان سفر به دبی از آکواریوم دبی و پارک آبی آن دیدن کنید اما نگران هتل خود نباشید! می‌توانید از اسنپ‌تریپ لیستی از بهترین هتل‌های دبی را ببینید و آن را با بهترین قیمت رزرو کنید.

۷ تفریح جذاب دبی که از آن‌ها نمی‌توان گذشت

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد