۷ کتابخانه شگفت‌انگیز در دنیا که باید بشناسید

تاریخ انتشار : 12 آبان 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۱۲ آبان ۱۴۰۰
۷ کتابخانه شگفت‌انگیز در دنیا که باید بشناسید

ضرب‌المثلی در بین کتابخوان‌هاست که می‌گویند «هیچوقت یک کتاب را از ظاهر و جلدش قضاوت نکن». اما قضیه در مورد کتابخانه‌ها خیلی فرق می‌کند و قضاوت معماری داخلی و خارجی کتابخانه‌ها همچنان به راه است. برای همین در بلاگ اسنپ‌تریپ؛ دور دنیا و قاره‌هایش گشته‌ایم، و جالب‌ترین کتابخانه‌ها را در برخی از شهر و کشورها برای معرفی آورده‌ایم. اگر به کتاب و کتابخانه علاقه‌مندید، درباره این ۷ کتابخانه زیبا در جهان بخوانید.

۱- کتابخانه ادمونت ابی؛ اتریش

اولین مقصد زیباترین کتابخانه‌های دنیا، کتابخانه ادمونت ابی (Admont Abbey Library) در اتریش است. این کتابخانه در جنوب‌شرقی اتریش قرار گرفته و طراحی داخلی شگفت‌انگیزش با رنگ‌های سفید و طلایی، چشم هرکسی را به خودش جلب می‌کند. این کتابخانه در سال ۱۷۷۶ ساخته شده و تقریبا میزی در آن نخواهید دید؛ چراکه معروفیتش به آثار هنری و معماری جذاب است، نه کتاب‌ها.

۲- کتابخانه مرکزی ونکوور؛ کانادا

در اولین نگاه به کتابخانه ونکوور، ممکن است فکر کنید که برایتان آشناست. درست هم فکر می‌کنید، معماری کتابخانه با کلوسئوم در رم شباهت‌های زیادی دارد. کتابخانه ونکوور (Central Library of Vancouver) در ۹ طبقه ساخته شده، و فضای باز هم در یکی از طبقاتش قرار دارد. اینجا فقط یک کتابخانه نیست، کافه و مغازه‌های پایین کتابخانه، آن را به شهری کوچک و جمع و جور تبدیل کرده.

۳- کتابخانه ال اسکوریال مادرید؛ اسپانیا

این کتابخانه اسپانیایی، هم از جهت هنری و هم به خاطر اینکه در لیست یونسکو ثبت شده، قابل توجه است. کتابخانه ال اسکوریال (The Library of El Escorial) در قرن ۱۶ ساخته شده و نقاشی‌های بی‌نظیری دارد. و برای دیدن آن باید حدود ۴۵ دقیقه از مادرید خارج شد. این مجموعه فقط هم کتابخانه نیست؛ شامل باغ و صومعه هم می‌شود و این‌ها باعث شده تا یکی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا باشد.

بیشتر بخوانید: سفرنامه‌هایی که باید خوانده شوند

۴- کتابخانه تیانجین بینهای؛ چین

طراحی جدید کتابخانه تیانجین بینهای (Tianjin Binhai Library) باعث شد تا عکس‌هایش در فضای مجازی هزاران بار دیده شود. این کتابخانه که در سال ۲۰۱۷ ساختش به اتمام رسید، در دوره‌ای بیش از ۱۰،۰۰۰ نفر در روز بازدید کننده داشت. و به برترین جاذبه گردشگری تیانجین تبدیل شد. جالب است بدانید که کتاب‌های طبقات بالای کتابخانه که به سقف می‌رسند واقعی نیستند!

۵- کتابخانه بادلین آکسفورد؛ انگلیس

اگر فیلم‌های هری پاتر را دیده باشید، انگار در این کتابخانه معروف و قدیمی هم قدم گذاشته‌اید. کتابخانه بادلین (Bodleian Library) که دانشگاه آکسفورد قرار گرفته و شبیه به یک کلیسای تاریخی‌ست. و به خاطر کتاب‌های نفیس و قدیمی‌اش، افراد زیادی را از سراسر دنیا به انگلیس می‌کشاند.

۶- کتابخانه عمومی بیتو تایپه؛ تایوان

کتابخانه بیتو (Beitou Public Library) یکی از کتابخانه‌های سبز در دنیاست. به این معنی که در طراحی‌اش تلاش شده تا در انرژی و آب صرفه‌جویی شود و مصرفشان به حداقل برسد. بالکن‌های این کتابخانه چوبی، یکی از بهترین و زیباترین مکان‌ها را برای خواندن کتاب دارد. و با آغوش باز پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

۷- کتابخانه مرکزی سیاتل؛ آمریکا

برای ساخت کتابخانه سیاتل (Seattle Central Library)، همچنان این ایده که کتابخانه به‌عنوان محلی برای حفظ هر نوع اطلاعات باشد، مطرح بود. کتابخانه ۱۱ طبقه دارد و از شیشه در ساختش استفاده شده.

دسته:جهانگردی

مطالب مرتبط :

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

10 آبان 1402
سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

16 مهر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد