جاهای تفریحی ساری، هیجان در شهری خوش آب‌وهوا

تاریخ انتشار : 10 مرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
جاهای تفریحی ساری، هیجان در شهری خوش آب‌وهوا

ساری از آن شهرهایی است که افراد زیادی به خاطر آب و هوای خوب و طبیعت زیبایش به آن سفر می‌کنند. اما جاهای تفریحی ساری هم کم نیستند و مسافرها علاوه‌بر گشت‌وگذار در طبیعت می‌توانند تفریحات هیجان‌انگیزی را هم تجربه کنند. اگر گذرتان به ساری افتاد برای تفریح در این شهر چند گزینه جذاب پیش رویتان است. با ما همراه باشید و با جاهای تفریحی ساری آشنا شوید.

مجتمع توریستی تفریحی فرح‌آباد

مجموعه تفریحی ساری

این مجموعه، یکی از معروف‌ترین جاهای تفریحی ساری است که سالانه گردشگرهای بسیاری را جذب می‌کند. در گذشته آنهایی که به شهرهای شمالی ایران سفر می‌کردند، هدفشان از سفر این بوده که از ساحل دریای خزر استفاده کنند و تنی به آب بزنند، اما این روزها تفریحات آبی انقدر زیاد و جذاب شده‌اند که کمتر کسی فقط به شناکردن فکر می‌کند.

در سفر به ساری می‌توانید به مجتمع توریستی تفریحی فرح‌آباد بروید و تفریح‌های هیجان‌انگیزی مثل موج‌سواری، تیوپ‌سواری و اسکی روی آب را تجربه کنید. اگر شما و همسفرهایتان اهل هیجان نیستید باز هم در این مجموعه تفریحی بیکار نخواهید ماند و ماهی‌گیری، قایق‌سواری، نشستن در آلاچیق‌ها و نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه در قهوه‌خانه سنتی اسکله روزتان را خواهد ساخت.

اگر به این مجموعه توریستی تفریحی سر زدید، از مجموعه تاریخی فرح‌آباد هم دیدن کنید. مجموعه تاریخی فاصله چندانی با مجتمع تفریحی ندارد. و با رفتن به این مجموعه می‌توانید از بناهای تاریخی باقی‌مانده در شهری قدیمی دیدن کنید.

آدرس: ساری، کیلومتر ۲۷ جاده دریا

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران‌های ساری

پارک حیوانات ساری

یکی از جاهای تفریحی ساری باغ وحش آن است

پارک حیوانات یا باغ وحش ساری از سال ۸۶ با تعداد کمی از گونه‌های پرندگان شروع به کار کرد. اما به مرور رشد کرد و امروز گونه‌های جانوری متنوعی در این پارک نگه‌داری می‌شوند. پارک حیوانات ساری تعدادی قفس سرپوشیده دارد. اما نکته مثبت آن نسبت به باغ وحش‌های دیگر این است که با شبیه‌سازی محوطه‌هایی شبیه به زیست‌بوم جانوران سعی کرده است که این حیوانات و پرندگان را در شرایط قابل قبولی نگهداری کند.

برای مثال این مجموعه چهار قسمت مختلف برای گونه‌های مختلف پرندگان آماده کرده است. محوطه صخره‌ای که برای پرندگان کوهستانی و بیابانی‌ای مثل کبک آماده شده، برکه‌ها که برای پرنده‌هایی مثل اردک و غاز و قو در نظر گرفته شده‌اند. قفس‌های شیشه‌ای که با کمک دستگاه‌های تهویه آب و هوای خاص منطقه زندگی برخی پرندگان را شبیه‌سازی می‌کند و قفس‌های آهنی که پرندگان شکاری‌ای که امکان بودنشان در محیط آزاد وجود نداشته را در آن‌ها نگهداری می‌کنند.

با این حال سعی شده در قفس‌های این پرندگان محیط زندگی طبیعی‌شان بازسازی شود. همچنین در این باغ می‌توانید گونه‌هایی نایاب از حیواناتی مثل شیر و خرس و میمون‌ها را هم ببینید و گونه‌های مختلفی از آبزیان در آکواریوم این مجموعه زندگی می‌کنند.

آدرس: ساری، ۱۰ کیلومتری شهر ساری، مطنقه چغال چال، روستای طاهرده، جاده همت آباد

بوستان نیلوفر آبی ساری

بوستان نیلوفر آبی ساری

بوستان نیلوفرهای آبی، از زیباترین جاهای تفریحی ساری است. اگر به ساری سفر کردید دیدن این بوستان زیبا را در سر لیست برنامه‌هایتان قرار دهید. این بوستان در ۴۵ هکتار ساخته شده است.

بوستان، ۳ حوضچه طبیعی و بزرگ دارد که یکی از آن‌ها که حدود ۲ هکتار مساحت دارد با گل‌های نیلوفر آبی پوشیده شده و منظره‌ای فوق‌العاده زیبا را ساخته است. همچنین اگر مجوزهای لازم را از مدیریت بوستان تهیه کنید می‌توانید در آب‌بند این مجموعه ماهیگیری کنید.

بوستان نیلوفرهای آبی امکانات رفاهی خوبی از جمله سفره‌خانه، آلاچیق، رستوران، وسایل بازی کودکان، اسب‌سواری و… برای گردشگران فراهم کرده است. با رفتن به این مجموعه می‌توانید همزمان که از زیبایی‌های طبیعی لذت می‌برید، تفریح کنید و روز خوبی را در سفرتان بسازید.

آدرس: ساری، جاده ساری-نکا، روستای آبدانسر

باداب سورت

باداب سورت

در همین بخش چهاردانگه و روستای اروست  به باداب سورت می‌رسیم. باداب سورت، چشمه‌ای پلکانی‌ست‌ که به ثبت ملی هم رسیده. این چشمه‌ها هرکدام بو و مزه و رنگ خاصی دارند. اگرچه از سال ۱۳۹۱ روند کم آب شدن چشمه‌ها شروع شده و دیگر مثل سابق پرآب نیستند.

یکی از جذابیت‌های اطراف این چشمه‌ها، بچه‌هایی هستند که با گل مجسمه‌ درست می‌کنند. مجسمه‌های دست‌ساز این بچه‌ها قیمت ندارند و با هر مبلغی می‌توان آنها را خرید. برای رسیدن به روستای اروست از تهران می‌توانیم به ترتیب زیر از جاده‌های سمنان یا مازندران برویم. جاده‌های استان سمنان راه‌مان را کوتاه‌تر می‌کنند، اما جاده‌های مازندران به مراتب زیباترند.

از شهرهای سمنان و ساری تا روستای اروست جاده کاملا آسفالت است و از این روستا تا چشمه‌های شگفت‌انگیز باداب سورت که در یک کیلومتری شرق این روستا واقع شده، جاده خاکی است.

مسیر ۱: تهران، سمنان، مهدیشهر، شهمیرزاد، فولادمحله، سه راه تلمادره، روستای اروست، باداب سورت

مسیر ۲: تهران، ساری، کیاسر، سه راه تلمادره، روستای اروست، باداب سورت

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

سد سلیمان تنگه مازندران

سد سلیمان تنگه مازندران

13 اردیبهشت 1402
سنگده

راهنمای رفتن به سنگده

9 اردیبهشت 1398

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد