سفر کجا بریم؟

تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
کجا بریم سفر

سفر کجا بریم؟ این سوال برای خیلی از کسانی که قصد سفر دارند پیش می‌آید. مدام جاذبه‌های مختلف گردشگری را با هم مقایسه می‌کنند و نمی‌توانند تصمیم بگیرند که کدام یک از این مقاصد برای سفرشان مناسب‌تر است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که با این سوال اساسی مواجه شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید و با در نظر گرفتن چند نکته بهتر تصمیم بگیرید که سفر به کجا برایتان مناسب‌تر است.

قبل از هر چیز برای انتخاب مقصد فهرستی از مقاصدی را که همیشه آرزوی دیدنشان را داشته‌اید، تهیه کنید. بعد با درنظر گرفتن موارد زیر گزینه‌هایتان را کمتر کنید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

اهداف و خواسته‌هایتان را از سفر مشخص کنید

اولین قدم برای انتخاب مقصد سفر این است که ببینید از این سفر چه هدفی دارید.

به علایقتان توجه کنید: فهرستی از کارهایی که از آن لذت می‌برید تهیه کنید؛ از فعالیت‌های ورزشی مثل اسکی و شنا و کوه‌نوردی خوشتان می‌آید یا فعالیت‌های فرهنگی مثل بازدید از موزه‌ها و تئاتر برایتان در اولویت هستند یا ترجیح می‌دهید در سفرتان فقط استراحت کنید و از حمام‌های آب‌گرم درمانی لذت ببرید. اگر کاری باشد که قرار است برای بار اول تجربه‌اش کنید با کسانی که قبلا آن را تجربه کرده‌اند مشورت کنید. اینکه علایقتان مشخص کنید به شما کمک می‌کند تا دایره انتخاب‌هایتان را محدود کنید.

به نیازهای حال‌حاضرتان توجه کنید. حالا خوب است یک قدم به عقب برگردید و به زندگی‌ای که در حال‌حاضر انجام می‌دهید نگاهی بیندازید. از خودتان بپرسید در این لحظه از سفرتان چه چیز می‌خواهید. مثلا اگر در زندگی روزمره‌تان مدام در حال فعالیت‌های فیزیکی باشید احتمالا دلتان می‌خواهد در سفر استراحت کنید و اگر زندگی‌تان خیلی روتین و تکراری است شاید سفرهایی که هیجان‌انگیزتر هستند در حال حاضر بیشتر برایتان جذاب باشد.

بودجه سفر

پول و وقتتان را ارزیابی کنید

بودجه‌تان را تعیین کنید. به جیبتان نگاه کنید و ببینید چقدر می‌توانید برای این سفر هزینه کنید. چه چیزهای هستند که می‌توانید از آن‌ها چشم‌پوشی کنید و از چه چیزهایی نمی‌توانید بگذرید. مثلا قیمت هتل‌ها با کیفیت یکسان در مقصدهای متفاوت با هم فرق می‌کند. با خودتان فکر کنید که کیفیت هتل تا چه حد برایتان اهمیت دارد و کدام مقصد با بودجه شما هماهنگ‌تر است.

درباره هزینه‌های زندگی در مقصدتان تحقیق کنید. این روزها به راحتی می‌توانید با کمی جست‌وجو در وبلاگ‌های سفری درباره هزینه‌‌های روزمره زندگی، مثلا حمل‌ونقل، خوردوخوراک و … اطلاعاتی به دست بیاورید. کمی وقت بگذارید و هزینه‌ها را در مقصدهایی مختلفی که در فهرستتان است مقایسه کنید. همین کار باعث می‌شود باز هم دایره انتخابتان کوچک‌تر شود.

تصمیم بگیرید چه مدت در سفر خواهید بود. حالا که بودجه سفرتان را کنار گذاشته‌اید این را در نظر بگیرید که در سفرهای کوتاه‌ دستتان بازتر است و می‌توانید سفر تجملی‌تری داشته باشید، اما در سفرهای طولانی‌ هزینه‌هایتان بالاتر می‌رود و شاید مجبور باشید از بعضی چیزها چشم‌پوشی کنید تا بتوانید فعالیت‌هایی که را دوست دارید انجام دهید. از طرفی می‌شود در یکی دو روز همه دیدنی‌های بعضی مقاصد را دید، ولی بعضی مقاصد به روزهای بیشتری نیاز دارند تا بتوانید از همه جاذبه‌هایشان دیدن کنید.

جشنواره رنگ ها

بهترین فصل مقصد را در نظر بگیرید

فصل را در نظر بگیرید. برای اینکه تصمیم بگیرید کدام مقصد را انتخاب کنید درباره آب‌وهوای مقصدهایی که درنظر دارید تحقیق کنید. ببینید کدام آب‌وهوا برایتان آزاردهنده است و از کدام آب‌وهوا لذت می‌برید. بعضی افراد از هوای آفتابی لذت می‌برند، اما بعضی‌ها هستند که این آب‌و‌هوا برایشان آزاردهنده است و هوای خنک و ابری را ترجیح می‌دهند.

رویدادها را بررسی کنید. بعضی از مقصدهایی که در نظر دارید در زمان‌های مشخصی میزبان برنامه‌ها یا مراسم خاصی هستند. مثلا اینکه در جشن سال نوی میلادی به کشورهایی مسیحی سفر کنید می‌توانید در مراسم سال نویشان شرکت کنید، اما همین مراسم محدودیت‌های دیگری به سفرتان می‌دهد. احتمالا مکان‌های عمومی در این روزها شلوغ‌تر هستند و هزینه بعضی چیزها بالاتر است. تاریخی که سفر می‌کنید را در نظر داشته باشید و درباره مراسمی که در این تاریخ  در مقصدهای مورد نظرتان برگزار می‌شود تحقیق کنید. با بررسی جوانب مثبت و منفی و اولیت‌هایتان باز هم می‌توانید دایره انتخابتان را کوچک‌تر کنید.

با در نظر گرفتن موارد بالا و حذف کردن گزینه‌ها، فهرست کوچکتری از مقاصد پیش روی شماست. حالا در این مرحله برای رسیدن به جواب نهایی سوال سفر کجا بریم؟ باید به خودتان اعتماد کنید. یک بار دیگر گشتی در وبلاگ‌ها بزنید و درباره‌ مقصدهایی که در فهرستتان باقی مانده است بخوانید و این بار با اعتماد به احساستان یکی از مقصد‌هایی که در فهرست نهایی‌تان باقی مانده است را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: چطور بهترین هتل را انتخاب کنیم؟

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد