۷ راهکار برای سفر ارزان و اقتصادی

تاریخ انتشار : 10 شهریور 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
۷ راهکار برای سفر ارزان و اقتصادی

سفر هرچه خرجش کمتر، بهتر! راهکار و پیشنهاد برای کم کردن هزینه‌های سفر کم نیستند. در این مطلب سعی کردیم تا ساده و شدنی‌ترین موارد برای داشتن سفر ارزان را برایتان خلاصه، اما کامل و جامع بیان کنیم. از رزرو هتل، کنترل خورد و خوراک، و هزینه‌های خرید گرفته تا رفت و آمد. اگر می‌خواهید متنوع و اقتصادی سفر کنید، برای شروع نگاهی به این مطلب بیاندازید.

انتخاب مقصد و تعیین بودجه

همه می‌دانیم که قدم اول، انتخاب شهر و مقصد و بعد از آن، محاسبه هزینه‌های سفر است. سفر داخلی و خارجی هم ندارد. عمل کردن و پایبندی به بودجه تعیین شده، اصل مهمی در سفر ارزان محسوب می‌شود. در سفرهای خارجی، نرخ تبدیل ارز را هم باید در نظر گرفت. و دلار را در صرافی‌هایی که قیمت متناسب‌تری دارند، به ارز رایج آن کشور تبدیل کرد. ردیابی و ثبت خرج و مخارجتان در سفر هم نکته مهمی‌ست. با این کار از نقاط ضعف بودجه‌تان مطلع می‌شوید و برای سفرهای بعدی می‌توانید آن را اصلاح کنید. متناسب با مقصد، چمدانتان ببندید. این مطلب می‌تواند بهتر و کامل‌تر درباره بستن چمدان و وسایل در سفر به شما کمک کند.

رزرو هوشمندانه اقامتگاه

هوشمندانه عمل کردن در رزرو هتل و اقامتگاه می‌تواند به چند بخش تقسیم شود. برای مثال، نوع اقامتگاهی که انتخاب می‌کنید، اهمیت زیادی دارد. هاستل، خانه مسافر، و مهمانسراها در رده‌های پایین قیمتی قرار می‌گیرند. علاوه بر هزینه کمتر اقامتگاه‌ها در فصل‌های کم‌طرفدار سفر، بعضی از هتل‌ها برای مهمانانی که بیش از ۱ یا ۲ شب اقامت داشته باشند، تخفیف دارند. همین موضوع ساده می‌تواند شما را در بودجه‌بندی سفرتان جلو بیاندازد. ماندن در هاستل، اقامتگاه‌های سنتی یا بومگردی، هم هزینه سفرتان را کم می‌کنند، و هم بخاطر فضای صمیمی و دوستانه‌ای که دارند، امکان ارتباط گرفتن با افراد محلی را ایجاد می‌کنند. این رفاقت و ارتباطات در سفر را دست‌کم نگیرید، بعدها ممکن است به کارتان بیاید! (این روزها، اپلیکیشین‌هایی مانند Couchsurfing هم هستند که میزبان‌ها اقامت رایگان در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.)

خرید و سوغات

وارد شدن به شهری جدید، هیجان‌انگیز است و این احساس با رفتن به بازارها و مراکز خرید گاهی دوچندان می‌شود. هرچند که نمی‌توان و نباید از دیدن بازارهای سنتی و محلی بعضی از شهرها گذشت. اما اگر می‌خواهید اقتصادی سفر کنید، به سراغ مغازه‌هایی بروید که محل رفت و آمد توریست‌ها کمتر است. خرید سوغات در سفر برای برخی از نزدیکان، جزء جدانشدنی سفر بسیاری از ما ایرانی‌هاست. اگر همچنان به این رسم و سنت پایبندید، از اینکه چیزی را با بهترین قیمتش خریداری می‌کنید مطمئن شوید.

روش سفر

همیشه قبل از سفر، روش‌های مختلف رسیدن به مقصدتان را بررسی کنید. قطار یا خودروی شخصی، اتوبوس یا هواپیما. در بسیاری از مواقع سریع‌ترین راه، بهترین نیست. و مسیری که ارزان‌تر با قطار و اتوبوس در زمان طولانی‌تری طی می‌شود، احتمالا با هواپیما گران‌تر تمام خواهد شد. هرچند که بلیط‌های لحظه آخری می‌توانند هزینه سفر را بسیار کم کنند، اما ریسک پر شدن ظرفیت پرواز را قبول می‌کنید؟ علاوه بر آن، سفر زمینی و هوایی در شب و دیر وقت، برایتان ارزان‌تر تمام خواهد شد.

غذا

غذا و خوراکی بخش وسوسه‌کننده هر سفری‌ست و معمولا بیشتر هزینه را هم تشکیل می‌دهند. از امتحان کردن غذاها در شهرهای جدید هم نباید گذشت. توصیه افرادی که زیاد سفر می‌روند این است که غذاهای خیابانی را مدنظر بگیرید یا اگر امکانش را دارید، خودتان دست به پخت و پز و آشپزی بزنید. از مکان‌ها و رستوران‌هایی که توریست در آنها بیشترند دوری و بیشتر به کافه‌ها و رستوران‌های محلی خرید کنید. با یک جستجوی ساده در گوگل مپ یا پرس و جو از افراد محلی، می‌توانید از کیفیتشان مطمئن شوید. هتلی رزرو کنید که هزینه صبحانه در قیمت هتل و اتاق محاسبه شده باشد. در آخر، همراهتان قمقمه یا بطری آب داشته باشید تا هم هزینه خرید آب معدنی حذف شود و هم به محیط زیست و کاهش پلاستیک کمک کنید!

وسایل حمل و نقل

در اکثر شهرها وسایل حمل و نقل عمومی برقرارند؛ تاکسی، اتوبوس، مترو و قطار شهری، و از این قبیل. به خوبی درباره راه‌های رفت و آمد در شهر مقصدتان تحقیق کنید و ببینید کدام برای سفر ارزان‌ مناسب است و با بودجه‌تان سازگاری دارد. بعضی از شهرها، مسیرهای دوچرخه‌سواری مناسبی دارند و کرایه دوچرخه فکر خوبی می‌تواند باشد. اگر خانوادگی سفر می‌کنید، اجاره خودرو گاهی مقرون به صرفه‌تر از تاکسی‌ست. پیاده‌روی و قدم زدن در کوچه و خیابان شهرها، حال و هوای آن مکان را به خوبی می‌تواند به شما منتقل کند. و روشی‌ست رایگان و در دسترس هم برای رفتن به دیدنی‌ها و هم جستجوی شهر.

جاذبه‌های دیدنی

در هر شهری که پا بذارید، موزه و جاذبه‌های تاریخی بسیارند، اما اولویت دیدنشان دست شماست. در برخی از روزها، هزینه‌های ورودی برداشته می‌شود یا تخفیف دارند که به بودجه‌تان کمک می‌کند. از طرف دیگر، جاذبه‌های طبیعی و دیدنی‌های رایگانی وجود دارد که با گشتی ساده می‌توانید لیست آن را از اینترنت در بیاورید. به کتاب‌های راهنما اکتفا نکنید، و به کشف جاهایی بروید که کمتر درباره‌شان حرف زده می‌شود.

چه راه دیگری برای گذراندن سفری متفاوت اما اقتصادی و ارزان به ذهنتان می‌رسد؟ چه روش‌هایی در سفرهای شما جواب داده؟ در قسمت نظرات اسنپ‌تریپ منتظر شنیدن تجربیاتتان هستیم.

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد