با رعایت این ۹ نکته، سفر کاری بهتری داشته باشید

تاریخ انتشار : 16 آبان 1395 - تاریخ بروز رسانی : ۱۵ آبان ۱۴۰۰
با رعایت این ۹ نکته، سفر کاری بهتری داشته باشید

سالانه یک میلیارد و دویست میلیون نفر در سراسر جهان به سفر می‌روند که بخش زیادی از آن را سفرهای کاری تشکیل می‌دهد. سفرهایی که مانند سفرهای تفریحی قواعد خاص خود را دارند  و نمی‌توان همان دستورالعمل سفرهای تفریحی را برای آنها نیز به کار برد. ما در اینجا به ۹ نکته که دانستن آنها برای سفر کاری مفید و ضروری است، اشاره می‌کنیم.

۱) مراقب آلودگی‌های محیط هواپیما باشید

هنگام سفر و به ویژه سفر کاری باید مراقب نظافت بود. بسیاری از پزشکان معتقدند یکی از مستعدترین مکان‌ها برای رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها هواپیما است. درهواپیما به دلیل حضور تعداد بالای مسافر و جریان نداشتن هوا، باکتری‌ها امکان رشد زیادی دارند. برای از بین بردن این میکروب‌ها می‌توان یک بطری کوچک ضدعفونی کننده دست همراه‌ داشت و قبل و بعد از تماس با اشیای مختلف، دست‌ها را ضدعفونی کرد.

۲) از فوم‌های نرم یکبار مصرف استفاده کنید

در سفرهای کاری داشتن آرامش و تمرکز از فاکتورهای اساسی است و هواپیما مکانی است که سرو صدا معمولا در آن زیاد است. یکی از اولین راهکارها در این شرایط استفاده از هدفون و به خصوص هدفون‌های بسیار بزرگ است. ولی این هدفون‌ها هنگام خواب راحت نیستند، باعث ایجاد سردرد می‌شوند و جای زیادی هم می گیرند. متخصصان سفرهای کاری معتقدند فوم‌های نرم یکبار مصرف که از داروخانه می‌توان خرید انتخاب بهتری هستند. به مراتب از هدفون‌ها راحت‌ترند.ارزان اند. و به علت جنس و ابعاد کوچک شان، جای اندکی اشغال می کنند.

۳) به جای کربوهیدرات‌ها از مواد غذایی پروتئین‌دار استفاده کنید

در سفرهای کاری و به ویژه در مکانی مانند هواپیما باید غذاهایی صرف کرد که انرژی بیشتری را برای مدت زمان زیادی در بدن ذخیره می‌کنند. از این نظر غذاهای پروتئین‌دار بهترین گزینه هستند. همچنین از یاد نبرید که در هواپیما به مقدار کافی آب بنوشید. تا جای ممکن از خوردن نوشابه پرهیز کنید چون ارزش غذایی ندارد و فقط سنگین تان می کند.

۴) گاهی یکی از اعضای خانواده را با خود به سفر ببرید

دلتنگی برای عزیزان و خانواده گاهی سفرهای کاری را سخت تر از معمول می کند و موجب پایین آمدن کارایی و بازدهی می‌شود. شاید بد نباشد گاهی یکی از افراد خانواده را با خود به سفر ببرید. داشتن یک همراه، همیشه فشارهای کاری را کمتر و گذران روز را آسان‌تر می کند. اگر امکان آن را ندارید تماس تلفنی هم بسیار مفید خواهد بود.

۵) سینی غذای پشت صندلی را قبل از استفاده ضدعفونی کنید

سینی غذای صندلی ها معمولاً کثیف است و آثار حضور مسافران قبلی هنوز از روی آنها پاک نشده. همیشه قبل از استفاده از سینی غذا، با دستمال مرطوب سطح آن را کاملاً تمیز کنید.

هشدار: اگر دستمال تان از کثیفی سیاه شد خیلی جا نخورید.

۶) از مودم‌های قابل حمل استفاده کنید

با اینکه این روزها Wi-Fi رایگان خیلی جاها پیدا می شود، اما چندان هم نمی شود روی سرعت و کیفیتش حساب کرد. از طرف دیگر استفاده از Wi-Fi های عمومی نگرانی های امنیتی زیادی دارد. برای ریسک کمتر، بهتر است همیشه یک مودم قابل حمل همراه داشته باشید. هزینه آن بیشتر است، اما حداقل خیال تان راحت است که همیشه و همه جا به اینترنت امن و با کیفیت دسترسی دارید.

۷) تلویزیون تماشا نکنید

زندگی برای بسیاری بدون تماشای تلویزیون ناممکن است، اما یکی از مهم‌ترین نکات در سفر کاری پرهیز از تماشای تلویزیون، به ویژه به محض ورود به اتاق هتل‌ است. تا چشم به هم بگذارید، یک ساعت و نیم از وقت تان را با تلویزیون تلف کرده اید. به جای روشن کردن تلویزیون، سراغ کارهایی بروید که به آرامش روانی تان کمک می کنند. با کسی که دوست دارید تماس بگیرید، کتاب بخوانید یا بیرون بروید و در شهر قدم بزنید.

۸) بر جت لگ غلبه کنید

برای اینکه بر جت لگ (خستگی ناشی از اختلاف ساعت بین مبدا و مقصد) در سفرهای طولانی غلبه کنید باید حواستان به سه فاکتور اساسی باشد: زمان، غذا و نور. زمان: بدن خود را فریب دهید. مثلاً اگر در مقصد شب است، شما هم به محض سوار شدن به هواپیما ساعت خود را روی ساعت مقصد تنظیم کنید و سعی کنید بخوابید. غذا: کم بخورید. در هواپیما غذای کامل نخورید و خوردن غذای کامل را به مقصد موکول کنید. نور: اگر به مقصد رسیدید و هوا هنوز روشن بود، حتی اگر به شدت خسته اید، نخوابید. صبر کنید تا هوا تاریک شود. اما اگر در مقصد هوا تاریک شده بود، حتی در صورتی که احساس خستگی نمی کنید، سعی کنید بخوابید تا ساعت بیولوژیک بدن تان با ساعت مقصد تنظیم شود.

۹) یک روزنامه محلی بخرید

یکی از بهترین کارهایی که می شود به محض رسیدن به شهر یا کشور مقصد انجام داد، خریدن یک روزنامه محلی است.  در خیلی شهرهای بزرگ، توریست‌ها و غریبه‌ها طعمه خوبی برای دزدها و افراد کلاهبردار هستند. در دست داشتن یک روزنامه محلی می تواند این تصور را ایجاد کند که شما به نحوی با محل آشنایید. علاوه بر این، ممکن است با ورق زدن روزنامه، نکته جالبی دستگیرتان شود. بعداً از همین روزنامه می شود برای بسته‌بندی سوغاتی‌ها هم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: ۶ مشکل پیش روی مدیریت سفرهای کاری

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد