
از کاخ نیاوران؛ آخرین سکونتگاه خاندان پهلوی چه میدانید؟
نمیشود حرف از تهرانگردی به میان بیاید و به کاخ نیاوران اشاره نشود. کاخی که روزی محل سکونت محمدرضا پهلوی بوده و قبلتر ناصرالدین شاه در آن زندگی کرده است. قبل از همه آنها هم فتحعلی شاه قاجار آن را برای گذران تابستان خود ساخته بود. آن زمان او احتمالا هیچ وقت فکرش را نمیکرد که چند نسل پادشاه قرار است در این بنا زندگی کنند و در نهایت هم این مکان به موزهای مهم تبدیل شود. آنقدر مهم که روزهای تعطیل عید، ترافیک سنگینی در محله درست شود و مردم را برای خرید بلیط به صف کند.




