سرولات و جاذبه‌های گردشگری این روستا

تاریخ انتشار : 26 تیر 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۲۱ مهر ۱۴۰۰
سرولات

سرولات را به سرسبزی می‌شناسند و البته رستوران خاورخانم. این رستوران به نوعی شناسنامه روستای سرولات محسوب می‌شود ولی از آنجایی که خودش هم خوش آب و هواست، آنهایی که به رامسر و چابکسر می‌آیند سری هم به این روستا می‌زنند.

سرولات کجاست؟

روستای سرولات

روستای سرولات در ۲۲ کیلومتری رامسر واقع شده، اما نزدیکترین شهر به آن چابکسر است. این روستا در ۳ کیلومتری جنوب چابکسر قرار گرفته، در کنار رودخانه آچیرود و در دامنه کوه‌های البرز. این روستا هم جنگل دارد، هم رود، هم منظره‌ای رو به دریا و هم باغ‌های میوه.

این منطقه در بالای کوه‌های گیلان و مشرف به دریای خزر است. از سمت رامسر که به سمت رشت بروید به شهر کوچکی با کلی مغازه و پارک‌های ساحلی  زیبا می‌رسید به اسم چابکسر. به میدان آخر چابکسر که برسید راهی از جاده کناره جدا می‌شود که مستقیم به بالای کوه می‌رود.

این جاده شیب خیلی تندی دارد و هر چقدر جلوتر بروید باریک‌تر می‌شود تا اینکه در یک جاده خاکی می‌افتید. کمی مانده به آخر جاده به روستای کوچکی می‌رسید به اسم لیمه سرا. در لیمه سرا ۳۹ خانواده زندگی میکنند و کل جمعیتش ۱۳۹ نفر بیشتر نیست. جاده را که تا ته ادامه بدهید به سرولات می‌رسید.

رود آچیرود

روستای سرولات راه ورودی روستاهای کوهستانی مثل جنگسرا، لیکلام، منه سئه، پشتاسران هم هست، اما از همه مهمتر دو تا رستوران محلی، این منطقه را بر سر زبان‌ها انداخته‌اند یکی خاورخانم و دیگری دربند لطفی.

رستوران خاورخانم؛ جاذبه روستای سرولات

رستوران خاورخانم

این رستوران یکی از جاذبه‌های سرولات و یکی از دلایل معروفیتش است. دلیل محبوبیت هم فقط به کباب‌ترش‌ها، مرغ‌های شکم پر، باقالی‌قاتوق‌ها یا میرزا قاسمی‌های خوشمزه اینجا برنمی‌گردد، در ایوان رستوران که بنشینید منظره جنگل‌های سرولات خودنمایی می‌کند و غذا خوردن در همچین جایی حتما حسابی می‌چسبد. البته بعضی‌ها هم معتقدند خاورخانم آنقدر شلوغ است که خیلی‌ها از همان دم درش برمی‌گردند و راهی رستوران دیگری می‌شوند. یک سری هم میگویند شلوغی اینجا باعث شده کیفیت سال‌های اولیه فعالیتش را از دست بدهد.

رستوران دربند لطفی

اما در این منطقه رستوران‌های دیگری هم وجود دارد که چشم اندازی مشابه چشم انداز رستوران خاورخانم دارند. مثل رستوران دربند لطفی یا فاطمه خانم سابق. مرغ شکم پر این رستوران ۴۵ هزار تومان و ماهی سفیدش ۳۵ هزار تومان است.

بعد از غذا پیشنهاد میکنیم کمی در کنار رودخانه آچیرود بروید و کمی بنشینید. جاذبه دیگر منطقه چای های زغالی اش است. مغازه‌های این منطقه محصولات محلی و میوه هم می‌فروشند.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران‌های رامسر، از رستوران خاورخانم تا چند پیشنهاد دیگر

بهترین فصل سفر

تابستان که بشود فصل سفر به شمال هم از راه می‌رسد ولی در تابستان هوای این منطقه که نه، همه شمال شرجی و خیلی گرم است بنابراین روزهایی را انتخاب کنیم که قدری دمای هوا پایین باشد. بهار، اواخر تابستان و پاییز بهترین وقت سفر نه تنها به اینجا که همه ایران است.

کجا اقامت کنیم؟

سرولات

الان چند سال است که ویلاسازی چهره بیشتر روستاهای گیلان را تغییر داده و هرجا را که نگاه کنید ویلا ساخته‌اند حتی در دل جنگل. پس برای اجاره ویلا در اینجا با مشکل رو به رو نمی‌شوید. اما بیشتر آنهایی که به این روستا می‌آیند برای خوردن غذا می‌آیند، دو ساعتی را می‌گردند و بعد به شهرهایی مثل رامسر یا چابکسر می‌روند.

هتل‌های چابکسر دو تا هستند که قیمت متفاوتی دارند. رامسر هم که عروس شهرهای شمالی‌ست و بهترین هتل‌های شمال ایران در این شهر قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: لیست هتل‌های رامسر به همراه قیمت

 مسیر دسترسی

از تهران تا سرولات ۲۶۸ کیلومتر، حدود ۵ ساعت و نیم راه است. اگر از سمت رامسر وارد چابکسر می شوید باید راه را درون شهر ادامه دهید تا به آخرین میدان، میدان سرولات برسید. از اینجا میدان را دور زده و به سمت کوه حرکت کنید. پس از سه کیلومتر به روستا می رسید.

اگر هم از سمت گیلان و شهرستان رودسر می خواهید به چابکسر برسید باید جاده ساحلی را تا کلاچای و بعد از آن تا میدان سرولات ادامه دهید. در نزدیکی میدان دو پمپ بنزین و گاز را می بینید. راه را ادامه دهید و در میدان به دست راست و رو به کوه بپیچید.

بیشتر بخوانید: ۵ جاذبه که باید در چابکسر دید

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

چابکسر

۵ جاذبه که باید در چابکسر دید

5 خرداد 1398

۱ نظر

  • پاسخ محمد ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ از ۰۷:۵۳

    سرولات از توابع رامسر نیست.
    از توابع چابکسر و متعلق به استان گیلان است.

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد