با فرودگاه دبی آشنا شوید

تاریخ انتشار : 2 تیر 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
با فرودگاه دبی آشنا شوید

در بسیاری از پروازهای خارجی، شهر دبی مقصد نیست؛ بلکه فرودگاهش محلی برای توقف و استراحت بین دو پرواز مسافران بین‌المللی‌ست که مسیرشان از این شهر می‌گذرد. چه مقصدتان دبی باشد، یا چند ساعتی را مجبور باشید در فرودگاه بگذرانید، این بلاگ پست برای شماست. فرودگاه دبی با امکانات و خدماتی متنوع تلاش کرده تا اوقات بهتری برای مسافران رقم بخورد. در اینجا زیر و بم آن را به سادگی برایتان بازگو می‌کنیم تا با آنها آشنا و در زمان سفر به دبی اطلاعات لازم را داشته باشید.

معرفی فرودگاه دبی

این فرودگاه در ابتدا به دستور حاکم وقت دبی در سال ۱۹۶۰ تاسیس شد و اکنون با ۳ ترمینال، سالانه شاهد میلیون‌ها مسافر از سراسر دنیاست. این فرودگاه با کد یاتا DXB، قطب اصلی پروازهای دو ایرلاین فلای‌دبی و امارات است و در پرواز با این شرکت‌های هواپیمایی، به احتمال زیاد یک توقف در دبی خواهید داشت.

  • ترمینال ۱: اصلی‌ترین ترمینال فرودگاه شهر دبی در ۳ طبقه و گنجایش حدود ۱۵ میلیون مسافر است.
  • ترمینال ۲: فاصله این ترمینال با ترمینال ۱ و ۳ کمی بیشتر است و ظرفیت ۱۰ میلیون مسافر را دارد. بسیاری از پروازهای منطقه خاورمیانه در این ترمینال صورت می‌گیرد.
  • ترمینال ۳: این ترمینال به مرکز اصلی هواپیمایی امارات شناخته می‌شود و یکی از بزرگترین ترمینال‌های فرودگاهی جهان با گنجایش ۶۵ میلیون مسافر است.

بیشتر بخوانید: دیدنی‌های دبی

امکانات فرودگاه دبی

رستوران: تنوع رستوران‌های حاضر در فرودگاه دبی بسیار بالاست و در هر ترمینال می‌توانید قهوه یا نوشیدنی مدنظرتان را پیدا کنید یا به سراغ یکی از رستوران‌های فست فود یا گیاهی سر بزنید.

کلاب سلامتی: وجود استخر، سونا و جکوزی در فرودگاه شاید غیرمعمول به نظر برسد، اما غیر ممکن نیست. علاوه بر آن، به اسپا، دوش، و ماساژ هم دسترسی دارید تا خستگی راه از تنتان به در شود.

هتل: هتل بین‌المللی دبی در نزدیکی قرار گرفته و اگر به محلی خصوصی و آرام برای خواب و استراحت نیاز دارید، می‌توانید اتاق و سوئیت مورد نظرتان را در اینجا رزرو کنید.

مرکز خرید: مغازه‌های متعددی برای خرید سوغات، دارو، خوراکی، و لوازم آرایشی و بهداشتی در فرودگاه قرار دارند. علاوه بر آن، در قسمت Duty Free می‌توانید با قیمتی ارزان‌تر خرید کنید.

با بهترین ایرلاین ‌های دنیا آشنا شوید

محل بازی کودکان: اگر با کودکتان در سفر هستید، در فرودگاه می‌توانید به ترمینال ۳ بروید تا بچه‌ها سرگرم شوند و خودتان در صندلی‌هایی راحت کمی استراحت کنید.

لانژ: برای استفاده از لانژها لازم نیست حتما مسافر بیزینس یا فرست کلاس باشید. در ترمینال‌های ۱ و ۳ و با پرداخت هزینه، به لانژهای راحت و مکان‌های مناسب برای گذراندن زمان‌هایی در آرامش و سکوت دسترسی خواهید داشت. همچنین در لانژهای مخصوصی به اسم sleep ‘n fly یک ساعت، یک شب، یا هر تعداد ساعتی که می‌خواهید، می‌توانید از آنها استفاده کنید. تخت‌های ۱ و ۲ نفره به‌همراه میزی کوچک برای کار به شما کمک می‌کنند تا با انرژی به ادامه سفرتان بپردازید.

خدمات: در طول زمان توقف در فرودگاه به اینترنت رایگان و نامحدود، بیزینس سنتر، محل مراقبت کودکان، محل نگهداری چمدان، نمازخانه، خدمات اجاره خودرو، و مرکز مراقبت‌های اورژانسی دسترسی دارید. در صورت لزوم می‌توانید در صرافی فرودگاه، واحد پول دبی یا همان درهم امارات را تهیه کنید.

فاصله فرودگاه دبی تا مرکز شهر چقدر است؟

فرودگاه فاصله زیادی تا مرکز شهر ندارد و در ۱۵ کیلومتری آن قرار گرفته است. برای رفت و آمد به فرودگاه دبی می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • تاکسی: به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته با تاکسی از فرودگاه به مقصد مورد نظرتان در دبی می‌توانید بروید.
  • مترو: ۲ ایستگاه مترو در ترمینال ۱ و ۳ قرار دارد.
  • اتوبوس: یکی از راه‌های اقتصادی استفاده از اتوبوس است و مسیر و زمان حرکت اتوبوس‌ها را از اطلاعات فرودگاه می‌توانید جویا شوید.
  • پارکینگ و اجاره خودرو: اگر به پارکینگ نیاز داشتید، فرودگاه آن را هم فراهم کرده. در صورت تمایل هم می‌توانید خودروی دلخواهتان را اجاره و به سمت مقصد برانید.

تجربه شما از توقف در فرودگاه دبی چه بوده؟ می‌توانید از قسمت مورد علاقه‌تان در فرودگاه برای ما و خوانندگان اسنپ‌تریپ بنویسید.

دسته:پروازجهانگردی

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد