بهترین رستوران‌های رشت کدامند؟

تاریخ انتشار : 14 فروردین 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
بهترین رستوران های رشت

گیلان پایتخت غذای ایران است، جایی که سفره‌های رنگینی انداخته می‌شود و انواع و اقسام طعم‌ها پیش رویت قرار می‌گیرد.  گیلان جایی است که فکر کردن به هر غذایش، از ماهی گرفته تا کباب ترش و میرزاقاسمی و باقالاقاتوق می‌تواند هوس سفر را به جان آدم بیاندازد. اما موقع سفر به گیلان و به خصوص شهر رشت، سوالی که پیش می‌آید این است که بهترین رستوران شهر کدامند. ما در اینجا بهترین رستوران‌های رشت را معرفی می‌کنیم. با اسنپ تریپ همراه باشید.

شورکولی

رستوران شورکولی رشت

می‌گویند رستوران شورکولی در رشت لنگه ندارد و حقیقت را هم می‌گویند. شورکولی که به معنی ماهی کولی شور است و جزو سه رستوران محبوب رشت از دید مردم این شهر، در خانه‌ای با حیاط باصفا قرار گرفته و محیط داخلی‌اش هم با کاشی‌کاری‌ها، اشیای عتیقه و میز و صندلی چوبی دلنشین‌تر هم شده است.

غذاها در ظرف‌های سفالی و چینی قشنگ سرو می‌شود و همه چیز دست به دست هم می‌دهد که خاطره‌اش از یاد نرود. شورکولی منوی گسترده‌ای دارد و انواع و اقسام خورشت‌ها، کباب‌ها و شامی‌ها در آن پخته می‌شود.

بهترین غذاهای شورکولی از دید مشتریانش ماهی اوزن برون، کباب ترش، شامی رودباری، گمج کباب و میزرا قاسمی است. برای اینکه شانس غذا خوردن در شورکولی را داشته باشید باید ساعت ۱۲ آنجا باشید. نکته مثبت دیگر این رستوران قیمت‌های بسیار معقول آن است.

ساعات کار:  ۱۲ ظهر تا ۴ بعد از ظهر ناهار و از ساعت ۸ تا ۱۲ شب شام

آدرس شورکولی: چهارراه گلسار، پلاک ۷۸

رازقی

رستوران رازقی رشت

اگر در رشت سراغ رستورانی شیک و لوکس را بگیرید پیشنهاد خیلی‌ها رستوران رازقی است. رستوران رازقی که از رستوران‌های محبوب رشت است، محیط خیلی مدرنی دارد. اجرای پیانو به صورت زنده در آن برقرار است و منویش طیف وسیعی از غذاهای ایرانی، فرنگی و گیلانی را دارد و جدا از آن صبحانه‌های مفصلی را هم می‌شود اینجا خورد.

شیشلیک بره، پلوکباب محلی، استیک، ماهی قزل آلا و ماهی سفید رازقی را باید حتما امتحان کرد. فقط اینکه رازقی، رستوران گرانی است.

 ساعات کار: ۹ صبح تا ۱۲ شب

آدرس رستوران رازقی: گلسار، نبش خیابان ۱۲۳

کبابی حاج حسین

رستوران حاج حسین

شهر رشت را علاوه بر کباب ترش به کباب دوش هم می‌شناسند. روی گرده گاو نر (ورزا) برآمدگی وجود دارد که به آن دوش کول یا دوش یا کول (موج) می‌گویند. در گاوهای نر پیر این بخش فایده چندانی ندارد، اما در ورزاهای جوان این قسمت شامل لایه لایه گوشت قرمز و چربی است. این کباب برعکس سایر کباب‌ها ریزتر خرد شده و در پیاز خلال ریز شده ساعتی خوابانده می‌شود.

نکته‌ای که در مورد گوشت کبابی حائز اهمیت است، این است که گوشت بیات یا مدتی از زمان ذبح گذشته بهتر از گوشت تازه است و طعم و نرمی آن قابل قیاس با هم نیست. این کباب باید با باد زدن مداوم پخته شود تا چربی‌های آن ذغال را خفه نکند.

اگر مسافر رشت بودید نباید خوردن دوش کباب را از دست بدهید. یکی از بهترین جایی هم که می‌شود دوش کباب خورد، کبابی حاج حسین و اطراف میدان شهرداری است.

 به نظر بسیاری کبابی حاج حسین در طی سالیان به کیفیت ثابتی رسیده است. در اینجا که محیطی صمیمی و خودمانی دارد، انواع و اقسام کباب‌ها سرو می‌شود، اما به عقیده مشتریان حاج حسین، دوش کباب آن یک سر و گردن از بقیه بالاتر است، چنجه و کوبیده‌هایش هم حرف ندارد. قیمت‌ها در کبابی حاج حسین منصفانه است فقط اینکه جای پارک سخت پیدا می‌شود.

آدرس کبابی حاج حسین: میدان صیقلان، خیابان شریعتی، نرسیده به پل

دیگر بهترین رستوران‌های رشت

رستوران تک در بلوار گلسار

رستوران شکم الملوک در منظریه

کافه رستوران چلو شیش در خیابان امام خمینی، کوچه ۱۵ خرداد، ۲۰۰ متر بعداز هتل پامچال

همچنین شب‌ها در دو طرف خیابان شریعتی رشت، دکه‌دارها، سیخ‌های جگر و کباب را روی آتش می‌گذارند و بویش همه خیابان را پر می‌کند.

کبابی احمد در سبزه میدان

رستوران یاسر در خیابان شریعتی نرسیده به پل

 بعد از آشنایی با بهترین رستوران‌های رشت، شاید از خودتان می‌پرسید سوغات رشت را از کجا بخریم؟ ما در این نوشته به این سوالتان جواب داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به رشت؛ شهر باران و غذاهای ترش!

دسته:رستوران

مطالب مرتبط :

بهترین کافه‌های رشت کدامند؟

بهترین کافه‌های رشت کدامند؟

27 خرداد 1402
اطراف رشت کجا برویم؟

اطراف رشت کجا برویم؟

1 خرداد 1402

۶ نظر

  • پاسخ ati ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ از ۱۱:۳۰

    رستوران محرم واقعا فوق‌العاده ست.

  • پاسخ محمد ۲۴ آذر ۱۳۹۷ از ۲۱:۱۷

    ممنون از این نوشته
    یک رستوران هم در روستای اسطلخ جان رودبار هست که بسیار محیط زیبا و غذاهای خوشمزه ای داره

    کباب ترش، شامی رودباری، ماهی سفید و فسنجونش حرف نداره
    ‌رستوران ماه نشین اسطلخ جان
    ‌بعد از رودبار به سمت رشت، بعد از توتکابن به سمت رشت، روستای اسطلخ جان، در کنار دریاچه بالامحل

  • پاسخ علی اصغر نسبمی ۲۴ تیر ۱۳۹۸ از ۱۱:۴۰

    رستوران شکم الملوک فوق العاده غذای باکیفیت و دزاین زیبا دارد و شاید کمی گران باشد اما به نسبت کیفیت قیمت معقولی دارد
    صد درصد پیشنهاد میشود

  • پاسخ عباس صدری ۲۴ تیر ۱۳۹۸ از ۱۱:۴۵

    غذای با کیفیت در رستوران شکم الملوک رشت
    با کیفیت
    محیط زیبا با موسیقی زنده
    پرسنل خوش برخورد
    قیمت تقریبا گران اما خوب برای کیفیت خوب غذا

  • پاسخ ابراهیم ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ از ۱۱:۲۹

    همه ایناروکه گفتیدبرابچه مایه دارهابودنوش جونتون اماخوردیدوسیرشدیدیکی دوپرس ازاون ارزوترهاش راهم بااونائی که میبشناسیددستشون به اینجورجاهانمیرسه بگیریدخداخیرتون بده میدونم میگیریدولی خواستم یاداوری کرده باشم عزیزان

  • پاسخ علي ۱۲ آذر ۱۳۹۸ از ۱۰:۲۶

    از نظر کیفیت، بهترین کباب رشت، احمد کبابی سبزه میدان است که فقط غذای بیرون بر دارد و بسیار هم گرانفروش است و هر از گاه اداره ی بهداشت آن را می بندد.

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد