بهترین زولبیا و بامیه را در تهران از کجا بخریم؟

تاریخ انتشار : 7 خرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
بهترین زولبیا و بامیه را در تهران از کجا بخریم؟

زولبیا و بامیا، شیرینی‌ محبوب ماه رمضان است و هرچند که در ایام دیگر سال هم خورده می‌شود، ولی از قدیم گفته‌اند زولبیا و بامیه تازه را باید در ماه رمضان خورد. در تهران زولبیا و بامیه را می‌شود از جاهای مختلفی خرید، از قنادی لادن چهارراه معزالسلطان بگیر تا قنادی های جدید و معروف یا از هر قنادی‌ای که فکرش را کنید. ولی خریدن زولبیا و بامیه خوب برای بعضی‌ها تنها در حکم شیرینی‌ای معمولی نیست و راهی است برای یاد روزهای خوب قدیم افتادن. بنابراین ما در این پست نوشته‌ایم که بهترین زولبیا و بامیه را در تهران از کجا می‌شود، خرید.

قنادی لادن چهارراه معزالسلطان

جستجو در منابع شما را برای پیدا کردن تاریخچه پخت زولبیا و بامیه به جایی نمی‌رساند. ولی تهرانی‌های قدیم می‌گویند قدیمی‌ترین زولبیا پز تهران، قنادی لادن است. اما نه آن قنادی لادن میدان تجریش. قنادی لادن در خیابان ولیعصر و چهارراه امیریه معز السلطان. که بیش از ۸۰ سال قدمت دارد و قنادی لادن تجریش نیز یکی دیگر از شعباتش است. در اینجا خیالتان راحت است که زولبیا و بامیه مرغوب دستتان می‌دهند. یعنی زولبیا و بامیه‌ای که طلایی رنگ است و شیره ملایمی رویش را گرفته.

قنادی بهار سرچشمه

یکی دیگر از قنادی‌هایی که زولبیا و بامیه‌هایش بسیار معروف است و طرفداران زیادی در نقاط مختلف تهران دارد، در سرچشمه قرار دارد. از بهارستان که به سمت سیروس بروید، بعد از چهارراه سرچشمه حاج حسین ماهان و پسرش یک قنادی زده‌اند به نام بهار. صف های بعضا طولانی جلوی این قنادی و زولبیا بامیه‌ها و گوش فیل‌های ترد آن، حکایت از کیفیت بسیار خوبش دارد.

شیرین منش آذربایجان

قنادی شیرین منش واقع در خیایان آذربایجان، پنجاه شصت سالی می‌شود که در کار پختن شیرینی است. و ساعت‌های نزدیک افطار  قنادی پر می‌شود از آنهایی که برای خرید زولبیا بامیه آمده‌اند. بهتر بگوییم با وجود شیرینی فروشی‌های زیادی که در پایتخت باز شده، شیرین منش هنوز هم یکی از پرطرفدارترین قنادی‌های تهران است و کیفیتش را حفظ کرده. این قنادی در خیابان آذربایجان بین خیابان خوش و رودکی، پلاک ۸۳۶ واقع شده.

قنادی آقا بانو چهارراه کالج

اگر بین میدان انقلاب و فردوسی، دنبال شیرینی فروشی خوبی برای خرید زولبیا و بامیه می‌گردید، می‌توانید بروید قنادی آق بانو. آق بانو یکی از شیرینی‌های معروف و قدیمی پایتخت است. و سال‌های زیادی در کار پخت زولبیا و بامیه است. و ظرافت و کم شهد بودن آن را رعایت می‌کند. شیرینی آق بانو در خیابان انقلاب، چهارراه کالج، خیابان خارک، کوچه شهریار، جنب تالار وحدت واقع شده.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

شیرینی دانمارکی

درست است که همه شیرینی دانمارکی را به دانمارکی‌های داغ و شکری‌اش می‌شناسند. ولی خیلی سال است که شیرینی فروشی دانمارکی ماه رمضان‌ها زولبیا و بامیه‌های تر و تازه‌ای می‌پزد. و اگر کمی زودتر از افطار به آن سر بزنید دیگر با صف طولانی آن هم برخورد نمی‌کنید. شیرینی دانمارکی در خیابان ویلا (استاد نجات الهی) و جنب هتل هویزه واقع است. و شعبه دیگری هم در خیابان پاسداران دارد.

قنادی گاندی

شیرینی فروش‌ها و زولبیا پز‌های خوب فقط همین‌ها نیستند. و قنادی گاندی نیز که آن را به پیراشکی‌ها و دانمارکی‌های داغش می‌شناسند، ماه رمضان‌ها دست به کار پخت زولبیا و بامیه می‌شود. که حسابی ترد است و می‌توان روی کیفیتش حساب کرد. قنادی گاندی در میدان ونک، ابندای خیابان گاندی، پاساژ ۱۱۰، طبقه همکف واقع شده.

قنادی‌های دیگری که می‌توان از آنهاها زولبیا و بامیه باکیفیتی خرید:

بالاتر از بلوار کشاورز در خیابان فلسطین قنادی فرزین یزدی قرار دارد. این قنادی در سال ۱۳۴۵، تأسیس شده و شیرینیهای سنتی آن مانند باقلوا، و قطاب بسیار معروف است و ماه رمضان ها هم زولبیا و بامیه می‌پزد.

از دیگر قنادی‌ها قنادی توکلی در تقاطع خیابان ولیعصر و فاطمی واقع است. این قنادی بیشتر از ۴۰ سال قدمت دارد و شیرینی های مخصوص تبریز این قنادی مثل لطیفه تبریز، قرابیه تبریز، باسلق و… همچنین مرباهای خانگی گلمحمدی تبریز و مربای بالنگ و… مشهور هستند و زولبیا و بامیه‌اش هم معروف است.

قنادی پاکروان یزدی هم پایین‌تر از میدان انقلاب در خیابان کارگر جنوبی واقع شده است که بیش از نیم قرن قدمت دارد. زولبیا، بامیه و کیک یزدی این قنادی دارای شهرت خاصی است که مشتریان زیادی را به خود جلب کرده.

بیشتر بخوانید: غذاهای ماه رمضان در مناطق مختلف چیست؟

دسته:رستوران

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

۱ نظر

  • پاسخ پوریا ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ از ۱۵:۳۶

    قنادی آق بانو نیست. گل بانو هستش. آق بانو یه سوپر مارکته روبرو تالار وحدت :))

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد