جاهای دیدنی دزفول؛ از مناطق طبیعی تا جاذبه‌های تاریخی

تاریخ انتشار : 10 مهر 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۰ دی ۱۴۰۱
جاهای دیدنی دزفول

دزفول از قدیمی‌ترین شهرهای استان خوزستان است که فرهنگی غنی و دیدنی‌های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد. از آنجایی که آب‌وهوای دزفول گرم است، بیشتر گردشگران نیمه دوم سال را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند. با ما همراه باشید و با مهم‌ترین جاهای دیدنی دزفول آشنا شوید:

آبشار شوی

آبشار-شوی-دزفول

آبشار شوی از زیباترین و بزرگ‌ترین آبشارهای ایران است که در نزدیکی دزفول قرار گرفته. این آبشار حدود ۸۰ متر ارتفاع و حدود ۷۰ متر عرض دارد و به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. از آنجایی که این آبشار در مرز دو استان خوزستان و لرستان قرار گرفته، مردم درود و اندیمشک آبشار شوی را متعلق به استان خودشان می‌دانند.

۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین بهترین زمان برای رفتن به این آبشار است. اگر قصد دارید به آبشار شوی بروید در نظر داشته باشید که مسیر دسترسی به آبشار دشوار است، پس وسایل لازم و کافی به همراه داشته باشید، همچنین قبل از شروع سفر توانایی جسمانی‌تان را در نظر بگیرید.

مسیر دسترسی: رسیدن به آبشار شوی دو راه دارد؛ اگر اتومبیل شخصی دارید می‌توانید از سردشت دزفول به سمت منطقه شیهون رانندگی کنید و به روستای سرتنگ بروید، اما مسیر اجازه نمی‌دهد با ماشین تا نزدیکی آبشار بروید و برای دیدن آبشار باید حدود یک تا دو ساعت در مسیری کوهستانی پیاده‌روی کنید.

اگر ماشین شخصی ندارید، باید با قطار به ایستگاه تله‌زنگ بروید، بعد از این ایستگاه چند‌ساعتی تا روستای شوی فاصله دارید و از روستا تا آبشار باید حدود یک‌ساعت‌و‌نیم پیاده‌روی کنید.

رود دز و تفریحگاه ساحلی کله‌علی

رودخانه-دز

رود دز از زردکوه بختیاری سرچشمه می‌گیرد و بعد از گذشتن از دزفول در شرق شوشتر به رودخانه کارون می‌پیوندد. رود دز یکی از زلال‌ترین رودخانه‌های ایران است و آب زلال و تمیزش باعث می‌شود سالانه گردشگران بسیاری به این منطقه سفر کنند، همچنین در بهار و تابستان افراد بسیاری از شهر‌های دیگر خوزستان به دزفول سفر می‌کنند تا در آب خنک رودخانه آب‌تنی کنند.

تفریحگاه کله‌علی یا تفریحگاه ساحلی دز یکی از محبوب‌ترین گردشگاه‌های دزفول است که در حاشیه رود دز ساخته شده است و در آن برای رفاه گردشگران صفه‌هایی سرپوشیده و امکانات رفاهی و تفریحی فراهم شده است.

پل قدیمی دزفول هم که یکی از قدیمی‌ترین پل‌های استوار جهان است و حدود ۱۷ قرن قدمت دارد، روی رودخانه دز بنا شده است. این پل تاریخی از تفریحگاه کله‌علی با ماشین ۱۰ دقیقه فاصله دارد. پل قدیمی دزفول که به آن پل ساسانی‌ هم می‌گویند یکی از جاهای دیدنی دزفول است که دیدنش را نباید از دست بدهید.

آدرس: دزفول، پایین‌تر از سد دز

معرفی بهترین هتل‌های دزفول

خانه‌های تاریخی دزفول

خانه تاریخی تیزنو

خانه تاریخی تیزنو

اگر از کشف ویژگی‌های معماری شهرهای مختلف لذت می‌برید، در سفرتان به دزفول دیدن خانه تاریخی تیزنو را از یاد نبرید. این خانه که در محله قلعه ساخته شده، نمونه کاملی از معماری خانه‌های دزفول است و یکی از زیباترین خانه‌های این محله به شمار می‌رود. قدمت پیکره اصلی خانه را به دوران صفویه نسبت می‌دهند، اما خانه در زمان قاجار و پهلوی بازسازی شده و تغییرات بسیاری کرده است.

آدرس: دزفول، محله قلعه، خیابان ساحلی

خانه تاریخی سوزنگر

خانه-تاریخی-سوزنگر

خانه سوزنگر یکی دیگر از خانه‌های تاریخی دزفول است که از دوران قاجار به یادگار مانده. این خانه جلوه‌های دیگری از معماری دزفول را به نمایش می‌گذارد و یکی از جاهای دیدنی دزفول است.

بنای خانه سوزنگر آجری‌ است، اما معمار ماهر این خانه با تراشیدن آجر‌ها در اندازه‌ و شکل‌های مختلف ترکیبی بی‌نظیر ساخته‌ است که شاید نمونه‌اش را کمتر دیده باشید.

آدرس: دزفول، محله قلعه، کوچه کلانتریان

برای رزرو هتل های دزفول اینجا را ببینید. 

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

آبشار شوی

راهنمای رفتن به آبشار شوی

28 فروردین 1398
رستوران های دزفول

رستوران‌گردی به سبک دزفولی‌ها

15 اسفند 1397

۳ نظر

  • پاسخ محمد ۲۱ مهر ۱۳۹۶ از ۰۴:۴۲

    به نظرم دزفول دیدنیهای زیادی نداره وقت خودتون را الکی هدر ندهید

  • پاسخ سارا ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ از ۲۰:۵۸

    دزفول در بهارطبیعت بسیار زیبایی داره به همراه رستوران و فست فود های باکیفیت نظیر دوک .

  • پاسخ عباس ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ از ۰۸:۱۷

    سلام
    لیست زیر جاهای دیدنی دزفول هستن که معرفی نشدن:
    .
    دریاچه سد دز ،دریاچه شهیون
    .
    کول خرسون
    .
    دره توبیرون
    .
    منطقه کوهستانی سردشت
    .
    آبشار نورآباد
    .
    دژ محمدعلی خان
    .
    صوفی احمد
    .
    دیونی.
    .
    کت های ساحلی “برای شنا ”
    .
    پارک های اطراف جاده ساحلی
    .
    چال کندی “فوقالعاده جذاب برای شنا”
    و و و

    لطفا لیست دیدنی های دزفول رو بروز کنید…

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد