خیابان شانزه لیزه پاریس، محبوب‌ترین خیابان جهان

تاریخ انتشار : 18 بهمن 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱ اسفند ۱۴۰۱
خیابان شانزه لیزه پاریس، محبوب‌ترین خیابان جهان

از اواخر ماه نوامبر تا اوایل ژانویه سرتاسر این خیابان را برای کریسمس چراغانی می‌کنند و عاشقان جوان در دست هم بر سنگفرش خیس خیابان می‌رقصند. اینجا شانزه‌لیزه است؛ خیابانی زنده و شاداب در غرب پاریس که با کافه‌ها، سینماها و بوتیک‌های لوکسش آشنای مردم دنیاست. فرانسوی‌ها آن را «محبوب‌ترین خیابان جهان» می‌نامند. خیابانی که موزه لوور و گران‌ترین برندهای جهان مثل شنل و کارتیه در آن واقع شده، باید هم محبوب‌ترین خیابان جهان باشد! با ما همراه شوید تا با هم گشت و گذاری در خیابان شانزه لیزه پاریس داشته باشیم.

قصه خیابان شانزه لیزه

به خیابان شانزه لیزه خوش آمدید!

خاستگاه شانزه لیزه را می‌توان در سال ۱۶۴۰ میلادی جستجو کرد، زمانی که به دلیل ساخت خیابان، درختان آنجا را قطع کردند. این نام از اساطیر یونان به نام “زمینه‌های (الیزیایی) ” گرفته شده و به معنای محل استراحت خدایان یونانی و قهرمانان مرده ترجمه شده است.

در سال ۱۷۲۴، خیابان گسترش یافت و اندازه فعلی خود رسید. پس از آن در سال ۱۹۹۴ پیاده‌روهای این خیابان بازسازی شدند و تردد در شانزه لیزه را به‌طور قابل‌توجهی بهتر شد. امروزه بیشتر ساختمان‌ها، فروشگاه‌ها، کافه‌ها و دفاتر گران‌قیمت در این خیابان هستند. برای خرید کردن و قدم‌ زدن در یکی از زیباترین خیابان‌های پاریس، شانزه لیزه گزینه‌ای ایده‌آل به حساب می‌آید.

جاذبه‌های شانزه لیزه

قدم زدن در خیابان شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه سینماها و گالری‌های زیادی در قلب خود جای داده است. شاید به خاطر همین است که کانون فرهنگی فرانسه به شمار می‌رود. اگر اهل تئاتر و سینما هستید، می‌توانید به تئاتر معروف مرینی و پیر کاردین اِسپَس بروید.

دیدنی‌های شانزه‌ لیزه برای موزه‌گردها

موزه لوور

اگر مایل به بازدید از یک نمایشگاه هستید، تنها در فاصله کوتاهی از میدان شانزه لیزه، یک مکان دیدنی وجود دارد که به آن کاخ باشکوه یا قصر بزرگ (Grand Palais) می‌گویند. این بنای تاریخی که برای نمایشگاه جهانی در سال ۱۹۰۰ ساخته شده بود، میزبان نمایشگاه‌های بزرگی است که در پاریس برگزار می‌شوند. درست در آن سوی خیابان، می‌توانید مجموعه فوق‌العاده آثار هنری در پتی کاخ را تماشا کنید.

راهنمای سفر به پاریس، شهری که عاشقش می‌شوید!

دیدنی‌های شانزه‌ لیزه برای اهالی سینما

برای دوستداران فیلم، این خیابان بهشتی پر از سالن‌های سینما است. در واقع، این خیابان بیشترین تعداد سینما در پاریس را دارد؛ از جمله سالن‌های قدیمی که قدمت آن‌ها به دهه ۱۹۳۰ بازمی‌گردد می‌توان به «نورماندی» یا همان UGC Normandie اشاره کرد. چند سینمای هنری نیز در این منطقه وجود دارد که به نام‌های (L’Elysée-Lincoln) و (Le Balzac) مشهور هستند.

جاذبه‌های شانزه‌ لیزه برای دوستداران خرید

مغازه‌های خیابان شانزه لیزه

گستردگی و تنوع فروشگاه‌ها در امتداد خیابان شانزه لیزه قلب هر خریداری را شاد می‌کند. در فروشگاه‌های این خیابان همه چیز برای خریدوفروش پیدا می‌شود. خریدارانی که به مد علاقه دارند نیز می‌توانند مارک (J.M. Weston)، پیراهن چوگان با آرم تمساح از (Lacoste)، مارک (Le Pliage) و بسیاری از برندهای دیگر را در این خیابان پیدا کنند.

فرودگاه‌های پاریس، پرواز به شهر عاشقانه‌ها!

پاریس، مهد تولید عطرهای جادویی و لوکس

مغازه‌های عطرفروشی در خیابان شانزه لیزه

همانطور که گفتیم این خیابان، خانه تعدادی از برندهای لوکس جهانی است. عطرساز افسانه‌ای (Guerlain) از سال ۱۹۱۳ محل کار خود را در این خیابان شروع کرده است. برند جواهرات گران‌قیمت آمریکایی (Tiffany & Co) نیز بوتیک خود را در امتداد خیابان معروف پاریس قرار داده است. همچنین فروشگاه سایر سازندگان مشهور جواهرات و طراحان ساعت‌ مانند (Cartier) و (Mauboussin) را می‌توانید در این خیابان پیدا کنید.

جاذبه‌های پاریس برای شکم‌گردها

رستوران‌های خیابان شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه دارای رستوران‌های فراوان است. چندین رستوران ستاره‌دار در امتداد خیابان افتتاح شده‌اند. رستوران Ledoyen در این خیابان قرار دارد. رستوران‌های لورنت و کپنهاگ که غذاهای لذیذ دانمارکی و پیتزا پینو با طعم ایتالیایی سرو می‌کند و رستوران افسانه‌ای فوکو (Fouquet’s) که به‌خاطر ساندویچ‌های باشگاهی‌اش معروف است نیز در این خیابان قرار دارند.

زیباترین مکان‌های اروپا

در شانزه لیزه چه رویدادهایی برگزار می‌شود؟

رویدادهای زیادی در شانزه لیزه برگزار می‌شوند. در روز (باستیل)، در این خیابان مردم به گشت ‌و گذار می‌پردازند زیرا این خیابان با رنگ‌های ملی فرانسه تزئین می‌شود تا میزبان رژه جهانی مشهور ۱۴ جولای باشد. در ماه ژوئن، جشنواره فیلم شانزه لیزه روی بهترین فیلم‌های مستقل فرانسوی و آمریکایی در یک دوره ۸ روزه با نمایش، گفتگو و رویدادهای نمایشی تمرکز می‌کند. یک هفته کامل به سینما اختصاص دارد که در طی آن، پشت‌بام ساختمان (Publicis) مخصوصاً به همین مناسبت افتتاح می‌شود. جشن‌های پایان سال، خیابان شانزه لیزه را با درخشش فصلی روشن می‌کنند. نورپردازی‌های فوق‌العاده‌ای سراسر این خیابان را مزین می‌کنند. در ۳۱ دسامبر، مردم در سال جدید در خیابان حضور پیدا می‌کنند و با شمارش معکوس نمایش‌داده‌شده در طاق پیروزی، سال نو را جشن می‌گیرند.

یک پاریس است و یک خیابان شانزه‌ لیزه!

خیابان شانزه لیزه یکی از خیابان‌های معروف جهان است که در پایتخت فرانسه قرار دارد و به نام دشت‌های الیزی نیز شناخته می‌شود. شانزه لیزه هرروزه پذیرای بیش از ۳۰۰ هزار بازدیدکننده است. این خیابان دارای مناطق فرهنگی، فروشگاهی، تفریحاتی و محل برگزاری رویدادهای بزرگ به شمار می‌رود. اگر قصد دارید به پاریس سفر کنید، می‌توانید بلیط هواپیما و هتل خود را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ رزرو کنید.

راهنمای جامع اخذ ویزای شینگن

دسته:پروازجاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد