زیباترین مکان‌های اروپا، از مزارع زیتون تا کوه‌های آلپ

تاریخ انتشار : 17 بهمن 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱ اسفند ۱۴۰۱
زیباترین مکان‌های اروپا، از مزارع زیتون تا کوه‌های آلپ

درباره اروپا و زیبایی‌های بی‌شمار این قاره گفتنی‌ها کم نیست. این سرزمین سرسبز و تاریخی عشاق زیادی دارد! فئودور داستایوفسکی در کتاب «سفرنامه اروپا» درباره اروپا گفته است: «خلاصه بگویم، عطش سیری‌ناپذیر دیدن چیزها و جاهای جدید به جانم افتاده بود، عطش ساختن پانوراماهای کلی و ترکیبی، عطش تأثیرگذاری مناظر و چشم‌اندازها. بعد از این اعترافات، چه انتظاری از من دارید؟ چه برایتان تعریف کنم؟ چه تصویری بسازم؟ چه توصیفی بکنم؟ یک نمای پانوراما؟ چیزی که پرنده در پروازش می‌بیند؟ باید خودتان اروپا را ببینید!»

زیباترین‌ مکان‌های اروپا از مزارع زیتون ایتالیا تا کوه‌های یخی قطب شمال در مرزهای نروژ پراکنده شده‌اند. در قاره اروپا کلکسیونی از زیبایی‌های طبیعی تا سازه‌های تاریخی و باستانی دیده می‌شوند. در این سفرگردی کوتاه به اروپا، با بلاگ اسنپ‌تریپ همراه باشید.

به دنبال زیباترین مکان‌‌های اروپا در اسپانیا، فرانسه و بوسنی

برج ایفل در پاریس

وقتی از شنا در آب‌های فیروزه‌ای، تماشای گل‌های رز در غروب آفتاب و تنفس در رایحه‌های اسطوخودوس حرف می‌زنیم، یعنی به جنوب فرانسه سفر کرده‌ایم. جایی که تجسم زرق ­و برق و پیچیدگی سبک زندگی فرانسوی است. سواحل بکر و دست‌ نخورده، بین موج‌سواران، خانواده‌های سلطنتی و افراد مشهور بسیار محبوب هستند.

بعد از فرانسه و پاریس رویایی، باید از یک جاذبه طبیعی در بوسنی و هرزگوین نام برد. این کشور، آبشارهای سحرآمیزی به نام آبشارهای کراویکا دارد. وسعت آبشارها و استخرهای زمردی مجموعه آبشارهای کراویکا که توسط جنگل‌های سبز احاطه شده‌اند، منظره‌ای تماشایی و منحصربه‌فرد ایجاد کرده است.

منظره‌ای در هرزگوین

پدیده‌ای صورتی‌رنگ در اسپانیا قرار گرفته که از سواحل صورتی دریای کارائیب چیزی کم ندارد. در اسپانیا می‌توانید در این آب‌های صورتی شنا کنید. این دریاچه گل رز واقع در والنسیا بخشی از پارک ملی باشکوه لاس­سالینا است. این دریاچه، در طول فصل تولید مثل، خانه هزاران فلامینگو محسوب می‌شود؛ اما مردم محلی، آن را به‌ عنوان آبگرم طبیعی در نظر می‌گیرند.

آب این دریاچه به دلیل داشتن نمک بالا، بدن را سم‌زدایی می‌کند. یک روز آفتابی را برای دیدن دریاچه در نظر بگیرید. یعنی زمانی که آب به حدی صورتی است که آن را به یکی از زیباترین مکان های اروپا تبدیل می‌کند.

صخره‌ها و طبیعت رویایی در ایرلند و ایتالیا

صخره‌های موهر در ایرلند قرار دارند. این جاذبه‌های گردشگری با زیبایی دست‌نخورده خود، در بالاترین نقطه به ارتفاع ۷۰۲ فوتی می‌رسند. دسترسی به صخره‌ها با ۹۰ دقیقه رانندگی در جنوب گالوی میسر می‌شود. برای تجربه صخره‌نوردی می‌توانید به ایتالیا هم بروید.

رشته‌کوه‌های آلپ،از زیباترین مکان‌های اروپا

دولومیت‌ها را از خویشاوندان کوه‌های آلپ برمی‌شمارند؛ هرچند شهرت آلپ را ندارند، اما از زیباترین مکان‌ های قاره اروپا هستند. این کوه‌صخره‌ها در سراسر بخش شمال شرقی ایتالیا کشیده شده‌اند. گذشته از مسیرهای بکر آن، این رشته‌کوه یکی از نفس‌گیرترین مسیرهای کوهستانی جهان برای اسکی‌بازان محلی که در فصل زمستان به آنجا می‌آیند، محسوب می‌شود.

شگفت‌ انگیزترین مقاصد اروپا

رومانی و قلعه‌های قرون وسطایی‌اش

خانه‌های قدیمی رومانی

کشور رومانی را به خاطر قلعه‌های قرون وسطایی و کلیساهای گوتیک می‌شناسند. اما این کشور برخی از ناشناخته‌ترین مناظر طبیعی جنوب شرقی اروپا را در خود جای داده است. به ‌ویژه در کوه‌ها و صخره‌های کارپات و جنگل‌های اطراف آن، می‌توان مناظر بی‌نظیری را تماشا کرد.

گرجستان و کوه‌های باشکوه قفقاز

کوه‌های قفقاز

کوه‌های قفقاز در گرجستان نیز از زیباترین مکان‌ های اروپا بوده و شگفتی‌های بسیاری در خود دارند. گرجستان مسافرانی را جذب می‌کند که از مسیرهای کوهستانی شلوغ در آلپ یا تاکستان‌های رزروشده در فرانسه خسته شده‌اند. بهترین راه برای مشاهده تنوع سرزمینی گرجستان، مسیر پیاده‌روی است که از میان رشته‌کوه قفقاز می‌گذرد و اروپا را از آسیا جدا می‌کند.

جزایر، از زیباترین مکان‌های اروپا

درست در سواحل شمال غربی نروژ، جزایر لوفوتن واقع شده‌اند. سواحل این جزایر برای موج‌سواری و تماشای شفق شمالی، بهترین گزینه هستند. به هر کجای این مجمع‌الجزایر که نگاه کنید، چشم‌اندازی از آب‌های شفاف و کوه‌های سنگی زیبا را می‌بینید.

وقتی حرف از جزیره در میان باشد، کاپری ایتالیا یک نمونه ناب است. این جزیره از نظر شهرت، رویایی‌ترین و دراماتیک‌ترین جزیره ایتالیا محسوب می‌شود. از صخره‌های نمادین فاراگلیونی تا عطر گل‌های جزیره، به هر کجای کاپری که نگاهی ‌اندازید، احساس خوشایندی در شما ایجاد می‌شود.

جزیره‌های زیبای ایتالیا

در کاپری سفر خود را از میدان رنگارنگ اومبرتو آغاز کنید. برخلاف سایر جاهای این منطقه، محوطه فانوس دریایی پانتا کارنا خلوت‌ است. در این منطقه صومعه‌ها، نقاشی‌های دیواری و باغ‌هایی را خواهید دید که به خوبی حفظ شده‌اند. جزایر فارو در اقیانوس اطلس شمالی و در نزدیکی اسکاتلند واقع شده‌اند و جزء زیباترین مکان های اروپا محسوب می‌شوند. این منطقه کوهستانی که به «جزیره گوسفندان» معروف است، در مجموع از ۱۸ جزیره تشکیل شده است و ۷۰ هزار گوسفند در آن زندگی می‌کنند که بیشتر از تعداد مردم محلی است. این جزیره‌ها با کوه‌های زیبا، خطوط ساحلی ناهموار و پوشش جنگلی، شهرت زیادی کسب کرده‌اند.

سازه‌های تاریخی، از زیباترین مکان‌های قاره اروپا

روستای باستانی هالشتات در اتریش با یخچال‌های طبیعی، چمنزارهای سرسبز و آب‌های شیشه‌ای و شفافش شناخته می‌شود. هالشتات در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. در این روستای توریستی، یک معدن نمک باستانی واقع شده است که قدیمی‌ترین راه‌پله چوبی در اروپا با قدمتی سه هزار ساله را دارد.

بهترین زمان سفر به اتریش، پایتخت موسیقی دنیا

روستای هالشتات اتریش

همچنین این روستا به دلیل بارش برف سنگین و جمعیت کم، یک مقصد محبوب اسکی و اسنوبورد در ماه‌های زمستان است. چرا که جمعیت محلی این روستا فقط ۸۰۰ نفر برآورد می‌شود. پل راکوتز در آلمان از جمله‌های سازه‌های تاریخی است که در لیست زیباترین مکان های اروپا قرار دارد.

پل راکوتز در پارکی در کرومئلا واقع شده و از قرن نوزدهم به‌جای مانده است. وقتی در آب‌هایی که از زیر آن می‌گذرند، انعکاس می‌یابد، دایره سنگی کاملی ایجاد می‌کند. راکوتز به نام پل شیطان هم شناخته می‌شود. دلیل این نامگذاری به ساخت عجیب و غریب و سخت آن برمی‌گردد.

جاهای دیدنی یونان

یونان مهد تمدن اروپا و دارای سازه‌های تاریخی بسیاری است؛ ساختمان‌های متئورا از این جمله‌ هستند. این سازه‌ها روی قله‌هایی از جنس ماسه سنگی و در مکانی غیرقابل دسترس در یونان مرکزی واقع شده‌اند. گردشگران شجاع می‌توانند از صومعه تثلیث مقدس از طریق یک پلکان ۱۴۰ پله‌ای که در کنار صخره قرار دارد، بازدید کنند.

اروپا گردی با بهترین قیمت

مناظر طبیعی و سازه‌های تاریخی، بخش زیادی از زیباترین مکان های اروپا را تشکیل می‌دهند. کلیساها، پل‌ها، صخره‌ها، دریاچه‌ها، سواحل بکر و دست‌نخورده و … تنها نمونه‌های اندکی از زیبایی‌های قاره سبز هستند. به همین دلیل، انتخاب مقصد سفر در اروپا کار آسانی نیست. در این مقاله، تلاش شد تعدادی از زیباترین و بکرترین مکان‌ها در اروپا معرفی شوند. حالا باید خودتان را برای یک اروپاگردی جذاب آماده کنید! شما می‌توانید بلیط هواپیما و هتل خود را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ رزرو کنید.

راهنمای جامع سفر به فرانکفورت

دسته:پروازجاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد