راهنمای نوروزی سفر به کیش

تاریخ انتشار : 1 اسفند 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
راهنمای سفر به کیش

بازار سفر به کیش از مدت‌ها قبل از تعطیلات نوروز و در پاییز و زمستان داغ می‌شود و در عید به اوج خودش می‌رسد. جزیره‌ای که انگار خشت اولش را بر اساس تفریح و خوش‌گذرانی ساخته‌اند. برای روزهای تعطیل عید در کیش باید برنامه دقیقی بریزیم تا مبادا از یکی از این خوش‌گذرانی‌ها جا بمانیم.

چطور برویم؟

کیش

راحت‌ترین راه سفر کیش، مسیر هوایی‌ست. قیمت بلیط هواپیما مثلا از تهران به این جزیره در روزهای عادی از ۲۱۰ هزار تومان شروع می‌شود و در تعطیلات حتی به یک میلیون تومان هم می‌رسد. فعلا تا لحظه نوشتن این گزارش قیمت بلیط ۲۹ اسفند حداقل ۸۰۰ هزار تومان است. و احتمالا به بالای یک میلیون تومان هم خواهد رسید.

مردم شهرهای جنوبی، معمولا راه زمینی را برای سفر کیش انتخاب می‌کنند. با اتومبیل شخصی به بندرعباس، سپس به چابک می‌روند و با نفری ۲۰ هزار تومان به کیش می‌رسند. البته قیمت انتقال خودرو ۱۹۰ هزار تومان است. برای رفتن از چابک به سمت کیش باید بین ساعت ۸ تا ۱۸:۳۰ خودمان را به اسکله برسانیم.

راه زمینی دیگر هم سفر با قطار است. برای مثال مسافران تهرانی در یک کوپه چهار نفره ۱۲۰ هزار تومان و در کوپه شش نفره ۸۹ هزار تومان بابت بلیط قطار می‌پردازند. ظرفیت بلیت‌های قطار به بندرعیاس معمولا دیرتر از مسیر هوایی باز می‌شود.

کجا را ببینیم؟

تفریحات آبی: دیدنی‌های عمده جزیره به تفریحات آبی کیش آن وابسته است. البته باید شانس بیاوریم که در سفر کیش دریا طوفانی نباشد و اجازه این تفریح‌ها داده شود.

جت اسکی، قایق‌های ماهی‌گیری، قایق‌های شیشه‌ای، قایق‌رانی پدالی، قایق‌های پارویی، غواصی، سه چرخه‌های آبی، اسکوتر زیردریایی، اسکی روی آب مجموعه ورزش‌های هیجان‌انگیزی‌ست که در مجموعه‌های تفریحی مثل کیبل اسکی (نزدیک پلاژ آقایان)، کلوپ دریایی آکواریوس (نزدیک ساحل دامون) و مرکز غواصی کیش (جنوب هتل شایان) ارائه می‌شود.

کلبه هور

کلبه هور: در ساحل غربی کیش، کلبه‌ای چوبی وجود دارد که مردم به آن کلبه هور می‌گویند. ساحلی مرجانی و صخره‌ای دارد و آب آن بسیار شفاف است. به خاطر همین شفافیت، مکان ایده‌آلی برای غواصی‌ست.

کشتی یونانی: فاصله کلبه هور تا لنج به گل نشسته، پیاده ۳۰ دقیقه است. خورشید دقیقا در پشت کشتی غروب می‌کند و تصاویری به زیبایی کارت پستال‌ها درست می‌کند. نزدیکی کشتی یونانی، ایستگاه کرایه اسکیت و دوچرخه هم به همراه مسیر مناسب دوچرخه‌سواری درست شده است.

کشتی یونانی

شهر حریره و آب انبار: دیدنی‌های کیش فقط به پاساژ و تفریحات ساحلی ختم نمی‌شود. بقایای بناهای شهری ۱۰۰ هکتاری از زمان ایلخانیان بخشی از تاریخ جزیره کیش را ترسیم می‌کند. نزدیک به این شهر، آب انباری قدیمی هم وجود دارد که به خوبی مرمت شده. این بنا شبیه به معماری خانه‌های یزد، دو گنبد و پنج بادگیر دارد که نشان می‌دهد در گذشته به وسیله‌ این بادگیرها، آب موجود در آب انبار را خنک نگه می‌داشتند.

شهرتاریخی حریره

شهر زیرزمینی: در شمال دهکده المپیک، شهری زیرزمینی قرار دارد که قدمت آن به دو هزار و ۵۰۰ سال پیش برمی‌گردد. این شهر در واقع مسیری زیرزمینی برای انتقال آب بوده که ۱۴ متر زیر زمین ساخته شده که امروز به فضای گردشگری تبدیل شده است.

شهرزیرزمینی کیش

درخت سبز کیش: با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی بعد از شهر حریره به درخت سبز می‌رسیم. درختی که عمر آن به ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال پیش برمی‌گردد. این درخت برگه‌های سبز بیضی‌شکل و بزرگ و شیره‌ای سفید دارد و مردم به دلیل مقدس دانستن این درخت در شاخه‌های آن گره‌هایی با نخ یا پارچه زده‌اند.

درخت سبز کیش

بولینگ مریم: در بولینگ مریم فقط قرار نیست بولینگ بازی کرد. بلکه این مجموعه در خیابان سنایی، خیابان دریا از فضای مناسب بیلیارد، گیم‌نت، سونا و دنیای بازی برخوردار است که می‌توان همچنین از رستوران و کافی‌شاپش به همراه موسیقی زنده لذت برد.

دلفیناریوم و آکواریوم: پارک دلفین‌ها در کیش، پارکی برای هنرنمایی و بازی دلفین‌هاست. علاوه بر آن، باغ پرندگان، غواصی، تماشای خزندگان و امکانات رفاهی دیگر باعث شده که این دلفانیناریوم هر سال میزبان گردشگران زیادی باشد. این پارک ساحلی در جنوب شرقی جزیره است و از ۱۵:۳۰ بعدازظهر تا ۲۲ شب فعالیت می‌کند. در قسمتی از این پارک، آکواریوم بزرگی ساخته شده که با خرید بلیط ۳۵ هزار تومانی آن می‌توان ماهی‌های رنگارنگ و مرجان‌های زیبا را دید.

دلفیناریوم کیش

پلاژ شنا: با پرداحت ۱۵ هزار تومان ورودی، زنان و مردان می‌توانند در پلاژهای جداگانه‌ای شنا کنند یا آفتاب بگیرند. پلاژ آقایان در بلوار ساحل و پلاژ بانون در انتهای خیابان آریان است.

پارک آبی: در جنوب جزیره و خیابان جهان یک پارک آبی مجهز وجود دارد که مناسب همه سنین است. اینجا، اولین پارک آبی روباز ایران است که اگر کسی به دنبال تخلیه انرژی باشد حتما در سفر کیش سری به آن می‌زند.

آوای خلیج فارس: اینجا، یک مجموعه بزرگ تفریحی است که به شکل هلالی و داخل آب طراحی شده است. این مجموعه تفریحی در انتهای بلوار اندیشه، تنها آبنمای موزیکال جزیره است که به خصوص شب‌ها حسابی شلوغ می‌شود.

آوای خلیج فارس

جزیره هندورابی: امروز این جزیره تقریبا خالی از سکنه و دسترسی به آن از طریق قایق‌های اسکله ماهیگیری کیش امکان‌پذیر است، البته معمولا رفتن از این اسکله به هندورابی سخت و نیاز به هماهنگی با مسئولین مناطق آزاد دارد.

هندورابی

دو سالی‌ست که از افتتاح پارک آبی اوشن در جزیره کیش می‌گذرد. این پارک آبی یکی از هیجان‌انگیزترین تفریح‌ها در کیش است و با سرسره‌ها و استخرهایی که دارد، بزرگ و کوچک را سرگرم می‌کند.

کجا پیاده‌روی کنیم؟

ساحل غربی کیش و نزدیک کلبه هور علاوه بر غواصی، جای آرام و مناسبی برای پیاده روی‌ست. همچنین یکی از ساحل‌های معروف این جزیره در شرق کیش ساحل مرجانی‌ست. ساحل این پارک در پشت میدان مرجان، صدف، مرجان، عروس دریایی، و آبزیان زیادی دارد.

همچنین پارک ساحلی کشتی یونانی که در غرب این جزیره ساخته شده آن را به نقطه امنی برای پیاده‌روی تبدیل کرده است. این پارک در خیابان غروب و نزدیک به میدان غروب، موقع طلوع آفتاب زیبایی به خصوصی دارد.

عرشه اسکله تفریحی

علاوه بر آن، در اسکله تفریحی کیش، در انتهای بلوار دریا مثل بیشتر جاهای جزیره می‌شود مرغ‌های دریایی و ماهی‌های رنگارنگ را دید. تصویر آدم‌هایی که در اسکله ایستاده‌اند و ماهی می‌گیرند، اینجا را زیباتر کرده. پارک ساحلی میرمهنا هم در شمال جزیره قرار دارد. علاوه بر پیاده‌روی، می‌توان اسکله ماهی‌گیری و رشته‌کوهای جنوبی کشور که به کوه‌های آفتاب معروفند را دید. پارک ساحلی سیمرغ کیش هم در امتداد جاده جهان یک مسیر پیاده‌روی شنی دارد که به‌خصوص موقع طلوع آفتاب زیباتر است.

چی بخوریم؟

فودکورت دامون

فوت کورت دامون در خیابان وصال یکی از بهترین فودکورت‌های جزیره کیش است که در طبقه دوم مرکز خرید دامون قرار دارد. این مجموعه ۱۲ رستوران دارد و فضای سبز آن مقابل دریا قرار دارد. برای خوردن فست فود بهتر است سری به رستوران هشتگ بین بلوار خیام و خیابان حافظ بزنیم. این رستوران به خصوص سیب‌زمینی‌های بسیار خوشمزه‌ای دارد که همه جا پخته نمی‌شود.

اگر کسی در سفر کیش و بین این همه بازار و ساحل لوکس، دلش برای یک کاسه آش سنتی تنگ شده باید به رستوران مروارید در خیابان مروارید برود. البته اینجا غذاهای متنوعی از کباب تا استیک و پیتزا سرو می‌شود که طعم بسیار خوبی دارند. کسی که طرفدار غذاهای گوشتی باشد حتما باید رستوران دارچین را هم در بلوار تهران امتحان کند.

یکی از بهترین صبحانه‌های کیش را می‌توان در ساحل کافه طهرون (نزدیک به پارک آهوان) و کافه دامون (در خیابان وصال) خورد. رستوران رویال استار به خصوص به خاطر دکوراسیون قرن نوزدهمی خود معروف است. اینجا دکور جذاب و پر رنگ و لعاب و غذاهای خوبی دارد.

هتل‌های ۵ ستاره کیش کدامند؟

چی بخریم؟

بازار ماهی فروشان کیش

بازار ماهی‌فروشان کیش در خیابان صفین که  از ۸ صبح تا ۲۳ شب باز است، تنوع زیادی در ماهی دارد. به عنوان سوغاتی می‌توان ماهی و میگو تازه از این بازار خرید و در جعبه‌های یخ با خود به خانه برد. در کیش پاساژهای زیادی وجود دارد، اما دیگر مثل گذشته قیمت آنها پایین‌تر از شهرهای دیگر نیست. برای همین خرید محصولات بهداشتی و خوراکی‌هایی مثل شکلات در این جزیره به صرفه‌تر از خرید لباس است.

انتخاب بهترین پاساژها از بین این همه مجموعه خرید کار سختی‌ست. به طور کلی پاساژ کوروش، دامون و پردیس دو طرفداران بیشتری دارد.

مسافرانی که دنبال خرید لباس‌های مارک‌دار مثل نایکی، آندر آرمور، ماوی و بوسینی هستند بهتر است به پاساژ دامون در خیابان وصال سربزنند. پاساژهای پانیذ، ونوس و مروارید نسبت به دیگر مراکز خرید اجناس ارزان‌تری دارند. البته ارزانی اجناس آن به بازار عرب‌ها نمی‌رسد.

مرکز خرید دامون

پاساژ بهکیش در بلوار سنایی مکان مناسبی برای خرید لوازم خانه و کامپیوتر است. برای خرید شکلات به فروشگاه‌های آرتاکیش در همه پاساژها می‌توانید سر بزنید. برای خرید لباس کودک هم باید به بازار مرجان و برای خرید عطر باید به بازار زیتون رفت. در پشت بازار مروارید، بازار چینی‌های ساکن کیش را پیدا می‌کنید. و می‌توانید در بین وسایل‌شان چیزهای به دردبخور ارزانی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: از هرکدام از مراکز خرید کیش چی بخریم؟

رزرو کنید: هتل‌های ساحلی کیش را با بهترین قیمت در وبسایت اسنپ‌تریپ رزرو کنید.

رمانتیک‌ترین هتل‌های کیش برای ماه عسل
دسته:سفرنامه

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
چرا تور کیش اسنپ تریپ را بخریم؟

چرا تور کیش اسنپ تریپ را بخریم؟

22 شهریور 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد