هیجان انگیزترین تفریحات آبی کیش

تاریخ انتشار : 17 بهمن 1395 - تاریخ بروز رسانی : ۲۷ مهر ۱۴۰۰
تفریحات آبی کیش

ایران کشور خشکی است و بسیاری در عطش رسیدن به دریای شمالش یا دریای نیلگون جنوبش می‌سوزند. و این را آمار سفر به شهرهای شمالی و جنوبی نشان می‌دهد. حتی وقت‌هایی که زاینده رود اصفهان آب دارد شمار مسافران اصفهان بیشتر از قبل می‌شود، چون درکل آب حال آدم‌ها را از این رو به آن رو می‌کند. یکی از دلایلی هم که مردم را ترغیب به سفر به شهری چون کیش می‌کند، دریای آبی و تفریحات آبی‌اش است. در هیچ کجای ایران مثل کیش امکان تفریحات آبی وجود ندارد. مگر اینکه به کشور دیگری در این کره خاکی بروی. برای همین هم هست که تفریحات آبی کیش هر ساله خیلی‌ها را به این جزیره می‌کشاند تا برای یکبار هم که شده تجربه‌اش کنند. هرچند که هزینه این تجربه چندان هم ارزان نیست.

اسکی روی آب (کیبل اسکی)

اسکی روی آب

در کیش تفریحات دریایی تنوع زیادی دارد و انتخاب یکی از بین آنها سخت است. ولی اگر دلتان هیجان زیادی بخواهد، آنقدر که آدرنالین خونتان بالا برود، اسکی روی آب با قایق می‌تواند یکی از اولین انتخاب‌ها باشد. قدمت این تفریح از آنهای دیگر بیشتر است و جزو اولین‌هایی است که وارد جزیره شده. اگر بخواهیم بهتر بگوییم اولین سایت کیبل اسکی خاورمیانه متعلق به جزیره کیش است و بزرگترین سایت کیبل اسکی دنیا را هم جزیره کیش دارد. اگر هم کیبل اسکی بلد نیستید نگران نباشید چون اول به شما آموزش داده می‌شود. کیبل اسکی یکی از ورزش‌هایی است که محدودیت سنی ندارد. سایت کیبل اسکی کیش نزدیک اسکله بزرگ تفریحی قرار گرفته. انتخاب دیگری هم هست و آن پشت تالار شهر است. قیمت هر ساعت کیبل اسکی ۶۰ هزار تومان درمی‌آید.

فلای بورد؛ از جدیدترین تفریحات آبی کیش

فلای برد

یکی از جدیدترین تفریحات آبی کیش فلای بورد است. فلای بورد وسیله‌ای است که آن را به جت اسکی وصل می‌کنند و آب با فشار زیاد شخص را بالا می‌برد و اگر بخواهد می‌تواند از آن بالا در آب شیرجه بزند یا حرکات نمایشی انجام دهد. آن بالا آدم حس پرنده‌ای را دارد که روی آب پرواز می‌کند.  فلای بورد نیاز به عکس العمل سریع دارد چون حفظ تعادل در آن بالا سخت است و احساسی شبیه به فرار از جاذبه زمین به آدم دست می‌دهد. برای استفاده از فلای بورد باید راهی سایت‌های تفریحی جزیره شد. قبل از سوار شدن بر فلای بورد اگر نیاز به آموزش داشته باشید نیم ساعت به شما آموزش داده می‌شود. فلای بورد ورزش گران قیمتی است و هزینه هر ساعت آن ۴۰۰ هزار تومان آب می‌خورد مگر اینکه از تخفیف ۵۰ درصدی برخی هتل‌ها استفاده کنید.

غواصی؛ دیدن دنیای زیبای زیر آب

غواصی در کیش

رفتن به زیر آب و شنا کردن با ماهی‌ها و دیدن قشنگی‌های زیرآب تجربه نابی است. اینکه بروی آن زیر و ببینی چه خبر است و ماهی و مرجان‌ها از کنارت عبور کنند و با آنها حتی چشم تو چشم شوی شاید کمتر در زندگی پیش می‌آید. در کیش غواصی طرفداران زیادی دارد و خیلی‌ها به قصد غواصی کردن راهی جزیره می‌شوند، چون آب شفاف و زلال است. نگران نابلدی هم نباشید چون قبل از غواصی مربیان به شما می‌گویند در زیر آب باید چه کار کنید.

در همه فصول سال غواصی در کیش امکانپذیر است و سایت‌های کم عمق برای غواصی مبتدیان مناسبتر است. سایت‌های مرجانی و مناسب غواصی در کیش عبارتند از: بیگ کورال و ژوراسیک پارک در شرق جزیره، کلبه هور، کشتی داما و کشتی یونانی. برای رسیدن به این سایت‌ها هم باید به مراکز غواصی در ساحل هتل شایان یا هتل داریوش مراجعه کرد. هزینه هر ساعت غواصی در جزیره ۱۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: غروب در کدام نقطه کیش دیدنی‌تر است؟

شاتل و بنانا سواری

شاتل سواری

سوار بر تیوب بادی می‌شوید و قایق‌های تندرو با سرعت زیادی شما را بر روی سطح آب می‌کشند، باد در موهایتان می‌پیچد و از شدت هیجان جیغ می‌کشید. شاتل سواری یکی از تفریحاتی است که خیلی‌ها توصیه‌اش می‌کنند، تفریحی که نباید در سفر به کیش از دستش داد. البته این عده توصیه می‌کنند که حتما برای این ورزش آبی “همراه” داشته باشید چون ممکن است به خاطر سرعت بالای قایق‌ها به داخل آب پرت شوید.

برای شاتل سواری و بنانا سواری که در این یکی شکل تیوب شبیه موز است باید یا راه هتل شایان را در پیش بگیرید یا به مرکز تفریحات دریایی جزیره واقع در سواحل شرقی آن بروید که امکانات زیادی دارد. در پارک ساحلی مرجان، پارک ساحلی سیمرغ، دامون ساحلی نیز امکان این ورزش آبی مهیاست. هزینه این تفریح آبی برای یک نفر به مدت ۲۰ دقیقه ۴۵ هزار تومان، دو تا چهار نفر ۳۵ هزار تومان و پنج تا ۷ نفر ۳۰ هزار تومان است.

پاراسل؛ چتربازی روی آب‌های خلیج فارس

پاراسل

چتربازی بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس یا همان پاراسل یکی از تفریحات هیجان‌انگیز دیگر جزیره است. سوار بر چترپاراسل که قابلیت بالارفتن تا ارتفاع ۱۵۰ تا ۳۰۰ متر را دارد می‌شوید و جزیره را از آن بالا می‌بینید. چتر به  سیله قایقی تندرو بر روی آب کشیده می‌شود و بالا و بالاتر می‌رود. طوری که به محض فرود دلتان می‌خواهد دوباره آن بالا باشید. در کیش برای استفاده از چتر پاراسل باید یا راه مجتمع تفریحات دریایی را درپیش گرفت یا پارک ساحلی مرجان و دامون ساحلی را. هزینه چتر پاراسل گران است و برای ۱۵ دقیقه ۹۰ هزار تومان باید بپردازید.

اسکوتر زیر دریایی؛ تجربه‌ای ناب در زیردریا

اسکوتر زیردریایی

یکی از جدیدترین تفریحات آبی کیش، اسکوتر زیردریایی است. غواصی با اسکوتر زیردریایی درست است که شبیه غواصی زیر آب است ولی با آن تفاوت‌هایی نیز دارد. برای سوار شدن بر اسکوتر زیردریایی که در حقیقت وسیله‌ای شبیه به موتوربرقی است. و کپسول اکسیژن به آن متصل است، نیاز به بلد بودن شنا یا حمل وسایل غواصی نیست. خیلی شیک سوار اسکوتر می‌شوید و به زیر آب می‌روید و برای دقایقی با ماهی‌ها و مرجان‌ها همنشین می‌شوید.

آن‌هایی که سن‌شان بالای ۱۲ سال است می‌توانند از این وسیله استفاده کنند. کجا؟ جنب هتل شایان و مدرسه غواصی. برای اسکوترسواری نیز داشتن حوله، مایو و دمپایی لازم است. هزینه استفاده از اسکوتر غواصی ۱۴۰ هزار تومان برای هر ساعت است. اگر هم دلتان بخواهد که روی زمین سوار اسکوتربرقی شوید و نه زیر دریا که در حقیقت همان موتورسواری در جزیره است، باید راه پارک ساحلی مرجان یا اسکله تفریحی را درپیش بگیرید. هزینه استفاده از اسکوتر برقی برای هر ساعت ۴۰ هزار تومان است.

جت اسکی؛ از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی کیش

جت اسکی

کلاسیک‌ترین تفریح آبی کیش جت اسکی است که تقریبا همه با آن آشنا هستند. سواری مهیجی که ریش و قیچی دست خودت است و می‌توانی خودت آن را برانی، به شرطی که قبلا آموزش‌های لازم را دیده باشید. در سرتاسر جزیره تقریبا جت اسکی، پرطرفدارترین تفریح آبی است. تفریحی که برای ۱۵ دقیقه از آن ۶۰ هزار تومان باید پرداخت کرد و برای کرایه‌اش می‌توان به پارک‌های ساحلی مرجان، سیمرغ، کشتی یونانی، دامون ساحلی، برج‌های ساحلی پرشین و جنب هتل مارینا پارک یا هتل شایان رفت.

رزرو هتل‌های کیش در اسنپ تریپ

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
چرا تور کیش اسنپ تریپ را بخریم؟

چرا تور کیش اسنپ تریپ را بخریم؟

22 شهریور 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد