راهنمای سفر به بندرعباس، قلب تپنده هرمزگان

تاریخ انتشار : 23 بهمن 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
راهنمای سفر به بندرعباس، قلب تپنده هرمزگان

صدای جیرینگ جیرینگ صدف‌های آویزان از غرفه‌های محلی شنیده می‌شود. خورشید بی‌وقفه می‌تابد و دخترک پابرهنه‌ای در ساحل می‌دود. مسافران گرمازده با لیمونادهایی در دست، زیر سایه نخل‌ها نشسته‌اند و عکس می‌گیرند. تا چشم کار می‌کند دریاست و آسمان و افق. اینجا بندر عباس است؛ قلب تپنده هرمزگان! این شهر مهمان‌نواز و خون‌گرم دیدنی‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی بسیاری دارد. در سفر به بندرعباس، تجربه‌های جدیدی منتظر شماست! در این بلاگ به بندرعباس می‌رویم و از حال و هوای دلپذیرش می‌گوییم.

بندرعباس را بیشتر بشناسیم

غروب زیبای بندرعباس

شهر بندرعباس از جنوب خود به خلیج فارس می‌رسد و از نظر موقعیت جغرافیایی در جایگاه خاص و مهمی قرار دارد. به همین علت، هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان به این شهر سفر می‌کنند. جمعیت ساکن در این شهر را مردم بومی و مهاجر تشکیل می‌‌دهند. به علت نزدیکی این شهر به شهرهای عرب زبان در مرز و همین‌طور تعاملات تجاری گسترده با کشورهای عربی و هند، مهاجران زیادی در طول سال‌ها، از این کشورها به بندرعباس آمده‌اند. بر اساس آخرین سرشماری‌ها، جمعیت این شهر ۵۲۷ هزار نفر برآورد شده است.

چرا باید به بندر عباس سفر کنیم؟

  • شهر بندرعباس را می‌توان یکی از بهترین شهرهای ساحلی ایران در نظر گرفت. بنابراین برای افرادی که در تعطیلات قصد سفر به یک شهر ساحلی را دارند، بندرعباس می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.
  • این شهر زیر ساخت‌های خوبی در زمینه گردشگری و جذب توریست دارد. به همین علت، می‌تواند اوقات خوب و خاطره‌انگیزی را برای مسافران به یادگار بگذارد.

    جاذبه‌های گردشگری بندرعباس

  • بندرعباس دارای مکان‌های تاریخی بسیاری از دوره‌های مختلف است. این شهر موزه‌های بسیاری دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.
  • از جاذبه‌های طبیعی این شهر می‌توان به چشمه‌های آبگرم اطراف بندرعباس و جاذبه‌های طبیعی این شهر اشاره کرد.
  • در بندرعباس، پارک‌های ساحلی زیادی وجود دارد که دارای فضا مناسبی برای شنای بانوان و آقایان هستند.
  • یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل سفر به بندرعباس وجود بازارها و مراکز تجاری بزرگ در این شهر است.
  • دسترسی این شهر به جزیره‌های مهمی مانند قشم و هرمز یکی دیگر از دلایل محبوبیت بندرعباس محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی بندرعباس، از معبد هندوها تا پل لاتیدان

بهترین زمان برای سفر به بندرعباس

منظره‌ای از بندرعباس

بندرعباس از نظر آب‌وهوایی در منطقه فوق حاره‌ای قرار گرفته است و جزء مناطق خشک و نیمه خشک بیابانی ایران محسوب می‌شود. تعداد روزهای سرد در این شهر بسیار کم است و شاید فصل سرما این شهر، کمتر از سه ماه باشد. اگر شما تا به حال به بندرعباس سفر کرده باشید، احتمالا می‌دانید که این شهر در سردترین روزهای خودش، دمایی بالاتر از ۱۰ درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند.

اگر قصد سفر به بندرعباس در فصل تابستان را دارید، بهتر است تصمیم‌تان را عوض کنید. زیرا بر خلاف فصل سرما، فصل گرما در این شهر بسیار طولانی است. اگر شما در فصل تابستان به بندرعباس بروید، احتمال دارد حتی دمایی بالاتر از ۵۰ درجه سانتی‌گراد را نیز تجربه کنید. گرما و آب‌وهوای این شهر در تابستان به‌گونه‌ای است که مسافران و افراد غیر بومی قادر به تحمل آن نیستند.

بسیاری از مسافران، فصل بهار را برای سفر ترجیح می‌دهند. اما در اوایل فصل بهار و تعطیلات نوروزی، این شهر میزبان بسیاری از مسافران و گردشگران است. به همین خاطر، امکان دارد به دلیل ازدحام مسافران در تعطیلات نوروزی و هزینه‌های بالا اقامت، گردشگران نتوانند به خوبی از این سفر بهره و لذت ببرند. بنابراین طبق آنچه گفتیم، بهترین زمان برای سفر به بندرعباس را می‌توان از اواسط پاییز تا اواخر زمستان دانست.

بهترین رستوران های بندرعباس

چگونه به بندرعباس سفر کنیم؟

هواپیما، اتوبوس و قطار گزینه‌هایی هستند که برای سفر به بندرعباس وجود دارند. در ادامه هرکدام را بررسی می‌کنیم:

سفر به بندرعباس با هواپیما

سفر به بندرعباس با هواپیما

این شهر در جنوب ایران قرار دارد و با بسیاری از شهرهای کشور از جمله شهرهای شمالی، فاصله زیادی دارد. بنابراین بهترین گزینه برای افرادی که مبدا آن‌ها از بندرعباس دور است، استفاده از هواپیما است. فرودگاه این شهر تنها ۶ کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد و آن را می‌توان از پر ترددترین باندهای پروازی در ایران دانست.

برای تهیه بلیط هواپیما با بهترین قیمت می‌توانید روی اسنپ‌تریپ و تخفیف‌هایش حساب کنید.

سفر به بندرعباس با اتوبوس

سفر به بندرعباس با اتوبوس

ترمینال اتوبوس‌رانی بندرعباس یکی از بزرگ‌ترین ترمینال‌های مسافربری در ایران است. این ترمینال با شرکت‌های بزرگ زیادی کار می‌کند و به‌طور معمول برای اکثر شهر‌های ایران به‌صورت مستقیم اتوبوس دارد. اگر فاصله مبدا تا بندرعباس کم باشد، این گزینه می‌تواند یک انتخاب مناسب و اقتصادی باشد. فراموش نکنید می‌توانید بلیط اتوبوس به مقصد این شهر را به صورت کاملا آنلاین از اسنپ‌تریپ بخرید.

 سفر به بندرعباس با قطار

سفر به بند عباس با قطار

قطار می‌تواند یک گزینه عالی برای مسافرت باشد. از بندرعباس به شهرهایی مانند مشهد، شیراز، اصفهان و تهران مسیر ریلی وجود دارد. بنابراین ساکنین این شهرها که قصد سفر به بندرعباس را دارند، می‌توانند در صورت داشتن زمان کافی، از قطار برای رفتن به این شهر استفاده کنند.

تجربه قدم زدن در بازار ماهی فروشان و گردش در پارک ساحلی!

بندرعباس را می‌توان یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران از نظر گردشگری و اقتصادی در نظر گرفت. هر ساله افراد زیادی این شهر را به عنوان مقصد اصلی خود برای سفر انتخاب می‌کنند. به همین دلیل، ما در این بلاگ یک راهنما کامل برای سفر به بندرعباس را ارائه کردیم تا بتوانید به راحتی و بدون مشکل به این شهر سفر کنید. در سفر به بندرعباس می‌توانید هتل یا اقامتگاه خود را به راحتی از طریق سایت اسنپ‌تریپ رزرو کنید.

هتل‌های ارزان قیمت بندرعباس کدامند؟

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

معرفی فرودگاه بندرعباس و تمام امکاناتی که در انتظار شماست

معرفی فرودگاه بندرعباس و تمام امکاناتی که در انتظار شماست

2 آبان 1402
هتل های ارزان قیمت بندرعباس

هتل‌های ارزان قیمت بندرعباس کدامند؟

10 بهمن 1397

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد