معرفی فرودگاه بندرعباس و تمام امکاناتی که در انتظار شماست

تاریخ انتشار : 2 آبان 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲ آبان ۱۴۰۲
معرفی فرودگاه بندرعباس و تمام امکاناتی که در انتظار شماست

بندرعباس، با سواحل مرجانی خلیج فارس، هوای مرطوب، نخل‌های بلند و مردم خون‌گرم، به عنوان مرکز استان هرمزگان و بزرگ‌ترین بندر کشور به حساب آمده و از نظر استراتژیک یعنی تجارت کالا و دادوستد، سفرهای کاری و تفریحی اهمیت زیادی دارد.

فرودگاه بندرعباس یکی از مهم‌ترین و پر رفت‌وآمدترین فرودگاه‌های کشور است که پروازهای زیادی به آن وارد شده و از آن خارج می‌شود. در این بلاگ می‌خواهیم به طور کامل فرودگاه بندرعباس را معرفی کرده و در مورد امکاناتی که دارد صحبت کنیم.

فرودگاه بندر عباس دقیقا کجا قرار گرفته؟

این فرودگاه تا مرکز شهر، ۵/۸ کیلومتر فاصله داشته و در قسمتی از بیمارستان شهید محمدی و در چهارراه پگاه واقع شده است. آدرس دقیق فرودگاه را می‌توانید در اینجا ببینید:

  • آدرس فرودگاه بندر عباس: بندرعباس، بلوار امام خمینی، ۱۵ خرداد، فرودگاه بین‌المللی بندرعباس

اطلاعات تماس فرودگاه بندرعباس

برای کسب اطلاعات مربوط به پروازها و هرآنچه که در مورد این فرودگاه می‌خواهید بدانید، شماره تماس‌هایی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

  • شماره تلفن فرودگاه بندرعباس: ۳۳۶۶۵۸۳۷ – ۳۳۶۶۵۸۲۸
  • شماره تلفن نمابر فرودگاه بندرعباس: ۳۳۶۱۱۰۰۲
  • شماره تلفن روابط عمومی فرودگاه بندرعباس: ۳۳۶۱۱۰۱۱
  • شماره تلفن اطلاعات پرواز بندرعباس: ۳۳۶۱۱۰۲۰ – ۳۰
  • شماره تلفن مدیر ترمینال فرودگاه بندرعباس: ۳۳۶۱۱۰۴۰
  • شماره تلفن امور اداری فرودگاه بندرعباس: ۳۳۶۱۱۰۳۳ – ۳۳۶۱۱۰۳۴

ترمینال‌های فرودگاه بندر عباس

فرودگاه بندرعباس دو ترمینال اصلی دارد که تمامی پروازهای داخلی از ترمینال دو و تمامی پروازهای خارجی از ترمینال یک وارد و خارج می‌شوند. پروازهای داخلی فرودگاه بندرعباس شامل مقاصد تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، یزد، رشت، آبادان، کرمانشاه، اهواز، مشهد، چابهار، ساری، کیش و سیری هستند. همچنین، پروازهای خارجی فرودگاه بندرعباس به مقاصد دبی، مدینه و مسقط انجام می‌شوند.

برنامه پروازهای فرودگاه بندرعباس

فرودگاه بندرعباس یک مجموعه بین‌المللی است که روزانه پروازهای داخلی و خارجی زیادی وارد آن شده و از آن خارج می‌شوند. مقاصد خارجی شامل کانادا، ترکیه، دبی، عراق، ارمنستان، آلمان، انگلستان و قطر است. برای خرید بلیط پروازهای خارجی، توصیه می‌شود حداقل از دو ماه قبل اقدام کنید و در نظر داشته باشید که در پیک سفر و فصل توریست‌ها به این مقاصد سفر نکنید.

پروازهای داخلی از طریق ترمینال شماره دو فرودگاه بین‌المللی بندرعباس صورت می‌گیرند. این شهرها شامل تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، یزد، رشت، آبادان، کرمانشاه، اهواز، مشهد، چابهار، ساری، کیش و سیری (یکی از جزایر هرمزگان) هستند.

همچنین فرودگاه بندرعباس به اکثر فرودگاه‌های کشور، پروازهای داخلی دارد و برخی از مقاصد مانند تهران چندین پرواز در روز خواهند داشت. این فرودگاه با شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، اترک، کیش ایر، تابان، نفت ایران، کاسپین، نفت ایران، ایران ایر تور، ماهان، معراج، قشم ایر، وارش، سپهران، فلای دبی، صعودی و زاگرس همکاری دارد. البته برای اطلاعات دقیق‌تر درباره برنامه پروازهای داخلی و خارجی، می‌توانید با شماره‌های مربوط به فرودگاه بندرعباس تماس بگیرید.

قصه فرودگاه بندرعباس از ۱۳۳۹ تا ۱۳۹۸ در چند خط

فرودگاه بندرعباس در جاده بندرعباس و سیرجان با نام جاده باباغلام در سال‌های ۱۳۳۹ الی ۱۳۴۶ تأسیس شد. در ابتدا، ناوگان حمل و نقل جنوب کشور با استفاده از DC6 و DC3 برای نخستین بار از این فرودگاه استفاده کرد. اما پس از مدتی، فرودگاه به محل فعلی خود منتقل شد و ساخت فرودگاه فعلی در سال ۱۳۴۹ به پایان رسید.

در آغاز، این فرودگاه با امکانات اولیه خود فعالیتش را آغاز کرد و به مرور زمان به امکانات خود اضافه کرد. درحال‌حاضر، فرودگاه بندرعباس تمامی امکانات رفاهی را برقرار کرده تا مسافران و همراهانشان با آسایش و راحتی کامل بتوانند از آن برای جابه‌جایی و رفت‌وآمد در مسیرهای مختلف بهره‌مند شوند.

به جز خدمات مسافربری این فرودگاه به عنوان یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌ها در حمل‌ونقل هوایی کالا در جنوب ایران نیز به حساب می‌آید و امکان مبادله هوایی کالاها را به تجار و بازرگانان داده است. این روش به آن‌ها کمک می‌کند تا انتقال کالاهایشان را با سرعت بالاتر انجام دهند به خصوص در کشورهایی که مرز زمینی نداشته یا دسترسی به دریا وجود ندارد.  از جمله مزایای حمل‌ونقل هوایی کالا در این فرودگاه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. حمل‌ونقل هوایی به دلیل سرعت بالا، به تجار و تاجران امکان انتقال سریع کالاها را می‌دهد. این امر برای کالاهایی که نیاز است سریع‌تر به مقصد برسند، بسیار حیاتی است.
  2. خدماتی مانند بسته‌بندی، بارگیری و تخلیه سریع کالاها از طریق این فرودگاه امکان‌پذیر است.
  3. با استفاده از حمل‌ونقل هوایی، دسترسی به نقاط دوردست نیز امکان‌پذیر خواهد بود.
  4. حمل‌ونقل هوایی از نظر امنیتی برای حمل‌ونقل کالاها بسیار مناسب است.

فرودگاه بین‌المللی بندرعباس با ارائه خدمات حمل‌ونقل هوایی بهترین گزینه برای تاجران جهت انتقال کالاهایشان است.

امکانات فرودگاه بندر عباس

فرودگاه بندرعباس امکانات زیادی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  1. تاکسی: فرودگاه بندرعباس دارای سرویس تاکسی است که به صورت شبانه‌روزی در دسترس مسافران قرار دارد. برای رسیدن به مقاصد مورد نظر خود می‌توانید از همین ماشین‌ها استفاده کنید.
  2. گمشده‌ها: فرودگاه بندرعباس دارای بخش مربوط به نگهداری از اشیا گمشده است. درصورتی‌که چمدان یا وسایل شخصی دیگری را در فرودگاه گم کرده یا جا بگذارید، می‌توانید به این قسمت مراجعه کنید.
  3. شعبه بانکی: در فرودگاه بندرعباس یک شعبه از بانک ملی وجود دارد. در این شعبه علاوه‌بر انجام کارهای بانکی، می‌توانید عوارض خروج از کشور را نیز پرداخت کنید.
  4. کافی‌شاپ و رستوران: در صورت تاخیر در پرواز یا انتظار در فرودگاه، می‌توانید از کافی‌شاپ و رستوران‌های موجود در فرودگاه بندرعباس استفاده کنید.
  5. اجاره خودرو: در صورت نیاز به وسیله نقلیه در طول اقامتتان در بندرعباس، می‌توانید از امکان اجاره خودرو بدون راننده در فرودگاه استفاده کنید.
  6. پارکینگ: فرودگاه بندرعباس دارای پارکینگ برای مسافران است. درصورتی‌که نیاز به پارک خودرو در طول سفرتان دارید، می‌توانید از این امکان استفاده کنید.
  7. اورژانس: در صورت بروز مشکل جسمی برای خودتان یا همراهانتان، می‌توانید از خدمات اورژانس فرودگاه بندرعباس استفاده کنید.

توجه داشته باشید که این امکانات ممکن است با توجه به شرایط مختلف و در بازه‌های زمانی متفاوت تغییر کند. بنابراین برای اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر، می‌توانید با شماره‌هایی که در قسمت اطلاعات فرودگاه قرار داده شده، تماس بگیرید.

مسیرهای دسترسی به فرودگاه بندرعباس

راه‌های دسترسی به این فرودگاه با استفاده از تاکسی و اجاره خودرو امکان‌پذیر است:

  • استفاده از تاکسی‌های فرودگاه: می‌توانید از تاکسی‌های ویژه فرودگاه استفاده کنید که برای تردد بین فرودگاه و مناطق مختلف شهر در نظر گرفته شده است. این تاکسی‌ها را می‌توانید در ایستگاه ویژه فرودگاه ببینید که در تمام ساعات شبانه‌روز، آماده خدمت‌رسانی به مسافران فرودگاه هستند.
  • اجاره خودرو: گزینه دیگر برای تردد بین فرودگاه و نقاط مختلف شهر، اجاره خودرو است. می‌توانید خودروهای کرایه‌ای را با راننده یا بدون راننده اجاره کنید. ایستگاه اجاره خودرو در ترمینال خارجی قرار داشته و امکان دریافت آن‌ها برای چند روز وجود دارد.

نزدیک‌ترین هتل‌ها به فرودگاه بندرعباس

در نزدیکی فرودگاه بین المللی بندر عباس، چندین هتل وجود دارد که شامل مجتمع اقامتی پرواز بندرعباس، هتل آپارتمان سفید بندرعباس، هتل فروغ بندرعباس، هتل آپادانا بندرعباس، هتل ایران بندرعباس، هتل هرمز بندرعباس، هتل آتیلار ۳ بندرعباس، هتل امین بندرعباس، هتل هما بندرعباس و هتل خلیج فارس بندرعباس است.

هتل‌ها بندرعباس امکانات مختلفی از جمله اتاق‌های راحت، رستوران، سرویس اتاق و اینترنت بی‌سیم را برای مسافران فراهم می‌کنند. فاصله این اقامتگاه‌ها تا فرودگاه متفاوت بوده و بر اساس مسافت ممکن است برخی از آن‌ها فاصله حدود پنج تا هفت دقیقه و برخی دیگر حدود ۱۹ تا ۲۵ دقیقه فاصله داشته باشند.

سفر به شهرها و کشورهای مختلف از فرودگاه بندرعباس

فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به عنوان درگاه اصلی ورود و خروج مسافران به این شهر شناخته می‌شود و در ارائه امکانات و خدمات مناسب به مسافران بسیار خوب عمل کرده است. در این مطلب اطلاعات کاملی را در مورد فرودگاه و کلیه امکاناتی که در آن وجود دارد، به شما ارائه دادیم و می‌توانید در زمان رسیدن یا قبل از پرواز از آن‌ها بهره‌مند شوید.

درصورتی‌که قصد سفر از این فرودگاه یا ورود به آن را دارید، می‌توانید خرید بلیط هواپیما ی خود را به صورت آنلاین انجام دهید. پلتفرم‌های زیادی وجود دارد که خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند و در این میان می‌توانیم به اسنپ تریپ اشاره کنیم. در سایت‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما، معمولا اطلاعات کاملی از پرواز شامل زمان، تاریخ، کلاس هواپیما و… در اختیار شما قرار خواهد گرفت و تنها با چند کلیک و پرداخت هزینه نهایی مربوط به آن‌ها می‌توانید بلیط خود را دریافت کنید.

دسته:پرواز

مطالب مرتبط :

راهنمای سفر به بندرعباس، قلب تپنده هرمزگان

راهنمای سفر به بندرعباس، قلب تپنده هرمزگان

23 بهمن 1401
هتل های ارزان قیمت بندرعباس

هتل‌های ارزان قیمت بندرعباس کدامند؟

10 بهمن 1397

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد