معرفی فرودگاه‌های پاریس، پرواز به شهر عاشقانه‌ها!

تاریخ انتشار : 10 بهمن 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
معرفی فرودگاه‌های پاریس، پرواز به شهر عاشقانه‌ها!

پاریس، قلب کشور فرانسه است که به شهر عاشقان شهرت دارد. علی اکبر شیروانی در کتاب “پاریس از دور نمایان شد” در وصف پاریس می‌گوید: «پاریس شهری است بسیار قشنگ و خوشگل و خوش هوا و غالباً آفتاب. بسیار شبیه است به هوای ایران. شب را سوار کالسکه شده با معتمدالملک و ژنرال آرتور گردش کردیم از خیابان ریولی که از کوچه‌های معروف است و از میدان وندوم عبور کرده؛ از بازارها و غیره گذشتیم. چراغ شهر همیشه روشن است. راستی بیسمارک چه خوب گفت که پاریس قهوه خانه و تماشاگاه دنیاست!» این شهر رویایی هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است. به همین دلیل، فرودگاه‌های این شهر از اهمیت بالایی برخوردار هستند. پاریس سه فرودگاه بزرگ دارد که دسترسی از هر سه آن‌ها به مرکز شهر بسیار آسان است؛ در ادامه به معرفی فرودگاه‌ های پاریس می‌پردازیم.

فرودگاه شارل دوگل؛ دومین فرودگاه بزرگ اروپا

فرودگاه شارل دوگل، از فرودگاه‌های پاریس

فرودگاه شارل دوگل، دومین فرودگاه بزرگ مسافری در اروپا و بزرگ‌ترین فرودگاه تجاری بین‌المللی در فرانسه است. ژنرال شارل دوگل، رهبر دوران جنگ فرانسه و بعداً رئیس‌جمهور فرانسه بود. این فرودگاه ۲۳ کیلومتری در شمال پاریس در حومه رسی (Roissy) قرار دارد  و سالانه حدود ۷۶ میلیون مسافر از آن می‌گذرند.

امکانات فرودگاه شارل دوگل

از فرودگاه شارل دوگل تا مرکز جاهای دیدنی پاریس مانند دیزنی لند و بروکسل، نیم ساعت است که می‌توانید از دو راه به قلب پاریس بروید. راه اول این است که از اتوبوس‌های (RATP)، تاکسی‌ها و لیموزین‌ها استفاده کنید. دومین راه این است که با قطارهای سریع‌السیر (TGV) که در سراسر فرانسه معروف هستند، از شارل دوگل به مقاصد دلخواهتان بروید. همچنین مجموعه‌ای جامع از امکانات، خدمات، بارها و رستوران‌ها برای مسافران داخلی و بین‌المللی در این فرودگاه قرار گرفته‌اند. در قلب فرودگاه شارل دوگل، هتل‌ های زیادی قرار دارند. مانند هتل هیلتون، هتل نووتل و هتل ایبیس.

با بهترین ایرلاین ‌های دنیا آشنا شوید

فرودگاه اورلی

فرودگاه اورلی

تا قبل از ساخته ‌شدن فرودگاه شارل دوگل، فرودگاه اورلی از اصلی‌ترین فرودگاه در بین فرودگاه های پاریس بود؛ اما امروزه بیشتر برای پروازهای داخلی به ‎کار می‎رود. فرودگاه اورلی در پایان جنگ جهانی دوم توسط آمریکا بازسازی شد.

امکانات فرودگاه اورلی

فروشگاه‌ها و کافه‌های فرودگاه اورلی که از بهترین فرودگاه های پاریس است، به سبک کلاسیک‌ فرانسوی هستند. انتخاب از بین مدل‌های خوشمزه و رنگارنگ ماکارون، شیرینی‌های ناپلئونی و شکلاتی و نان‌های مخصوص فرانسوی بسیار سخت است. در این فرودگاه، یک فروشگاه معاف از عوارض نیز وجود دارد. مجموعه‌ای از آثار هنری، دیوارهای فرودگاه اورلی را تزئین می‌کنند. در یک سالن مطالعه آرام در ترمینال ۴، روزنامه‌ها و مجله‎های الکترونیکی به چندین زبان قرار دارند. هر چهار پایانه، دارای مکان بازی به سبک دهه ۸۰ و کاملاً رایگان هستند. می‌توانید بازی‌های آرکید، بازی‌های رومیزی قدیمی و بازی‌های دلخواه کلاسیک را انجام دهید.

اگر قصد دارید به دیزنی‌لند یا هر نقطه دیگری از پاریس بروید، می‌توانید از اتوبوس مجیکال شاتل خود دیزنی نیز استفاده کنید. اینترنت (Wi-Fi) نیز در سراسر فرودگاه در دسترس است.

راهنمای سفر به پاریس، شهری که عاشقش می‌شوید!

فرودگاه بووه پاریس

فرودگاه بووه پاریس

در مقایسه با شارل دوگل و اورلی، این فرودگاه مقیاس کوچک‌تری دارد و در حدود ۸۰ کیلومتری شمال پاریس، پایتخت فرانسه واقع شده است. با اتوبوس فرودگاه بووه که عمدتاً برای ترانسفر بین فرودگاهی استفاده می‌شود، ۸۰ دقیقه طول می‌کشد تا به پاریس برسید. همچنین می‌توانید از خدمات ترانسفر خودروی فرودگاه بووه برای خدمات شخصی‌تر استفاده کنید. فرودگاه پاریس بووه توسط خطوط هوایی ارزان‌قیمت به‎کار می‎رود و در یک روز معمولی، ظرفیت انجام تنها ۵۰ پرواز را دارد.

راهنمای خرید بلیط هواپیما خارجی از اسنپ تریپ

سفر هوایی به شهر عشاق در یک کلام!

اگر درباره قوانین فرودگاه‌های معروف پاریس اطلاعات کافی ندارید، قبل از حرکت قوانین و مقررات مربوط به هر فرودگاه را به طور کامل بررسی کنید تا پرواز مطمئن‌تری داشته باشید. فراموش نکنید شما می‌توانید بلیط پرواز خارجی خود را با بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ رزرو کنید.

راهنمای جامع اخذ ویزای شینگن

دسته:پروازجاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد