متفاوت‌ترین کافه‌های روباز تهران را بشناسید

تاریخ انتشار : 9 آذر 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
متفاوت‌ترین کافه‌های روباز تهران را بشناسید

اگر پایتخت‌نشین هستید، یا خودتان را تهران‌گرد می‌دانید، یا دست کم یک بار این شهر را دیده باشید؛ سرنوشت غم‌انگیز تبدیل خانه‌های قدیمی به برج‌های بلند برایتان آشناست. اما در جنگ کوبیدن و ساختن، بسیاری از این خانه‌های خاطره‌انگیز جان سالم به در می‌برند. و بازمانده روزهای‌ زیبای تهران بدون دود و خیابان‌های شلوغ، و شاهد خاطرات نسل جدید خواهند بود. این بار در اسنپ‌تریپ به سراغ متفاوت‌ترین کافه‌های روباز تهران در مناطق مختلف شهر رفته‌ایم. البته که این لیست بلندتر از این‌هاست. و هم از کافه‌ها در خانه‌های حیاط‌دار قدیمی و هم کافه‌های با معماری چشم‌گیر و جدیدتر نوشته‌ایم.

خانه پاپریکا؛ نوشیدنی در سفارت

یکی از کافه‌های فضای باز و حیاط‌دار تهران، که در قلب شهر قرار گرفته، خانه پاپریکاست. این بنای قدیمی و جذاب، خانه‌ای مسکونی بوده. اما قبل‌تر از آن، برای مدت کمی هم عنوان سفارت اسپانیا را داشته. انتخاب بین نشستن در حیاط دلنواز خانه پاپریکا یا داخل ساختمان، با شماست. منوی کافه هم پر و پیمان است؛ از انواع قهوه، نوشیدنی سرد، شربت، و اسموتی، تا میان وعده، صبحانه، ساندویچ و پاستا در خانه پاپریکا برای مهمانان تهیه می‌شود.

آدرس خانه پاپریکا: خیابان انقلاب، خیابان ویلا یا نجات‌اللهی، کوچه محمدی، نبش کوچه افشار

کافه سم‌بی‌سم؛ ترکیب گلخانه و کافه‌

یکی از متفاوت‌ترین کافه‌های روباز تهران، که تقریبا تازه هم تاسیس شده، کافه گلخانه سم بی سم در نیاوران و عمارت سین هشتم است. از بیرون و از فضای شیشه‌ای کافه، گلدان‌ها و گل و گیاه‌های داخل کافه پیدا هستند. هم در فضای داخل و هم در فضای باز کافه می‌توانید بنشینید. و به کمک گیاهان، کمی در هوای آلوده تهران، اکسیژن جذب کنید! در منوی کافه از نوشیدنی‌های سرد و گرم، ساندویچ‌های تازه، و کیک و دسرهای خوشمزه را می‌توانید سفارش دهید و نوش‌جان کنید.

آدرس کافه‌گلخانه سم‌بی‌سم: نیاوران، بعد از سه راه یاسر به سمت تجریش، عمارت سین هشتم

کافه تو کافه؛ کافه فضای باز متفاوت

در نزدیک میدان شلوغ ونک تهران و در میدان عطار، کافه‌ای به اسم کافه تو کافه قرار دارد. حیاط این کافه، تقریبا دور تا دور ساختمانش را گرفته و در طبقه بالایش هم فضایی برای نشستن و قرارهای گروهی می‌توانید پیدا کنید. میزها و صندلی‌ها راحتند و برای کسانی که فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند، مناسب. در منوی کافه تو کافه، هرچه بخواهید پیدا می‌شود؛ از صبحانه، پیتزا و پاستا، و سوشی گرفته، تا برگر و نوشیدنی‌های سرد و گرمی که جای دیگری پیدا نمی‌کنید.

آدرس کافه تو کافه: میدان عطار، خیابان نیروی انتظامی

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

کافه سعدآباد؛ از کافه‌های تجریش

کاخ موزه سعدآباد نزدیک میدان تجریش قرار گرفته. علاوه بر اینکه تجریش، خودش مرکز کافه‌های معروف تهران است؛ در محوطه کاخ موزه سعدآباد هم یکی از جذاب‌ترین کافه‌های روباز تهران را می‌توان پیدا کرد. هم در داخل و هم در فضای باز می‌توانید از غذاهای خوشمزه کافه سعدآباد امتحان کنید. منوی کافه صبحانه، انواع پیتزا، برگر، و استیک را شامل می‌شود.

آدرس کافه سعدآباد: زعفرانیه، کاخ سعدآباد، روبه‌روی کاخ ملت

خانه فاموری؛ کافه به سبک ایرونی

خانه فاموری، یکی از خانه‌های قاجاری تهران است که در سال ۱۳۸۷ توسط صاحب‌خانه، خانم فاموری بازسازی شده. حیاط دنج و نقلی خانه، حوضی دارد که صرف غذا را برایتان دلنشین‌تر خواهد کرد. در اینجا، خبری از غذاهای فرنگی نیست و همه‌چیز حس و حال قدیمی و ایرانی دارد. طعم غذاها و پیش‌غذاهای ایرانی، شربت‌ها، و صبحانه‌ی کامل با نان تازه را در این خانه می‌توان چشید.

آدرس خانه فاموری: خیابان جمهوری، قبل از پل حافظ، کوچه گشتاسب

کافه پروژه [د*]؛ کافه فضای باز در غرب

این کافه به تازگی شعبه دومش را در شهرک غرب تاسیس کرده و شعبه اولش، نزدیک فرهنگسرای نیاوران است. دکوراسیون متفاوت و منوی سالم، این کافه را از بین دیگر کافه‌های روباز تهران متمایز می‌کند. اگر به دنبال صبحانه سبک، نوشیدنی مقوی و جدید هستید، منوی کافه پروژه [د*] شما را راضی خواهد کرد.

آدرس کافه پروژه [د*]: شهرک غرب، سیمای ایران

خانه گُدار؛ دیدار در کافه حیاط دار تهران

در سال‌های اخیر، بسیاری از خانه‌های قدیمی تهران به کافه‌های حیاط دار تبدیل شده و فضای راحت و صمیمی دارند. یکی از همین خانه‌ها که کیفیت خوبی هم دارد، خانه گدار است. در حیاط دلباز، بالکن نقلی، و فضای داخل خانه می‌توان نشست. کیفیت منوی خانه گدار، بسیاری از افراد را به مشتری ثابت اینجا تبدیل می‌کند. از صبحانه، تا غذاهای اصلی، برگر و پنینی در اینجا می‌توان سفارش داد.

آدرس خانه گدار: خیابان انقلاب، خیابان قدس، خیابان پورسینا، نبش جلالیه

بیشتر بخوانید: پرسه در زیباترین کافه‌های تهران

انتخاب شما در بین کافه‌های روباز تهران چیست؟ آن را با ما و خوانندگان اسنپ‌تریپ به اشتراک بگذارید.

دسته:کافه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

۳ نظر

  • پاسخ خانم شیرزاد ۹ آذر ۱۴۰۰ از ۱۵:۰۸

    من خانه فاموری رو رفتم، عالیه غذاهاش 😍

  • پاسخ میثم ۹ آذر ۱۴۰۰ از ۱۷:۰۲

    خانه گدار خیلی دنج و زیباست❤️
    ممنونم از اطلاعات مفیدتون

  • پاسخ فرید افشار ۱۳ آذر ۱۴۰۰ از ۰۸:۴۸

    عمارت گود هم فضای خیلی خوبی داره و هم غذاهای بی نظیره!

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد