پرسه در زیباترین کافه‌های تهران

تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
پرسه در زیباترین کافه‌های تهران

کافه‌های تهران دیگر به همان کافه‌های قدیمی در شکل و شمایل معمول‌شان محدود نمی‌شود و این روزها خانه‌های قدیمی بسیاری خوشبختانه به جای خراب شدن کاربری کافه و رستوران پیدا کرده‌اند. کافه‌هایی که شما را به زمان‌های دور می‌برند و می‌توانی در پشت میزی در حیاط یا باغی باصفا بنشینی و وقت بگذرانی. تهران، کافه‌های بسیار زیادی دارد که به تعدادشان هر روز اضافه می‌شود، ولی ما در این پست می‌خواهیم همراهمان بیایید تا باهم پرسه‌ای در زیباترین کافه‌های تهران بزنیم. کافه‌هایی که علاوه بر قشنگی، خوراکی‌های خوشمزه‌ای هم دارند.

کافه تهرون

کافه تهرون در خیابان ویلا، یکی از آن خانه‌های قدیمی است که دستی به سرو رویش کشیده‌اند و حالا به یکی از زیباترین کافه‌های تهران تبدیل شده است، جایی با حیاط گلکاری شده، حوضی در وسط، میز و صندلی‌های چوبی، ظرف‌های قشنگ و رنگارنگ و البته خوراکی‌های خوشمزه. کافه تهرون همان کافه تهرون واقع در باغ نگارستان است که بعد از اتمام قراردادش در آنجا در سال ۹۵ به جای جدید نقل مکان کرده. نشستن در کافه تهرون مثل این است که قدم در تهران دهه ۴۰ گذاشته باشید.

در این کافه علاوه بر صبحانه، هر روز یک غذای روز سرو می‌شود. غذاهایی مثل کوفته، لوبیا پلو، عدس پلو، والک پلو و کشک بادمجان که مشتریان از کیفیتش تعریف می‌کنند. کیک‌ها و تارت‌ها در همان کافه پخته می‌شود و بوی خوشش کافه را پر می‌کند. علاوه بر اینها شربت‌های کافه تهرون بسیار متنوع است و خیار سکنجبین و بهارنارنج آن نظر خیلی‌ها را جلب کرده. قیمت‌های کافه تهرون متوسط است و مثلا شربت‌های آن بین ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان است.

آدرس: خیابان ویلا(نجات اللهی)، کوچه خسرو، پلاک ۳۹

کافه ری‌را

کافه ری‌را در یکی از خانه‌های کوچه قرینه پایتخت، یعنی کوچه لولاگر واقع شده. خانه‌ای که هشتاد سال قدمت دارد و با بازسازی‌ای که رویش انجام داده‌اند هم کاربری کافه را پیدا کرده و هم گالری. کافه ریرا کافه‌ای پر از نور است و پنجره‌هایی رو به حیاط بسیار قشنگ آن دارد. کافه ری‌را انواع و اقسام خوراکی‌ها را سرو می‌کند، ولی از همه بیشتر سالاد سبز، لازانیا، ساندویچ زبان و برگرهایش هواخواه زیاد دارد. قیمت‌ها در این کافه نسبتا معقول است و مثلا لازانیای آن ۲۵ تومان و سالاد سبز آن ۱۵ تومان است.

آدرس: پایین‌تر از چهارراه کالج، خیابان نوفل لوشاتو، نرسیده به سفارت فرانسه، پلاک ۵

کافه کتاب دورهمی

در محدوده خیابان انقلاب کافه‌های زیادی وجود دارد و یکی از بهترین‌هایش، کافه کتاب دورهمی است. در کنار کافه، کتابفروشی غنی‌ای واقع شده که بعد از چرخیدن در آن میتوانید وارد کافه شوید. کافه کتاب دورهمی که هم فضای داخلی و هم فضایی در بیرون دارد، دنج و خودمانی است و تنوع نیمکت‌ها و مبلمان آن باعث شده انتخاب‌های زیادی برای نشستن داشته باشید. کافه کتاب دورهمی که صبحانه نیز سرو می‌کند منویش متنوع است و هم شامل انواع نوشیدنی و قهوه می‌شود و هم پاستا، سالاد و اسنک.

آدرس: بلوار کشاورز، خیابان ۱۶ آذر، کوچه ادوارد براون، پلاک ۱/۱۲

کافه چای بار

یکی دیگر از زیباترین کافه‌های تهران، کافه چای بار است، کافه‌ای که در انجمن خوشنویسان ایران قرار گرفته. در باغی مصفا که صدای پرندگان و آب و هوای خوشی دارد. ساختمان کافه نیز عمارت کلاه فرنگی، یکی از یادگارهای دوره قاجار است. اگر دلتان بخواهد هم می‌توانید در فضای داخلی بنشینید یا در باغ باصفای آن. همانطور که از اسم کافه پیداست، تخصصش دم کردن انواع و اقسام چای است و بخصوص چایِ قند پهلوی آن در استکان‌های کمر باریک و نعلبکی، صفای دیگری دارد. به غیر از اینها در چای بار صبحانه و انواع میان وعده، غذا و نوشیدنی سرو می‌شود و تعریف صبحانه هایش را زیاد می‌کنند. قیمت ها در این کافه نسبتا بالاست.

آدرس: خیابان دزاشیب، خیابان کریمی، خیابان سلیمی

کافه ایوان

در دل خیابان شلوغ منوچهری و بین مغازه‌های کیف و چمدان فروشی، پاساژی به اسم مرجان واقع است که در طبقه همکفش، کافه‌ای به اسم ایوان قرار گرفته. کافه‌ای مشرف به عمارت مشیرالدوله که در سال ۱۲۴۷ توسط نیکلای مارکوف روسی ساخته شده. موسیقی بخش جدایی ناپذیر این کافه است و به غیر از خوراکی‌های معمول کافه ها، مسئولان کافه در بخش نوشیدنی‌ خلاقیت به خرج داده‌اند. چطور؟ در بخش نوشیدنی‌ها آیتمی وجود دارد به اسم تهران قدیم که آنطور که نوشته شما را متعجب می‌کند. نوشدینی‌های تهران جدید نیز قرار است سورپرایزتان کند. قیمت‌ها در کافه ایوان نه بالاست و نه پایین.

آدرس: منوچهری، پاساژ مرجان، طبقه همکف

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

دسته:کافه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد