آیا می‌توانیم در دوران کرونا به سفر برویم؟

تاریخ انتشار : 10 آبان 1399 - تاریخ بروز رسانی : ۱۰ آذر ۱۳۹۹
آیا در دوران کرونا سفر برویم؟

اینکه بالاخره در دوران کرونا می‌توانیم سفر برویم یا نه شاید سوال خیلی از سفردوستان و حتی کسانی باشد که مدت‌هاست در قرنطینه‌ی خانگی هستند. قرنطینه و نداشتن تفریحات و سرگرمی‌های قدیمی کم کم می‌تواند باعث خستگی و افسردگی شود. تا جایی که احتمالا عده‌ای تصمیم بگیرند کرونا را فراموش کنند و بدون رعایت پروتکل‌ها بزنند به دل جاده و سفری که ماه‌هاست انتظارش را کشیده بودند.
حضور کرونا طولانی شد و کم کم نزدیک به یک سال شد که مهمان ناخوانده‌ی جهان شده. حالا باید زندگی امن و سلامت در کنار کرونا را یاد بگیریم و اگر نیاز به سفر داریم به سفر هوشمندانه فکر کنیم.
اما آیا حالا می‌توانیم با خیال راحت سفر کنیم؟

مسافرت علت شیوع ویروس کروناست؟

البته عامل اصلی شیوع بیماری کرونا سفر رفتن نیست. فرقی نمی‌کند در سفر باشیم یا در شهر محل اقامت‌مان. هرجا فاصله‌ی اجتماعی و زدن ماسک رعایت نشود محل شیوع بیماریست. همانطور که پزشکان و کادر درمان تاکید کرده‌اند علت اصلی سرایت یک بیماری مسری ویروسی مثل کرونا، حضور در اجتماع و شلوغی و رعایت نکردن فاصله اجتماعی است. اگر در جریان سفر مجبور هستید با افراد زیادی روبه‌رو شوید احتمال اینکه شما هم به انتشار ویروس کرونا کمک کنید وجود دارد.
بهترین حالت سفر در این دوران حالتی است که مطمئن باشید با افرادی غیر از خانواده و کسانی که همیشه با آن‌ها در تماس هستید، در جریان سفر رویارویی نخواهید داشت و می‌توانید با این کار قطع کننده‌ی زنجیره‌ی شیوع ویروس کرونا باشید.

نکته‌ای که نباید فراموش کنید

اگر نیاز به سفر در دوران کرونا داریم نکات و توصیه‌ها‌ی پزشکی و بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس می‌تواند کمک‌مان کند. ماسک، محلول ضدعفونی کننده، فاصله‌ی اجتماعی و … نکاتی هستند که در این مدت بارها خوانده و شنیده‌ایم. اما مسئله‌ای که بیشترین نگرانی پزشکان درباره‌ی سفر در دوران کرونا بوده، خستگی سفر است. خستگی در هر شرایطی میزان ایمنی بدن را کاهش می‌دهد. پس شاید با رعایت این نکته در کنار نکات بهداشتی بتوانیم خیال خودمان را از پیشگیری راحت کنیم.
سفر به قلب جنگل و دریا و کویر و ساحل و آفتاب درحالیکه قصدمان استراحت در یک نقطه‌ی دنج و خلوت باشد، قطعا خطر کمتری دارد. این سفر باید یک برنامه‌ی استراحت چندروزه با تغذیه‌ی سالم و همراه با ورزش باشد تا کاملا از خستگی‌های سفرهای معمول به دور باشید.

راهنمای کامل پروتکل‌های بهداشتی سفر در دوران کرونا را در اینجا بخوانید

سبک سفر جدید برای دوران کرونا

سفر در کرونا به سبک جدید

سفر با خیال راحت و زدن به دل جاده خوردن صبحانه بین راه. سفر با تعداد زیادی از دوستان و گروه‌هایی از شهرهای مختلف. تفریحات آبی و شنا و از خستگی خوابیدن روی زمین کنار آتش. خوردن غذاهای خوشمزه‌ی بومی هر شهر و روستا. خرید سوغات و گشت و گذار در بازارها و مساجد و اماکن زیارتی و خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های شلوغ شهرها.
دلمان برای چنین سفری تنگ شده اما بهتر است تا پایان اپیدمی این نوع سفر کردن را فراموش کنیم.
در دوران کرونا می‌توانیم سفر برویم اما با یک سبک و سیاق جدید.
سفری که در آن فقط با افراد خانواده هستیم یعنی همان کسانی که هرروز با هم در تماسیم. بهتر است همسفرهایمان از خانواده‌ها و گروه‌های مختلف نباشند. هرچقدر سعی کنیم با افراد کمتری در تماس باشیم زودتر می‌توانیم به قطع کردن این زنجیره کمک کنیم.
همچنین در این سفر از اقامت‌گاه‌های امن و بهداشتی استفاده می‌کنیم. غذای رستورانی و فست فود نمی‌خوریم. ورزش می‌کنیم. بیشتر ساعات روز را به استراحت و بازی و مطالعه در همان جمع کوچک می‌پردازیم.
در این شرایط سفر خانوادگی آرام و کم جمعیتی را تصور کنید که در یک ویلا یا هتل هستید. اکثر اوقات را به استراحت می‌پردازید یا با خانواده به طبیعت و فضای باز می‌روید و با ورزش و تفریحات بی خطر روزتان را به دور از هیاهوی شهری و روزمره، در سفر میگذرانید. غذایی که خودتان آماده و بسته بندی کرده بودید را می‌خورید و تلاش می‌کنید با رعایت توصیه‌های بهداشتی استرس ابتلا به بیماری را از خود دور کنید.
در دوران کرونا با این نوع سفر، زودتر به پایان اپیدمی و سفرهای دلخواه‌مان نزدیک خواهیم شد.

می‌توانیم به طبیعت و کمپینگ برویم؟

کمپینگ در کرونا

نیاز به طبیعت و آفتاب و باران و نسیم به خصوص در دوران قرنطینه‌ی کرونا قابل چشم پوشی نیست. اما حتی طبیعت‌گردی و کمپینگ هم باید با سبک جدید انجام شود تا مطمئن باشیم که می‌توانیم در دوران کرونا به کمپینگ برویم.
طبیعتا فضای باز و طبیعت محل کم‌خطرتری برای تفریح و سفر است. اما این طبیعت گردی و کمپینگ هم اگر با رعایت فاصله‌ی اجتماعی نباشد به یک سفر پرخطر تبدیل خواهد شد.
سفر با اتوبوس، جمع شدن دور آتش، خوابیدن در چادر با فواصل نزدیک به هم، غذا خوردن با امکانات و وسایل کم، نداشتن سرویس بهداشتی مناسب یا آب تمیز و مناسب شستشو، از ویژگی‌های سفر به طبیعت است.
با تغییر همه‌ی این رفتارهای سفر کمپینگ و در نظر گرفتن تعداد افراد خیلی کم برای دورهم جمع شدن در طبیعت، شاید بتوان با خیال راحت به چنین سفری رفت.

نکاتی برای سبک جدید کمپینگ در دوران کرونا:

  • سفر با همسفرانی که همه شناخته شده و از یک خانواده هستند
  • همراه داشتن وسایل و چادر شخصی
  • خوردن غذای سالم و آماده و بهداشتی
  • همراه داشتن آب و لوازم شسشتو به میزان کافی

البته نکته‌ی اصلی این است که خستگی در طبیعت و کوه و کمپینگ می‌تواند عامل اصلی کاهش ایمنی بدن باشد و ریسک ابتلا را افزایش دهد. پس با یک طبیعت‌گردی سبک و کوتاه و بدنی که از قبل با ورزش آماده شده، می‌توانیم در دوران کرونا سفر و کمپینگ امن‌تری داشته باشیم.

دو پیشنهاد برای سفر امن در دوران کرونا

سفر در کرونا با اسنپ تریپ

ما هم در اسنپ‌تریپ به رسم این چند ماه گذشته، توصیه می‌کنیم فقط سفر ضروری داشته باشید و از سفرهای غیرضروری پرهیز کنید. برای سفرهای ضروری هم در این مدت طرح‌ها و کمپین‌هایی داشتیم که گردشگری کم‌خطر را کنار هم ادامه دهیم. با اسنپ دکتر همکاری کردیم و کدهای تخفیف تست کرونا در منزل هدیه دادیم تا بتوانید پیش از سفر از سلامت خود مطمئن باشید.
پیشنهاد ویژه‌ی اسنپ تریپ و اسنپ دکتر برای سلامت در سفر

همچنین با کمک نظرات دقیق و مسئولانه‌ای که مهمانان پس از هر سفر در مورد هتل محل اقامت‌شان روی وب‌سایت اسنپ‌تریپ ثبت کردند طرح بهداشتی‌ترین هتل‌های اسنپ‌تریپ شروع شد تا خیلی راحت با ورود به یک صفحه‌ی جدید از سایت بتوانید هتل‌هایی که از دید کاربران بیشترین امتیاز را در کیفیت نظافت در دوران کرونا داشتند انتخاب کنید و ریسک ابتلا به ویروس کرونا در سفر را کاهش دهید.
این هتل‌ها تو تمیزی امتحانشون رو پس دادن؛ بهداشتی‌ترین هتل‌های اسنپ‌تریپ از دید کاربران

اگر نیاز داریم در دوران کرونا به سفر برویم باید این نکات را رعایت کنیم :

  • تقویت سیستم ایمنی بدن با برنامه‌ی غذایی سالم و ورزش و جلوگیری از خستگی زیاد در سفر
  • شست و شوی مرتب دست‌ها، ضدعفونی کردن دست‌ها و وسایل شخصی و سطوحی که با آن در تماس هستید
  • همراه داشتن کیسه پلاستیکی تمیز برای زباله‌ها و ماسک‌ها و دستکش‌ها
  • رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در شلوغی
  • استفاده نکردن از وسایل نقلیه عمومی
  • انجام ندادن تفریحاتی که نیاز به تجمع دارد و همچنین تفریحات آبی بخاطر سرایت ویروس در فضای مرطوب
  • چک کردن علائم احتمالی و سلامتی کامل خود و خانواده پیش از سفر
  • هوشیار باشید و تک تک وسایلی را که در مسیر سفر استفاده می‌کنید ضدعفونی کنید. از دستگیره‌ی درها تا کارت پرواز و کارت عابربانک.

در اینجا موارد بیشتر را بخوانید

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد