هیجان‌انگیزترین پل‌ های معلق ایران

تاریخ انتشار : 1 اسفند 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱ اسفند ۱۴۰۱
پل معلق مشگین شهر

پل‌های معلق را شاید در فیلم‌ها یا صحنه‌های ترسناک سینمایی دیده باشید. با عبور از روی این پل‌ها می‌توان حس هیجان، لذت و دلهره را هم‌زمان تجربه کرد. در این بلاگ قصد داریم به معرفی پل های معلق ایران بپردازیم.

پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر، از معروف‌ترین پل‌ های معلق ایران

یکی از پل­های معلق معروف در ایران، پل مشگین شهر است. پل مشگین شهر به عنوان طولانی‌ترین پل معلق در خاورمیانه شناخته می‌شود. این پل ۳۶۵ متری، ۲ متر عرض و ۸۰ متر ارتفاع دارد. ساخت این پل زیبا در حدود ۹ ماه طول کشید. چشم‌انداز پل مشگین شهر، رودخانه خیاوچای اردبیل است.

بخش کوچکی از پل، شیشه‌ای است و می‌توانید از طریق آن، منظره زیر پای خود را ببینید که پوشیده از درختان کهن و آب خروشان رودخانه است. پل معلق مشگین شهر بخشی از مجموعه گردشگری خیاوتا گردولی محسوب می‌شود. در این مجموعه گردشگری، تمام امکانات رفاهی فراهم شده‌اند. از تفریحات این مجموعه می‌توان به پینت بال، سوارکاری، تیراندازی و سواری با ماشین اشاره کرد.

زیباترین جاهای دیدنی اردبیل(۱)

پل معلق پیرتقی

پل معلق پیرتقی اردبیل

پل معلق پیرتقی نیز در اردبیل قرار دارد. این پل که در قرن ۱۹ ساخته شده است، رودخانه‌های گیوی چای و قزل اوزون را به یکدیگر متصل می‌کند. پل پیرتقی برای اهداف گردشگری ساخته نشده است؛ بلکه هدف ساخت آن کاربردی بود. این پل در ارتفاع ۶۰ متری رودخانه دیرش واقع شده و طول آن ۱۶۵ متر و عرض آن یک متر است. قدم زدن روی پل پیرتقی بسیار ترسناک و دلهره‌آور است. به همین دلیل، مسئولین سازمان میراث فرهنگی اجازه عبور از این پل را به افراد نمی‌دهند. با این حال، تماشای این پل معلق خالی از لطف نیست. برای اقامت در اردبیل و بازدید از این پل خاص، می‌توانید رزرو هتل در این شهر را با بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ انجام دهید.

پل معلق دره خزینه

پل معلق دره خزینه لرستان، از پل های معلق ایران

پل معلق دره خزینه که در لرستان واقع شده است، مرتفع‌ترین پل ایران محسوب می‌شود. ارتفاع این پل ۸۵ متر و طول و عرض آن به ترتیب ۱۱۲ و ۸۰ متر است. پل خزینه که جزء پل­های تخت به حساب می‌آید، از چوب‌های مرغوب ساخته شده است که با چهار کابل به هم متصل شده‌اند.

این پل در جاده پل‌دختر به سمت اندیمشک در کنار روستایی به نام خزینه قرار دارد. با عبور از روی پل معلق خزینه، منظره زیبایی از رودخانه کرخه را خواهید دید.

پل معلق هیر

پل معلق هیر در اردبیل

یکی دیگر از پل های معلق ایران، پل هیر است که در اردبیل قرار دارد. این پل قوس‌دار به عنوان اولین پل تمام شیشه‌ای ایران شناخته می‌شود. مکان پل معلق هیر، شهر شکوفه‌های گیلاس (دربند هیر) اردبیل است.

این پل، دو طرف دره زیبای هیر را به یکدیگر متصل کرده است. با عبور از این پل، مناظر زیبایی از کوهستان و رودخانه را خواهید دید. ارتفاع این پل از سطح زمین ۱۰۰ متر و طول و عرض آن ۲۰۰ و ۱۲۰ متر است. ضخامت شیشه‌های پل نیز سه سانتی‌متر است. کسانی که ترس از ارتفاع دارند، بهتر است به قدم زدن روی این پل فکر نکنند!

پل معلق نمک آبرود

پل معلق مجموعه گردشگری نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود در قلعه دیو قرار دارد؛ ارتفاع این پل ۴۵ متر و طول آن ۱۵۰ متر است. با توجه به طول پل نمک آبرود، زمان بازدید از آن حدود یک ساعت طول می‌کشد. این پل بسیار باریک است و دو نفر به صورت هم‌زمان نمی‌توانند روی آن راه بروند. پل نمک آبرود از چوب و طناب‌های محکم ساخته شده است.

قدم زدن روی پل معلق نمک آبرود، بسیار لذت‌بخش است؛ چرا که مناظر زیبایی در اطراف آن قرار دارند. برای عبور از پل باید از طریق تله‌کابین، خود را به آن برسانید.

راهنمای سفر به شمال؛ از بکرترین تا بهترین مقاصد شمالی کشور

پل معلق پارک صفه اصفهان

پل معلق پارک صفه اصفهان

یکی دیگر از پل های معلق ایران در کوه صفه اصفهان قرار دارد. این پل که برای اهداف گردشگری ساخته شده است، در کنار ایستگاه دوم تله‌کابین صفه جای دارد. طول پل صفه ۱۱۰ متر و ارتفاع آن نیز ۴۵ متر است. این نکته را نباید فراموش کنید که از روی این پل، منظره اطراف کمی دلهره‌آور است؛ چرا که تا چشم کار می‌کند، صخره و سنگ به چشم می‌آید.

پل معلق آسمان (نهج البلاغه) تهران

پل معلق آسمان از معروف‌ترین پل‌های معلق ایران

دومین پل کابلی ایران بعد از پل مشگین شهر، پل معلق آسمان است. این پل قسمتی از فاز دوم بوستان نهج‌البلاغه در تهران محسوب می‌شود. طول پل آسمان ۲۸۵ متر، عرض آن ۲ متر و ارتفاع آن ۶۵ متر است. به کمک این پل دو پارک جنگلی نهج البلاغه و پردیسان به یکدیگر متصل شده‌اند. با عبور از روی این پل، منظره فوق‌العاده‌ای را تجربه خواهید کرد.

راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی؛ چند قدم در خیابان‌های پایتخت!

پل معلق آبیدر

پل معلق سنندج

آبیدر یک پارک جنگلی زیبا و سرسبز در شهر سنندج است. یکی از پل های معلق ایران نیز در دل این پارک جنگلی قرار دارد. پل زیبای آبیدر دو بخش یک دره را به هم متصل کرده است. با عبور از روی این پل، هیجان خاصی را تجربه خواهید کرد. در زیر پل درختان سر به فلک کشیده، روبه‌روی آن کوهستان زیبا و در اطراف آن پارکی چشم‌نواز قرار دارد.

پل معلق آبیدر ۸۸ متر ارتفاع، ۳۲۰ متر طول و ۱۲۰ سانتی‌متر عرض دارد. در کنار پل، یک زیپ لاین تدارک دیده شده است تا هر وقت احساس خستگی کردید، از آن استفاده کنید.

تجربه عبور از زیباترین پل‌ های معلق ایران

در ایران پل های معلق زیادی وجود دارند که هرکدام از آن‌ها حس فوق‌العاده‌ای را به گردشگران می‌بخشند. از پل های معلق ایران می‌توان به پل مشگین شهر، پیرتقی، صفه، آسمان، آبیدر و … اشاره کرد. توجه داشته باشید که هنگام عبور از روی پل های معلق، از انجام فعالیت‌های خطرناک پرهیز کنید؛ این کار ممکن است جان شما و دیگران را به خطر بیندازد.

به یاد داشته باشید برای سفر به هر یک از شهرهای ایران می‌توانید بلیط هواپیما خود را از اسنپ‌تریپ به صورت کاملا آنلاین خریداری کنید.

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد